843 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

hvad nu hvis katten strejfer? hvad nu hvis katten strejfer?

Blev lidt inspireret af tråden om præsten som skød 2 hunde, som strejfede og jagtede og slog katte ihjel..

Nu sidder jeg og tænker..
Hvad så med strejfende katte som pisser og skider alle vegne, går ind i folks hjem, jagter kaniner og andre smådyr man kan have udenfor?
evt. jagter ræd hunde?

Er det så okay at man skyder dem, hvis ejer er advaret om at man ikke vil have katte på sin grund?
Jeg tænker blot.. Må reglerne ikke være ens for dyrene?
Jeg ved godt at en kat er et mere selvstændigt dyr end en hund.. Men alligevel?

Husk.. Hold tonen pænt smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad nu hvis katten strejfer?
  • #1   28. okt 2011 I landområder må en jæger gerne skyde katte, når det er annonceret i lokaltidende at omstrejfende katte er uønsket på matr. nr. det og det.

• #2   28. okt 2011 Jeg tror nok, at det faktisk er en lov der siger, at er ejer advaret, så må man gerne .
    og det gælder også katte ..

Mener her var en tråd om det for et stykke tid siden, men er ikke sikker smiley

• #3   28. okt 2011 ..og hvad hedder tråden med præsten? smiley

Er lidt nys smiley

• #4   28. okt 2011 Ikke bare i landområder... man må generelt aflive katte, når det bare har været annonceret først.

• #5   28. okt 2011 CH said it

• #6   28. okt 2011 Den hedder noget med præst skød to gravhunde eller sådan noget smiley

• #7   28. okt 2011 Men det er jo også min tanke.. Lige da vi var flyttet ind blev jeg nemlig ret så irriteret over folks katte der pissede i varmeapparatet på bilen og sked i haven osv osv.. (vi har to opdrættere på vejen og nogle af deres katte får lov at gå løs, så vi har MANGE katte på vejen) jeg valgte så at sætte en seddel op på vores vej tavle (sådan en hvor alle beskeder bliver sat op til beboerne) hvor der stod at hvis kattene befandt sig på vores grund, ville der blive sendt hunde efter dem eller de vil blive skudt.. Det blev ret mange katteejere forargede over og jeg fik et væld af skideballer.. smiley

• #8   28. okt 2011 Her ved os har naboen fået af vide hun skal holde sin kat inde ved sig selv. Hun havde mange katte inden jeg flyttede herned og dem måtte hun pænt aflevere på internater eller hos venner, da hun ikke kunne have så mange katte.....

Nu har hun en tilbage og en hund der stikker af fra deres have. Har oplyst hende om hegnet er for lavt. Så jeg har sagt at hun må holde dem ved sig selv, da jeg ikke giver nogle garati for hverken hund eller kat hvis de kommer ind på vores grund.

Mener også loven siger at så længe man har oplyst at man skyder dem i avis eller på anden måde, så må man godt..................

• #9   28. okt 2011 Jeg mener også at man lige skal fortælle det til politiet at man har intentioner om at skyde den hund/kat og at ejeren er advaret og det er annonceret, men jeg kan selvfølgelig tage fejl. Forresten synes jeg det er helt i orden.

• #10   28. okt 2011 Nu er det heldigvi sådan, at man ikke bare må skyde løs i boboede områder...Men som andre skriver, advare man i evnt. ,lokalavisen, og så man indfange dem og aflive dem...Hos dyrlægen ...

• #11   28. okt 2011 Der er en enkelt undtagelse, jager hunden vildt eller bondens dyr på marken, så må han skyde hunden, uden advarsel

• #12   28. okt 2011 Snow - Derfor skrev jeg også at der enten ville blive sendt hunde eller de bliver skudt..
    Vores hunde jager og nedlægger kun for at dræbe.. og det bliver gjort til fulde..

Syntes bare det var så irriterende at komme ud i bilen og der skulle varme på også stank der af kattepis og ude foran døren lå der kattelorte.. Der var mildest talt ulækkert.. smiley
    Men det er sjovt nok stoppet efter vi har jagtet en enkelt kat.. den fik dog kun nippet en anelse pels af rumpen.. smiley

• #13   28. okt 2011 Dog synes jeg at man skal tage en snak med ejeren inden man truer med at slå deres kæledyr ihjel. Tit kan man jo løse problemerne før det går så vidt.

• #14   28. okt 2011 Stella - hvad hvis ejer er ligeglad?
    altså hvis man pænt siger om det ikke er sådan at de kan sørge for at holde deres katte væk fra vores andres ejendomme og de faktisk er pis ligeglade?

• #15   28. okt 2011 Så synes jeg at det er okay at man selv tager affære. Så har man da gjort et ærligt forsøg på at løse problemet fredeligt.

• #16   28. okt 2011 Jeps.. det ville jeg også mene smiley

Kommentér på:
hvad nu hvis katten strejfer?

Annonce