Jeg har en knude i halsen osv Jeg har en knude i halsen osv
Godaften
Jeg har i 1 måneds tid haft en stor knude i halsen, den er nu så stor at folk omkring mig spørger hvad det er der buler ud fra min hals..
Den er øm.. Jeg har også rigtig ondt i den ene side af tungen (samme side som knuden/hævelsen) ! Ligeledes er nogen af mine modermærker vokset, og en enkelt vokser sig stor, bløder, falder af og kommer igen.. Det er dog et "lille" modermærke.. Det er også kommet for ca 1 måned siden.. Jeg har udsat lægen utrolig længe da jeg har ekstremt ekstremt lægeskærk ! Og altid tænker "det går væk igen om et par dage.. Men nu har jeg en tid tirsdag.. Og jeg har ikke sovet siden jeg fik tiden.. Jeg er så bange og nervøs !
Er der nogen af jer der har hørt om noget lignende ?
Hvad har i ellers lavet i dag ?
Jeg har strikket en fin trøje til babe. Rigtig husmor
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.874
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
God bedring
sep 2005
Følger: 156 Følgere: 159 Hunde: 20 Emner: 798 Svar: 2.779
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.252
Rigtig god bedring.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.490
Man tager ikke til lægevagten med noget man har haft over 1 måned.
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.252
Hvis der er feber, vejrtrækningsbesvær eller andet fra knuden på halsen skal der selvfølgelig søges læge, men er der ingen symptomer kan det vente til mandag, men så skal det heller ikke trækkes længere.
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 318
ja undskyld mig ...men modermærker der forandre sig sal man ikke spøge med ...... håber på det bedste ..... god bedring
jan 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Emner: 95 Svar: 1.145
Det kan meget vel være en byld... Jeg havde en på et tidspunkt, og på 2 dage voksede den sig så stor at jeg ikke kunne få vejret.
Jeg blev hasteindlagt, fik lagt drop med antibiotika osv osv... Fik taget utallige blodprøver som viste at mit betændelsestal var stanghøjt, og bylden skulle tømmes med det samme (kl 11 om aftenen)
Hvis det var blevet opdaget i tide, havde hele processen været noget rarere.
Så afsted med dig, og held og lykke!
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
Har selv været der, og efter jeg første gang tog mig sammen, har jeg fået tilliden til læger tilbage. Det er mange år siden, men det var ved at ødelægge mit liv. Det tyder på du er på vej til det samme.
Hvad er det værste der kan ske? At jo længere du venter, jo mindre kan de hjælpe dig. Er det så ikke bedre at få gjort noget ved det nu? Læger er jo uddannet til at klare enhver lægelig situation.
Held og lykke.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Det er noget juks, at du har så meget lægeskræk, at du ikke får futtet til lægen i god tid, når du har den type symptomer - men jeg ved godt, hvor du kommer fra. Jeg skal selv have et spark i røven for at gå til lægen, gør det bare IKKE frivilligt. Fornuft eller ej :o)
Den første del - den hævede lymfeknude, den behøver der ikke at være noget dramatisk i forhold til. Medmindre den gror meget hurtigt, så skal det nok gå med den. At den er hævet og øm siger noget om, at dit immunsystem kører på højtryk. Og det er klart, det skal tjekkes - også fordi det en sjælden gang i mellem er symptom på alvorligere sygdom. Men det er ikke akut og det kan vente til på mandag.
Modermærket - det er nok den samme historie. Et alvorligt symptom, som man naturligvis skal have tjekket. Det er ikke akut - det er ikke noget man ikke kan vente et par døgn med at få tjekket, men tjekkes det skal det - af oplagte grunde.
Så medmindre dine symptomer forandrer sig henover dagen i dag, så hiv dig selv i nakken - betragt vores indlæg som det der spark i røven, som er nødvendigt for at komme afsted :o)
God bedring med dig!
maj 2007
En lægevagt er til akutte ting. Og dette er IKKE akut med mindre halsen lukker til.
maj 2007
Jeg har en knude i halsen osv