{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Kamera hjælp.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spejlrefleks kamera - Canon 400D med et EFD 18-55 mm objektiv på.

Hvordan kan det være halvdelen af billedet bliver sløret? Er kameraeret i stykker? Det er lige meget hvilken indstilling jeg vælger?
Eller er det mig der gør noget forkert?

Jeg har lige taget nogle billeder af min nevø og Benson der hygger - så kan i se hvad jeg mener, det er dog ikke den bedste kvalitet de kommer i når de bliver oploadet herinde, men man kan stadig godt se hvad jeg mener.

http://hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=64834

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kamera hjælp..
  • #1   14. sep 2011 Kan det have noget at gøre med dine fokuspunkter? Nu når det er højre side på dem alle?

• #3   14. sep 2011 Jeg har lige forsøgt at ændre det. Det stod på One-shot ændre det til all focus - nu er hele billedet sløret :S

• #4   14. sep 2011 Er der sådan noget autofokus på dit kamera som du kan slå til og fra?

• #5   14. sep 2011 Jeg kan slå noger der hedder MF - manuel fokus til - så er der slet ingen fokus punkter - eller er der sikkert for dem der kan finde ud af at bruge det? :$

• #6   14. sep 2011 Det er fokuspunktet.. Enten skal du skrue op for blændetallet, eller også skal du selv ændre fokuspunktet.

• #7   14. sep 2011 Hmm,. Det er bestemt ikke let det her smiley
    Når ´jeg slår MF til og sætter tilstanden på M. så kan jeg fokusere ved at dreje på den yderste drejeskrive. Men så skal jeg også selv sætte bliz til..
    Så kan man da ikke nå at "få taget et snapbillede? Altså af en begivenhed der sker her og nu?

• #8   14. sep 2011 Når jeg skal tage billeder af ting i bevægelse (f.eks. en flyvende hund), så bruger jeg indstillingen Tv (shutter priority), og sætter lukketiden til mindst 1/500 og ofte højere (faktisk gerne 1/1000). Her skal du så bruge autofokus, men du skal sætte den på kontinuerlig (altså, hvis den står på one-shot, skal den stå på AI servo) og så er det bare at prøve og skyde løs.. Ved at autofokus er sat til at være kontinuerlig, fokuserer den hele tiden nye steder og følger dét der er i bevægelse smiley

• #9   14. sep 2011 Hmm,. jeg må ud og forsøge mig frem imorgen - lyset er nok ikke lige det bedste nu smiley
    og mine "modeller" er gået i seng smiley Men tusind tak for hjælpen smiley håber det vil lykkeds for mig smiley

• #11   14. sep 2011 Nu ved jeg ikke hvilket kitobjektiv der følger med til 400D'eren, men hvis det er et EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS, så er der jo stabilisator i (der står Image Stabilizer på objektivet).. Men jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke ved om den model er så gammel, at den ikke 'nåede' at få IS'eren med, og det så er et EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II.. Så vidt jeg lige kan læse mig til, så er der ikke stabilisator i selve kamerahuset på 400D..

Men jeg vil bare mene, at havde det været pga. stabilisatoren, så havde billederne set helt anderledes ud.. Så havde hele billedet været rystet

Kommentér på:
Kamera hjælp..

Annonce