1.822 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Jeg har en knude i halsen osv Jeg har en knude i halsen osv

Godaften smiley

Jeg har i 1 måneds tid haft en stor knude i halsen, den er nu så stor at folk omkring mig spørger hvad det er der buler ud fra min hals..
Den er øm.. Jeg har også rigtig ondt i den ene side af tungen (samme side som knuden/hævelsen) ! Ligeledes er nogen af mine modermærker vokset, og en enkelt vokser sig stor, bløder, falder af og kommer igen.. Det er dog et "lille" modermærke.. Det er også kommet for ca 1 måned siden.. Jeg har udsat lægen utrolig længe da jeg har ekstremt ekstremt lægeskærk ! Og altid tænker "det går væk igen om et par dage.. Men nu har jeg en tid tirsdag.. Og jeg har ikke sovet siden jeg fik tiden.. Jeg er så bange og nervøs !
Er der nogen af jer der har hørt om noget lignende ?

Hvad har i ellers lavet i dag ?
Jeg har strikket en fin trøje til babe. Rigtig husmor smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg har en knude i halsen osv
  • #1   29. okt 2011 Kan du se at komme afsted til læge. Det kan jo være en byld du har i halsen, der kan vokse sig så stor du ik kan få luft!!!!

• #2   29. okt 2011 Lyder ikke godt.

God bedring smiley

• #3   30. okt 2011 Håber på det bedste

• #4   30. okt 2011 Din lægeskræk må du bare pakke sammen, og så må du gå til lægen, der er ingen vej uden om og ingen undskyldninger.
    Rigtig god bedring.

• #6   30. okt 2011 Se at komme til lægen på mandag!!

Man tager ikke til lægevagten med noget man har haft over 1 måned.

• #8   30. okt 2011 Altså jeg må give Ulla ret, man søger ikke vagtlæge om natten pga et modersmærke eller en hævelse på halsen, det kan vagtlægen alligevel ikke gøre noget ved nu.
    Hvis der er feber, vejrtrækningsbesvær eller andet fra knuden på halsen skal der selvfølgelig søges læge, men er der ingen symptomer kan det vente til mandag, men så skal det heller ikke trækkes længere.

• #9   30. okt 2011 hvis det er hævet lymfe og noget modermærke haløj og du ikke søger læge , så er du ret dum
    ja undskyld mig ...men modermærker der forandre sig sal man ikke spøge med ...... håber på det bedste ..... god bedring

• #10   30. okt 2011 Lyt på Louise!

Det kan meget vel være en byld... Jeg havde en på et tidspunkt, og på 2 dage voksede den sig så stor at jeg ikke kunne få vejret.

Jeg blev hasteindlagt, fik lagt drop med antibiotika osv osv... Fik taget utallige blodprøver som viste at mit betændelsestal var stanghøjt, og bylden skulle tømmes med det samme (kl 11 om aftenen)

Hvis det var blevet opdaget i tide, havde hele processen været noget rarere.

Så afsted med dig, og held og lykke!

• #11   30. okt 2011 Jo længere tid du venter, det sværere har lægen ved at hjælpe dig. Tænk på det, og så tror jeg nok du får samlet dig mod til at tage til læge.

Har selv været der, og efter jeg første gang tog mig sammen, har jeg fået tilliden til læger tilbage. Det er mange år siden, men det var ved at ødelægge mit liv. Det tyder på du er på vej til det samme.

Hvad er det værste der kan ske? At jo længere du venter, jo mindre kan de hjælpe dig. Er det så ikke bedre at få gjort noget ved det nu? Læger er jo uddannet til at klare enhver lægelig situation.

Held og lykke.

• #12   30. okt 2011 Jeg håber du har fået sovet lidt i nat :o)

Det er noget juks, at du har så meget lægeskræk, at du ikke får futtet til lægen i god tid, når du har den type symptomer - men jeg ved godt, hvor du kommer fra. Jeg skal selv have et spark i røven for at gå til lægen, gør det bare IKKE frivilligt. Fornuft eller ej :o)

Den første del - den hævede lymfeknude, den behøver der ikke at være noget dramatisk i forhold til. Medmindre den gror meget hurtigt, så skal det nok gå med den. At den er hævet og øm siger noget om, at dit immunsystem kører på højtryk. Og det er klart, det skal tjekkes - også fordi det en sjælden gang i mellem er symptom på alvorligere sygdom. Men det er ikke akut og det kan vente til på mandag.

Modermærket - det er nok den samme historie. Et alvorligt symptom, som man naturligvis skal have tjekket. Det er ikke akut - det er ikke noget man ikke kan vente et par døgn med at få tjekket, men tjekkes det skal det - af oplagte grunde.

Så medmindre dine symptomer forandrer sig henover dagen i dag, så hiv dig selv i nakken - betragt vores indlæg som det der spark i røven, som er nødvendigt for at komme afsted :o)

God bedring med dig!

• #14   30. okt 2011 Min far var læge. Og var der noget der "irriterede" ham så var det at folk ringede til ham med noget som var "gammelt", når han havde vagt. Han tog sig af det som han skulle, men han mente at han bedre kunne bruge tiden på det akutte, for når folk har gået med problemerne over en måned, så kan de næppe være akutte mere??

En lægevagt er til akutte ting. Og dette er IKKE akut med mindre halsen lukker til.

• #15   30. okt 2011 OG jeg kan se at TS har en tid hos lægen på tirsdag, så det skal nok gå så længe:-)

Kommentér på:
Jeg har en knude i halsen osv

Annonce