{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

At beskære billeder? {{forumTopicSubject}}

Ja, så har jeg jo været ude at lege lidt med mit nye kamera i dag, nu hvor der endelig kom lidt lys. Sidder så og vil gerne skære lidt overflødigheder væk MEN, det kan jeg bare ikke.

Jeg har ikke noget fancy redigeringsprogram, men jeg åbner dem i et program, jeg tror fulgte med kameraet; Digital Photo Professional. Der kan jeg zoome ind og vælge at gemme min beskæring. Når jeg åbner billedet igen, ser det også rigtigt ud - så langt, så godt.

Men når jeg så uploader dem eller åbner dem igen i Windows Fotofremviser, så er hele det oprindelige billede der stadig.

What to do?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At beskære billeder?
  • #1   5. nov 2011 Photofiltre smiley

Gratis og super nemt:)

• #2   5. nov 2011 Hejsa
    Du behøver ikke noget fancy program. Du kan bare bruge paint. Altså hvis det simpelthen bare er fordi at du skal skære noget væk fra billedet, så kan det gøres nemt i paint.
    Du tager først markeringen tror jeg den hedder. Et billede af en firkant og så markerer du det du vil gemme og så trykker du på beskær samme sted hvor firkanten var og så bum så skulle den være der.

• #4   5. nov 2011 Giver Stine ret Picasa er svaret ;-)). Bruger selv PhotoShop CS 5 men det er et dyrt program held og lykke med Picasa

• #5   5. nov 2011 Paint har jeg vist. Det prøver jeg lige

• #6   5. nov 2011 Husk nu at tage en kopi af original billeder inden du begynder at redigere, har du først klippet fra og "overskredet" originalen, kan du ikke komme tilbage.

Tager du i rawformat, så er der ikke de problemer

• #7   5. nov 2011 Ja paint skulle gerne ligge under tilbehør smiley

• #8   5. nov 2011 Jeg har prøvet photofilter og kan ikke finde ud af det, og desuden skal man passe meget på, for der kan man risikere at ændre i originalfotoet, hvis man ikke kan finde ud af at lave en kopi og redigere i - den erfaring blev jeg desværre rigere ;-(

Paint synes jeg er meget bøvlet.

Jeg bruger Picnic, der er gratis og meget enkelt og man kan lave rigtig mange flotte ting med det - og der ændrer man ALDRIG i originalen.

Alle de billeder der er af mine hunde her på Hg er lavet i Picnic.

(link fjernet)

• #9   5. nov 2011 Aaah, Paint virkede. Jeg har prøvet det før, hvor det ikke fungerede, men der fik jeg så ikke lige trykket "beskær" til sidst.

René
    Jeg har sikret mig ved at starte med at kopiere dem, jeg vil beskære over i et album helt for sig selv. Det andet der har jeg nemlig været lidt uheldig med en gang tidligere

RAW droppede jeg, efter jeg forleden havde knaldet et par hundrede billeder af og lige ville lægge dem over på computeren. Jeg er ikke specielt tålmodig anlagt :), så det må komme en dag, når jeg har fattet noget som helst af det der med at fotografere og vil kunne bruge det til noget

• #10   5. nov 2011 Super duper, synes også det er nemt at beskære det i paint smiley

• #11   5. nov 2011 Tak for alle jeres forslag. Jeg kopierer tråden og prøver mig nok lidt frem efterhånden som jeg får lidt mere forstand på, hvad det præcist er, jeg vil opnå. Lige for nu er det fint nok, at jeg kan finde ud af at skære diverse skraldebøtter og trillebøre væk

• #12   5. nov 2011 Kennelmor..

Nu har jeg så prøvet og lege lidt med et billede inde i det der picnik..

Men hvordan gemmer man så det billede man har ændret..

• #13   6. nov 2011 Når jeg arbejder i picnic gør jeg følgende:

Se på fanerne øverst!!
    1. Først går jeg ind under fanen Edit:
    -Brug Basic Edits - der kan man beskære, rotere, gøre skarpere, ændre farverne, ændre belysning. Man kan også bare trykke på auto fix, så redigerer programmet selv de ting.
    -Herefter kan man lægge rammer på, skrive en tekst, lave sjove effekter osv osv.
    2.Når billedet er færdigt går man ind under fanen øverst til højre der hedder Save and share, og derinde kan man gemme.

• #14   6. nov 2011 Ok.. Tusind tak.

Kommentér på:
At beskære billeder?

Annonce