{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

Lua
Lua
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 66 Svar: 246

Marsvin - spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Sikke en masse marsvine-spam der er herinde for tiden smiley

Jeg går selv med drømmen om at købe to marsvin. smiley

Hvor stort skal buret være, hvis man vil have to eller tre marsvin sammen?

Er der meget rengøring? Er det svært at holde? Lugter der i huset, når man har dem indendøre?

Jeg har en del spørgsmål, håber der er nogen, der er lidt klogere end mig på det her område. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin - spørgsmål
  • #1   20. sep 2019 Jeg vil sige buret mindst skal være 120x60.
    Jeg har førhen været træt af lugten. Derfor jeg jeg prøvet forskelligt underlag.
    Pt bruger jeg bademåtter med håndklæder under.
    Mine tisser i en kattebakke. Dette har mindsket lugten og rengøringen markant.
    Jeg rengør pøller og kattebakken hver dag. (Det tar omkring 5 min).
    Men der er ingen garanti for at de vil bruge bakken.
    Jeg vil råde dig til at købe fra en opdrætter. De kan også hjælpe med evt. Spørgsmål før og efter køb smiley

• #2   20. sep 2019 Jeg har 2 damer i et 180x140 bur. Jeg har aviser nederst i buret og et tykt lag spåner over - skifter det 2 gange i ugen. Folk som ikke er vant til marsvin, siger at de ikke kan lugte dem..
    De får hø nærmest dagligt, og selvfølgelig grønt, foder og vand dagligt.

• #3   20. sep 2019 Jer andre der har marsvin, vil I lige skrive, hvilken bundstrøelse I bruger (mærke osv.)?
    Det mærke jeg plejede at bruge er udgået.

Med hensyn til tråden, jeg vil sige buret skal være MINIMUM 120x60.

Jeg skifter en gang om ugen og er ikke plaget af lugtgener. Det er min mor heller ikke - og hun er sart smiley
    Det går nemt og hurtigt. Jeg bruger en fejebakke til at tømme strøelsen ud. Tager måske et kvarter at tømme ud og fylde nyt i.

Spørg bare løs! smiley

• #4   20. sep 2019 Jeg har som oftest haft et hjemmebygget bur med vinyl i bunden, så jeg har bare lagt spåner direkte over. Det har været nok at skifte en gang i ugen uden at få lugtgener.
    Jeg har købt de helt store pakker spåner der bruges til heste (ikke grove spåner).

Har haft testet med easy-strø, tørv og fleece også og er altid gået tilbage til spåner.

Åh hvor jeg savner at have marsvin med alle de tråde der dukker op i disse dage smiley

• #5   20. sep 2019 Hvordan fungerer jeres med jeres hund? Jeg har en Jack Russell Terrier, så jeg er lidt spændt på, hvad hun vil sige til sådan nogle? Hun har meget jagtinstikt. De skal ikke stå på gulvet, så hun kan ikke se/komme til dem.

• #6   20. sep 2019 Min elsker marsvinene. Han har altid været vant til dem.
    Han slikker dem altid når jeg sidder med dem, og vil gerne ligge tæt og putte, når jeg sidder med dem smiley

• #8   20. sep 2019 Min vil jo dræbe alt småkravl smiley Mus, muldvarp og fugle. Så jeg er lidt i tvivl om, hvordan det vil gå?

• #9   20. sep 2019 Bare vær bevidst omkring hvor du køber hamp. Det jeg har nu stinker efter 1 dag.
    Ja det har jeg ingen erfaring med, men måske det er en smule anderledes når det er dyr du bringer ind i hjemmet?

• #10   20. sep 2019 Måske? Jeg er lidt bange for, at hun måske stresser?

• #12   20. sep 2019 Ja det er jo svært at vide på forhånd. Måske der er andre med erfaringer smiley

• #13   20. sep 2019 Jeg har ingen forstand på gnavere, men jeg kan sige at min russell blanding ville sidde og glo på sådan et dyr i døgndrift og vente på chancen for at slå den ihjel - hvis hun fik lov.

• #14   21. sep 2019 Anna: Det er desværre nok også det, som min vil gøre. smiley Jeg tror jeg hellere må lade være, desværre.

Kommentér på:
Marsvin - spørgsmål

Annonce