{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.081 visninger | Oprettet:

Undersøgelse af sort arbejde fra SKAT {{forumTopicSubject}}

Har lige modtaget et opkald fra SKAT. De har fået et anonymt tip om at jeg arbejder sort på et pizzaria i Langå smiley WTF!!! I Langå?!? Tror mit kendskab til Langå begrænser sig til at jeg har været på stationen *GG*

Kan ikke lade være med at tænke, hvem faen der mon har et horn i siden på mig

Damen i telefonen ville ikke svare mig på hvordan de undersøger sådan noget - sidder der mon nogle kloge hoveder herinde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undersøgelse af sort arbejde fra SKAT
  • #2   1. nov 2011 Var det rent faktisk fra SKAT, eller kunne det evt have været telefonfis?

• #3   1. nov 2011 De kom med navn, efternavn og adresse.
    Så er sikker på at det er mig de vil have fat i

Søster
    De ringede med hemmeligt nummer - men det plejer SKAT at gøre (har haft snakket med dem for flere år siden grundet problemer med en tidligere arbejdsgiver)

Jeg sad og overvejede det samme...Damen sagde at der ville komme et brev, så det vil jeg da se frem til *S*

• #4   1. nov 2011 jeg har også fået sådan et opkald SKAT ville vide hvor mange lam jeg solgte til slagtning øhhhhhhhhhhhh jeg har ingen dyr.....der blev sagt pænt undskyld og derefter lagt på.

• #5   1. nov 2011 Ja, den kære Dame troede selvfølgelig ikke på mig - det er også fair nok, det er vel hendes job.

Jeg sidder bare som et stort spørgsmålstegn.
    Jeg har 3arbejdsgivere som er opgivet til skat - hvorfor skulle jeg undlade hvis jeg fik flere?

Ja, jeg fatter hat...
    Glæder mig til at få det brev hun snakkede om!

• #7   1. nov 2011 Maria
    Samme navn, samme nummer og samme adresse?
    Ja, det burde jeg selvfølgelig - tænkte jeg slet ikke på.

Næste gang *GG* Håber da absolut dette var 1. og sidste gang *S*

• #9   1. nov 2011 Maria
    Har lige googlet, de har faktisk 2 pizzariaer smiley

Ja, hele sagen er sær *G*

• #10   1. nov 2011 Det behøver jo ikke at være en forveksling/fejl fra skat af, men der sidder altså en del mærkelige mennesker rundt omkring, der synes det er sjovt at "angive" ganske uskyldige mennesker.
    Jeg har selv været offer for noget af det samme - der er ikke andet at gøre end at svare pænt på myndighedernes brev, så de får lukket "sagen". De kan altså være ganske fornuftige at tale med derinde på skat.
    Men pi...irriterende er det jo......

• #11   1. nov 2011 Selvom det er skide irriterende for dig, så synes jeg det er fint de undersøger sagen, når de får en anmeldelse om at nogen arbejder sort et sted. smiley Jeg ville også finde det irriterende.

• #12   1. nov 2011 Kirsten
    Ja, og super ubehageligt!
    Dejligt at jeg ikke er den eneste der har prøvet det *S*
    Fik du også opkald fra dem?

Miss X
    Jeg ved ikke hvad jeg håber mest på - for uanset om det er en joke eller ej, så er det da modbydeligt!

• #13   1. nov 2011 jeg tror det er en joke, er ret sikker på at de henvender sig med brev først.

• #14   1. nov 2011 Miriam
    Uf, det lyder ubehageligt. Venter lige på at se om der kommer et brev, og i så fald hvad der står i det. I værste fald må jeg jo kontakte en advokat.

• #15   1. nov 2011 Camilla, modtager du overførselsindkomst?

• #16   1. nov 2011 CH
    Jeg modtager SU (siden 2009)- og har 2x trappevask-jobs samt rengøring på en restaurant når de ringer efter mig - alt er opgivet til skat.

• #17   1. nov 2011 Ok...

Jeg håber dælme ikke du kommer ud i et helvede af en bevisførelse... Synes det lyder rigtig træls.

• #18   1. nov 2011 CH
    Nej, jeg er dælme også spændt på hvad det her medfører...

• #19   1. nov 2011 For mange år siden, havde min far og mand sammen en hjemmeside. Det var en søgemaskine, hvor man kunne melde sin egen private hjemmeside til, og det jo en pæn samling links.

En dag ringer det på døren, og en mand fra SKAT vil gerne lige tale lidt om den her hjemmeside. Han havde en hel mappe med papir, kun om den hjemmeside. Far forklarer at der ingen indtjening er på siden, det er ren hobby og for egen regning. "Jamen betaler folk ikke for at få deres link på siden?" spørger SKAT-manden. Far må jo skuffe ham, for det koster helt gratis at være med. Det kunne SKAT-manden ikke rigtigt forstå, og blev ved med at mene at det da måtte koste noget at komme på siden.

Sjovt at de ikke bare havde prøvet at tilmelde en side, så havde de jo opdaget at det var gratis, og de kunne have sparet en masse mandetimer på ingen ting.

• #20   1. nov 2011 Camilla, ja jeg fik faktisk også en opringning og derefter et brev, Det her er en 5-6 år siden, og jeg havde en ret kraftig mistanke om, hvem der havde anmeldt mig. Ærgerligt for personen, der havde gjort det, for der var tale om et frivilligt ulønnet arbejde med handicappede og gæt hvem der også hjalp til samme sted? En af de lokale byrådsmedlemmers datter, så sagen blev meget hurtigt afsluttet.....

Jeg er som tidligere bankansat også blevet chikaneret af en kunde, jeg havde afvist at låne penge ud til - hun bestilte varer i mit navn, indrykkede annoncer med mit tlf.nr. og bestilte taxier i mit navn, og var så dum at indrømme det. Det endte faktisk i en retssag.

Der findes mange skøre mennesker!!!

• #21   1. nov 2011 Hold da op Kirsten smiley

• #22   1. nov 2011 Det er desværre ikke helt ualmindeligt, der var flere af mine kolleger der var ude for samme ubehagelige oplevelse.

• #23   1. nov 2011 Kirsten: Det lyder spændende, nu hvor jeg er ved at uddanne mig finansøkonom ..
    - Men rart at vide, man lige skal være obs på det .

• #24   1. nov 2011 Katrine, der er også mange glæder i arbejdet, masser af flinke kunder, bare roligt smiley

Og man får hjælp/støtte fra banken til at komme igennem sådanne chikanerier. Tror man idag er endnu mere beskyttet end dengang, men jeg ved det ikke, da jeg er smuttet over i en anden branche for nogle år siden.

• #26   1. nov 2011 Kirsten: Jeg er slet ikke i tvivl om, der også er gode ting :o)
    Men jeg havde bare aldrig hørt om "bagsiden af medaljen", så det var meget rart smiley

• #27   1. nov 2011 jeg blev også engang anmeldt til skat for at have solgt hundehvalpe sort,,,i decmeber måned ,,,og de var først salgsklar i januar,,,,så den var også helt hen i vejret
    tror mange af de fjolser der sidder og anmelder simpelthen er for dumme og ikk har andet at tage sig til

• #28   1. nov 2011 gal nogle historier:(,

jeg har kun oplevet noget lignende at en har oprettet et firma konto i mit navn altså uden jeg fik regninger eller noget hun brugte kun hele mit lange navn og lad mig sige jeg har ikke et helt alm. navn med alle efternavne og mellemnavne......MEN så havde hun snydt en person og personen henvender sig så til mig via facebook og nøj hun var gal på "mig".. Men det var jo ikke mig:(

Kommentér på:
Undersøgelse af sort arbejde fra SKAT

Annonce