{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.315 visninger | Oprettet:

Sort arbejde - opdatering {{forumTopicSubject}}

Hvis nogen husker den tråd lag lavede for knap 14 dage siden: http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?msg_ID=487392
Så er der her en opfølgning.

Jeg har i dag modtaget et brev fra skat hvor der står:
SKAT har fået en anmeldelse om dig
Vi har fået en anmeldelse om, at du arbejder for Langå Pizzaria og har gjort det siden juli 2011. Du skulle arbejde der fra fredag-søndag fra kl. 16-21.
Vi vil gerne have dine bemærkninger til anmeldelsen senest den 5. december 2011.
Du kan sende et brev til os med dine bemærkninger, men du er også velkommen til at ringe eller kommet til et møde. Hvis du ønsker et møde, beder vi dig ringe og aftale en tid.

...og så står der noget om love, regler, persondataloven og hvem jeg kan kontakte.

Hvor er det fjollet - hvem i al verden har for anmeldt mig? Og hvorfor?
Jeg var før denne sag slet ikke klar over at der lå et pizzaria i Langå *G*

Det jeg sidder og tænker nu er så - hvordan faen skal jeg forholde mig til det? Er der noget jeg skal gøre, eller skal jeg bare vente og se tiden an?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sort arbejde - opdatering
  • #1   12. nov 2011 Du skal da kontakte dem og forklare dem at du ikke kender til det pizzaria de skriver om og at du aldrig har arbejdet der.
    Det er dumt ikke at gøre noget, da du ellers kan få et skattesmæk.

• #2   12. nov 2011 Men er det ikke SKAT der skal bevise at jeg har været der, og ikke mig der skal bevise at jeg ikke var?

• #3   12. nov 2011 Helt enig med Susanne - en tur til omtalte pizza-mand og få en erklæring fra ham - med hans underskrift - på at du ALDRIG nogensinde har arbejdet der.
    MEN eftersom skat jo nok ikke vil sætte hele deres lid til ham - da det jo sku være hos ham du påstås at arbejde hos :o) så sørg også for at fremskaffe så mange andre beviser - fx lønsedler OG timesedler fra anden arbejdsgiver som beviser at du har været på arbejde et helt andet sted på de anførte tidspunkter og/eller evt hvis du kan bevise du har haft andet fuldtidsarbejde i den omtalte periode.....
    Jeg er da helt sikker på du har en ret så stærk og sikker sag, hvis du kan gøre noget af ovenstående.

Men hvis du til gengæld har været arbejdsløs i den periode :o( puha ja så tror jeg at jeg ville være nervøs....

Pøj Pøj

ps er der nogen der ved hvor bevisbyrden ligger?
    Er det skat der skal bevise TS er "skyldig" eller skal TS bevise hun er uskyldig?
    Jeg aner ikke hvordan det er i sådanne skatte-sager....

• #4   12. nov 2011 hehehe hov Camilla - samme tanke der :o)

• #5   12. nov 2011 SKAT er som regel til at snakke med. Jeg ville ringe til dem og sige at du indtil du fik deres henvendelse slet ikke var klar over at der lå et pizzaria i Langå og at du intet kender til det, og samtidig spørge hvad du skal gøre for at bringe den sag ud af verden.

• #6   12. nov 2011 Wauw - sikke noget låårt!

Håber du får viklet dig ud af det uden for mange anstrengelser.
    Latterligt iøvrigt - det lyder som om der er en der er sur på dig - eller det er en syg joke.

• #7   12. nov 2011 hvis du har købt noget eller har kvittering på de weekend at du var en anden plads s¨find dem

evt om det står noget tidspungt på din bank udskrift osv...

• #8   12. nov 2011 Har du haft mistet noget legimitation, kan det være at der er en der er blevet taget i at arbejde sort i dit navn.

Men da det er en enmeldelse synes jeg du skal kontakte skat og sige at du aldrig har været i omtalte pizzaria , for i sidste ende er det dem der skal bevise rigtigheden.
    Ved kontakt med skat er det også nemmere at få at vide hvorfor de tror på sådan en anmeldelses

• #9   12. nov 2011 Problematikken er blandt andet at jeg jo HAR snakket med dem da de ringede og informerede mig om at der lå en anmeldelse på mig. Damen jeg snakkede med troede ganske tydeligt ikke på mig!

Jeg er bioanalytikerstuderende, og har været det siden 2009. Siden efterår 2010 har jeg haft trappevask i en ejerforening, samt rengøring på en restaurant i Randers.
    Siden forår 2011 har jeg haft trappevask i en anden ejerforening.
    Alle 3 arbejdsgivere er opgivet til skat, og jeg har lønsedler der beviser det. Hvorfor f... skulle jeg da have en 4. som ikke var opgivet til skat?

ØV hvor synes jeg situationen er yderst ubehagelig - omend jeg ikke har noget at skjule for SKAT, så er det da ikke ligefrem rart.

Min søster er revisor, jeg har lige haft snakket med hende, og hun vil gå til sin chef på mandag efter gode råd. Måske der kommer noget ud af det der...

Håber snart der kommer en afslutning på det!

• #10   12. nov 2011 Ring først til Skat og snak med dem - de er faktisk rigtig søde at snakke med. Det kan jo være i kan klare det over telefonen, eller lige sige om de skal have nogle papirer, og så burde den sag være ovre.

Så tag det helt roligt, kontakt dem, og så tag den derfra. Hvis det her intet har på sig, så skal sagen hurtigt blive løst igen.

Men som sagt - ring til Skat - det er det nemmeste, og kan faktisk få lukket sagen med det samme.

• #11   12. nov 2011 glemte en ting - det her kan være en der vil genere dig, som ikke kan lide dig, og derfor har lavet anmeldelsen.

Det kan også være en der bruger din identitet.... så det er vigtigt at få opklaret hurtigt!

• #12   12. nov 2011 Jeg har ikke haft mistet ID af nogen art - nogensinde

• #13   12. nov 2011 Jeg ville også starte med at ringe til dem og sige, jeg ikke kendte noget til det. Hvis det ikke er godt nok, kan du jo spørge dem, hvad du så skal gøre i stedet for at rende og bruge en masse tid på at samle beviser, som de måske ikke skal bruge til noget som helst.

Det kan i hvert fald ikke skade, at ringe til dem

• #14   12. nov 2011 Fætter Karin
    Ja, det er også min tanke - men hvem faen kan dog finde på sådan noget?
    Hvor er det bare ulækkert!

• #15   12. nov 2011 Der er desværre nogen der går og melder andre uden at det har noget på sig. Jeg snakkede engang med en, der var blevet anmeldt ikke mindre end tre gange,og som godt havde en fornemmelse af hvem der gjorde det. SKAT havde været på besøg for at gennemgå regnskabet hver gang (vedkommende havde en enkeltmandsvirksomhed), men der havde ikke været noget at komme efter.

• #16   12. nov 2011 Nogle identites-tyve går bare efter din post, og nogle er endda så snu, at de åbner og lukker posten, så du aldrig vil opdage, at der er nogen der har haft fat i det.

Men det er mere sandsynligt der enten er taget fejl af dig og en anden, eller en der har set sig ond på dig :-s

• #17   12. nov 2011 Jeg tænker lidt, har du IKKE været der så bare slap af, for så kan de jo heller ingen beviser finde ??

Og jo mener at det er dem der skal bevise at du har været der, og ikke omvendt.

• #18   12. nov 2011 Sikke noget svineri!

• #19   12. nov 2011 lyder mærkeligt, men tag telefonen og ring dem op igen, og fortæl dem som det er, du er i arbejde, og har aldrig været på det der pizzaria smiley !! tror ikke du skal være bange for noget. eftersom de jo ikke kan bevise du har været der, eftersom du ikke har smiley .. hehe

• #20   12. nov 2011 Ja de skal finde beviset - og det er jo noget svært, når du aldrig har været der! Så tag det stille og roligt - den her sag vil de alligevel ikke kunne få noget ud af.

• #21   12. nov 2011 Er det virkelig sådan man bare kan ringe til Skat og anmelde en tilfældig person?
    Hvis - så er der vist et gevaldigt hul i retssystemet!

• #22   12. nov 2011 Ja til begge dele :((

• #24   12. nov 2011 Finder det ikke underligt at brevet er let læseligt, man er mange steder indenfor det offentlige begyndt at lave breve med tekst som den almindelige borger kan forstå.
    Tror næsten jeg ville blive mere mistænksom hvis der var "krydret" med en masse fancy ord som jeg ikke forstod en hat af - lidt a la de spammails man får ind imellem.

• #25   12. nov 2011 MMJ
    Alle de fine ord står i afsnittet med love og paragraffer smiley Har kun skrevet en udvalgt del af brevet derind. Det ER fra SKAT - er slet, slet ikke i tvivl.

Og ja, Fætter Karin - man kan desværre melde anonymt smiley

• #26   12. nov 2011 Jøsses!

Stakkels dig!

• #27   12. nov 2011 det er da deres problem at bevise det, så det ville jeg nu ikke tage så tungt, hvis jeg havde ren mel i posen

• #28   15. nov 2011 Så har jeg snakket med SKAT - og er nu dybt lettet!
    Anmeldelsen lød, at "bistandsmodtager Camilla Andersen, der bor på blah arbejder sort på Langå Pizzaria"

1 - så er jeg SU modtager med 3x fritidsjobs
    2 - så er der ikke noget der hedder Langå Pizzaria

Damen fra SKAT kunne heldigvis godt se at der ikke var hold i anmeldelsen, og efter lidt snak frem og tilbage, sagde hun, at hun nu henlagde sagen, idet anmeldelsen ikke var korrekt.

Jeg bad om at få det på skrift, så det ville hun sende til mig

Hvor er det SKØNT smiley

• #29   15. nov 2011 Dejligt du er sluppet af med dem smiley

Kan de virkelig ikke se om man modtager bistand eller SU, jeg undrer mig...

• #30   15. nov 2011 Jo René, det burde de jo... Ligesom de burde vide, eller undersøge OM der er noget der hedder Langå Pizzaria...

Tak Miriam - det er virkelig en lettelse at det gik så nemt!

Hun sagde, at de skulle tage alle anmeldelser seriøst - og at de skulle informere den der var blevet anmeldt.

• #31   15. nov 2011 Ja undres osse over at skat ikke kan se hvad man modtager...
    Så var den jo blevet stoppet allerede inden du fik brev hjem, eftersom der står du skullle være bistandsmodtager...?????

Hmm nogen gange ville jeg ønske at skat eller andre instanser ville opdatere hvad de kan se på skærmen.... smiley

• #32   15. nov 2011 Men de SKAL tage anmeldelser seriøst - og de SKAL informere den anmeldte - uanset om de så tror på anmeldelsen eller ej.

• #33   15. nov 2011 Det ville have taget skat 5 minutter at undersøge om du var på bistand eller fik SU. Det ville også kun tage 5 min at undersøge om der overhovedet findes et pizzaria der hed sådan.
    Derefter kunne de have ringet til dig og oplyst dig om, at der var kommet en anmeldelse på dig, spørge om din mening og så fortælle at de kunne se du var på SU - om det var rigtigt etc.

Men skønt at der ikke var hold i anmeldelsen.

• #34   15. nov 2011 Så flott :=)

• #35   15. nov 2011 Gooodt ! smiley

• #36   16. nov 2011 jeg ville da være bekymret over, at en eller andet åbenbart har set sig sur på dig, siden vedkommen har valgt at sende en falsk anmeldelse...

• #37   16. nov 2011 platugler
    Det er jeg faktisk også.
    Synes det er en lidt skræmmende tanke, for hvad kan personen ellers finde på?

• #38   16. nov 2011 enig... ikke en rar fornemmelse smiley

Kommentér på:
Sort arbejde - opdatering

Annonce