{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.835 visninger | Oprettet:

Marsvin? {{forumTopicSubject}}

Nogen der har en smule forstand på marsvin? Har en url veninde, som lige nu har et sygt marsvin, som har blod i afføringen, ikke spiser eller drikker selv etc.
- Og det samme er sket med hendes gamle marsvin, som endte med at dø i hendes arme, mens hun pev. Så holdt den op med at pive, og der var blod over det hele..

Det nye er 1 år, og det gamle blev kun 8 måneder.
Det er da ikke særlig meget for et marsvin? Så jeg tænkte det var en sygdom.
Men har ingen forstand på marsvin, så nogen der kan fortælle noget?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin?
  • #1   20. nov 2011 Hun har forresten også haft 2 andre sløje marsvin, som døde lidt før det gamle.
    Det er jo ikke normalt..

• #2   20. nov 2011 Ville få dyret til dyrlægen - med marsvin kan det være mange ting.

• #3   20. nov 2011 Ville bestemt se at komme afsted til dyrlægen.
    Ja, det er dyrt i weekenden, men når man allerede har oplevet at ens marsvin er døde af nøget der "minde om", så må det få alle ens arlamlys til at blinke.
    Marsvin har det desværre med at få svulster

• #4   20. nov 2011 Se, det sagde jeg også, men hun havde spurgt hendes mor, som mente den ville dø på vejen derhen og ville hellere have, at den skulle dø hjemme.
    - Jeg ville have smuttet pronto, så snart den blev bare en smule sløj, men det er måske bare mig. Og i den her situation, ville jeg få den aflivet hos dyrlægen..

• #5   20. nov 2011 Altså hvis de bare forventer at den dør af det og ikke vil tage den til dyrlægen, ville jeg da mene det var bedre at de fik den aflivet med det samme smiley

• #6   20. nov 2011 Ja, ikke?
    - Men nu er det jo ikke pigen, der bestemmer.. Hun er kun 13 eller 14.

• #7   20. nov 2011 Ej så må de da få en til at skyde dyret eller på en anden måde aflive den humant!

• #10   20. nov 2011 Tænker det må være noget som smitter, altså hvis alle hendes andre marsvin led af det samme? Hun burde skaffe sig et nyt bur, men sig til hende at hun skal spørge dyrlægen hvad det er marsvinet fejler, og om det mangler noget... ellers bliver det jo ved

• #11   20. nov 2011 Hmm hvad med at få dem til dyrlægen? smiley
    Det lyder da lidt alvorligt når det har blod med sig ... smiley

• #12   20. nov 2011 Det er i hvert fald tyndt, det den giver fra sig, har jeg fået at vide.

Moren er desværre ikke til at overtale ): Hun har prøvet.

• #13   20. nov 2011 Nu ved jeg intet om marsvin, men har kaniner. Hvor længe siden er det den sidste døde? og hvor kort efter fik hun denne?
    Når den dør, bør de få den obduceret for at finde årsagen!

Jeg ville også klart mene den skal afsted til dyrlæge - hvis man elsker dyret højt nok vil man gøre alt for at få en redningsmulighed undersøgt.

• #14   20. nov 2011 Gud, det ved jeg ikke.
    Jeg kan spørge. Men tror ikke, den er købt, mens den gamle var i live.

- Jeg har givet hende det råd, at alt skal købes nyt, så hvis det er en virus, hvilket det lader til i det her tilfælde, da der er tale om 4 marsvin, så er det nok den eneste måde at få den udryddet.
    Men jeg vil lige spørge, og sige det videre.

• #15   20. nov 2011 Jeg kommer nemlig til at sammenligne det med kaninpest/myxomatose, hos kaniner. Hvis en kanin får det, så dør de indenfor 48 timer, og alle kaniner i husholdningen dør også. Der skal der gå minimum 1 måned gerne 6 før der må anskaffes nye kaniner. Og alt skal desinficeres meget grundigt.

Tænker bare på om der kan være en ligeså farlig sygdom hos marsvin, også derfor den bør opduceres

• #16   20. nov 2011 Og her er det altså også alle udendørs arealer som skal rengøres, derfor man nok bør undersøge det mere end bare anskaffe nyt bur smiley

• #17   20. nov 2011 Hun blev købt med sin søster Mille, som døde for 2 måneder siden, men hun blev fundet kvalt, siger hun. Mille var ikke syg.

• #18   20. nov 2011 Nu har marsvin så ikke rigtig behov for at være udenfor, de kan leve fint med at være inde-marsvin :3

• #19   20. nov 2011 er denne der er tale om nu, død? eller lider den endnu?

• #20   20. nov 2011 Hmm lyder mere til at de ikke skal anskaffe sig flere dyr overhovedet, da moderen ikke vil tage et sygt dyr til dyrlægen....

• #21   20. nov 2011 Nej nej, men det kunne jo være den kom på græs alligevel, ellers er det bar huset som muligvis er inficeret. men jeg ville klart råde dem til at få den obduceret når den er død - så de ikke bliver ved.

• #22   20. nov 2011 så snart et marsvin ikke vil spise, så SKAL det tilses hos en dyrlæge, et marsvin kan ikke klare at maven er "i stykker" i mere end nogle timer, de er ret sarte ang det. Der skal også ske noget når de ser den har diarre, det tyder også på maven ik er som den skal være...

De skal have et foder med C-vitamin ellers kan de blive syge, de blir bla. andet stive i bagkroppen, og de kan dø af c vitamin mangel i sidste ende..

Sig til dem at de ikk skal anskaffe sig flere dyr hvis de ik må komme til dyrlæge...

Men de skal have renset deres bur total om ik andet så købe et nyt og nye ting, hvis der er noget sygdom ved dem..

hilsen en med 4 marsvin (og haft marsvin i ca. 6 år)

• #23   20. nov 2011 Maja; Den der er nu, lever stadig. Molly.

anika; Sandt.

Maja; Har sagt til hende, at det ville være en idé, at finde ud af hvad det er.

Lobar;
    Har fortalt hende det med c-vitamin.
    Lige nu får hun blendede grøntsager, som de fodrer hende med i sådan en sprøjte, fordi hun ikke vil spise. Det er jo lidt svært at blende marsvine-foder, trods alt..

• #24   20. nov 2011 ked af det, men er ret sikker på at den dør.... den vil ikke spise, drikke, og blodig afføring, og de vil ikke bringe den til dyrlæge... stakkels stakkels mut... hun kan evt tage den op og lade den ligge på sig, så den føler sig tryg og holder sig varm...

de kan prøve at købe noget på apoteket der hedder zoolac pro (til hund/kat) og give den det, det er imod diarre og a-38, men kun et par dage..

få tjekket tænder som det første (hvilket jo ik sker, når de ik vil ti ldyrlæge) men den kan have noget med tænderne som man ik lige kan se, og så vil de ik spise.. så medmindre de vil undgå død igen, så skal de afsted og det kan kun gå for langsomt.. marsvin er skjuler når de er syge, så når det er så tydeligt, så er det alvorligt

• #25   20. nov 2011 Det har jeg også sagt til hende..
    Tror mere, det her vil hjælpe hende i fremtiden end det vil med det her marsvin.

• #27   21. nov 2011 Den vil intet have. De fodrer den med blendede grøntsager, så den i det mindste får et eller andet ned.
    Synes egentlig det er synd, at de ikke bare får den aflivet.

• #28   21. nov 2011 Det er jo dyremishandling det der. smiley at folk dog ikke kan tage de konsekvenser der hører med til at have dyr. Hvis den allerede har dårlig mave, gør grøntsager det ikke bedre - men okay, hvad kan man ellers gøre :S

• #29   21. nov 2011 Ja, der er ikke så meget andet at gøre /:
    - Synes det er forkert, men pigen vil også gerne have den aflivet, men hun gør det jo ikke selv, det ville jeg jo heller ikke gøre.. Og hendes mor er ikke til at tale med..

• #30   21. nov 2011 jeg tror jeg ville tege min cykel, pakke dyret og køre til nærmeste dyreklinik og sige "denne fandt jeg udenfor"

• #31   21. nov 2011 Ja..
    ville nok gøre det samme.

Kommentér på:
Marsvin?

Annonce