{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

Dårlig veninde eller? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved snart ikke hvor jeg skal starte... Vi har et vennepar, som har 5 børn. De har de sidste 5 år været flyttet fra hinanden 4 gange.
Hver gang det er sket, har det været hende der har truffet beslutningen fordi hun ikke elsker ham, hvilket hun også har sagt til ham. Så har de delt børn og han har været flyttet og en måned eller to er han flyttet hjem igen.

Her i sensommeren var den gal igen, han blev smidt ud med de to mindste børn, og denne gang var det helt slut!

Han var ked af det, og jeg trøstede osv. Hun var ensom og jeg trøstede.

De er virkelig ikke gode for hinanden for hun elsker altså hans penge, og ikke ham, og han elsker hende fuldstændig betingelsesløst. jeg sagde dengang til dem at jeg syns nu når de var gået fra hinanden, så skulle de altså holde det denne gang for det går udover deres børn! De unger er simpelthen så snotforvirret og kan ikke finde hoved eller hale i nogle ting!

De forsikrede mig begge om at de ikke skulle være sammen mere for de cidste godt at det ikke duede.

Nu er de f'*ndme sammen igen... Jeg har så ondt af deres børn, og jeg er faktisk rigtig sur, trist og irriteret over at voksne mennesker opfører sig sådan...

Jeg ved ikke helt om jeg er en dårlig veninde, da jeg måske bare skal blande mig udenom, men jeg føler mig et eller andet sted røvrendt for at have spildt min tid, men altså jeg har jo selv accepteret det, da jeg jo vidste at "risikoen" for at de flyttede sammen igen var stor.

Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg lige skal være overfor min veninde for jeg syns simpelthen hendes dømmekraft og beslutning er så elendig, og specielt med henblik på hendes børn smiley Jeg har slet ikke lyst til at være sammen med hende, fordi jeg er så skuffet over hende.

Ville egentlig ikke noget med det her indlæg, bare af med mine frustrationer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig veninde eller?
  • #1   6. nov 2011 Du kan ikke gøre hverken fra eller til.... men du kan klappe dig selv på skulderen for at være den omsorgsfulde og stættende person, som du er :O))

• #2   6. nov 2011 Lise:
    Nej du har desværre ret. Ja ja det med at være støttende og omsorgsfuld kan jeg nok ikke tage æren for længere, da jeg jo har svært ved at acceptere hendes (i min verden) total uansvarlige beslutning smiley

• #3   6. nov 2011 Har det på samme måde med en veninde.

Nu har hun fået sin x smidt ud af sit hus af politiet (alle de andre gange har os venner været der til at gøre arbejdet men vi har alle givet op og mener at det må hun selv finde ud af når nu hun selv vælger at sætte sig i den samme situation gang på gang) der er ingen der tror på at deres brud holder ...

Her er det så ham der manipulerer og bruger sit barn som en brik og hende der er svag ...

Men ihh alle de timer der bruges på at trøste og snakke om det samme igen og igen og igen og igen og hjælpe hende med at komme på fode igen efter hvert brud og være der konstant for så at alt hvad der er blevet sagt er glemt igen på et splitsekund og det hele starter forfra og jeg hører ikke fra hende i mdr. (han vil ikke hun har kontakt med hendes venner når de er sammen).

Meen jeg har valgt at sige sandheden de sidste 3 gange. I stedet for at trøste har jeg sagt at jeg forstår at hun føler som hun gør men at hun selv saboterer sit liv.
    Skal der ske en ændring er det op til hende selv.
    Jeg vil selvf. være der for hende men lytter ikke længere ubetinget på vrøvl som hun alligevel ikke mener når det kommer til stykket ...

Jeg er der for hende men vil IKKE blandes ind i hendes drama.

I din situation synes jeg dog det må være værre. For at vide at et menneske udnytter et andet og forhindrer dette i at finde lykke samt manipulerer deres børn på så iskold en måde er ikke noget jeg ville kunne stå model til.

Jeg ville ikke kunne støtte op om sådan noget ... Og en sådan person ville ikke være min ven ret længe ..

• #4   6. nov 2011 You know: Hun får hjælp nu i form af medicin og terapi og håber at dette giver hende den nødvendige styrke til ikke at bukke under igen .. Han har sagt han har fået en dødsdom pga. cancer selv om det viste sig han aldrig var gået til en læge og da hun tog ham med viste det sig at han intet fejlede :o(

Lige pt. truer han med selvmord hvis ikke han må bo hos hende og han nægter at finde noget andet at bo i ...

Håber bruddet holder denne gang ... Hun virker stærkere end nogensinde før .. men ... Ja tør ikke håbe ...

Siger fra over for at bllive udnyttet. Det er vigtigt man passer på sig selv hvis man skal kunne være noget for andre ...
    Det bliver man ikke et ringere menneske af ...

TS: Du bliver isom sagt kke et dårligere menneske af at sige fra .. Din "veninde" kunne sagtens tænke sig at udnytte dig som hun udnytter alle andre i sit liv ... Er sikker på at du fortjener bedre :o)

Kommentér på:
Dårlig veninde eller?

Annonce