{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

An Open Letter to Obama: On Danish Racism {{forumTopicSubject}}

I wish to express my deep concern at the incremental rise of racism and the use of racist propaganda in mainstream Danish politics over the past decade. If you believe in equal rights and the benefits of a diverse society, please watch and share this.

An Open Letter to Obama: On Danish Racism
http://www.youtube.com/watch?v=3nLyWR9bMVw&feature=share

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  An Open Letter to Obama: On Danish Racism
  • #1   12. sep 2011 forstår ikke helt hensigten med videoen?
    Synes ikke man kan dømme en befolkning ud fra udvalgte personers handling. Det er lidt selvmodsigende med racismen. for mig set. At dømme en helt befolkning ud fra nogle højråbende politikere.Er ikke bedre end selv samme politikere som dømmer alle udlændinge, ud fra de få kriminelle der er.. . det virker paradoksalt!
    for mig set er det lidt et opråb om at skabe en konflikt?

• #2   12. sep 2011 Vi skal huske på, at de højtråbende politikere er blevet valgt af danskere - som jo altså deler deres holdninger...

• #3   12. sep 2011 ja sandt nok. Men eftersom at det ikke er DF der sidder som førende parti (og at rød blok har knap halvdelen af stemmerne) er det jo kun et bevis på at vi også er andre, som ikk har samme overbevisning som dem smiley

• #4   12. sep 2011 Nanna, det ved jeg da ikke - DF har været det parti med størst indflydelse på dansk politik de sidste ti år... Og størrelsesmæssigt over en god del af vores etablerede gamle partier...

Så der er masser af danskere, der har de værdier.

• #5   12. sep 2011 ja de har siddet sammen med den ledende regering. men tvivler stærkt på at alle der stemmer konservative og venstre er racister.
    DF har jo også mange af deres stemmer pga. ældrechecken, så ikke kun racistiske vælgere, selvom jeg tror største delen er. Men igen, politik min stærke side.

• #6   12. sep 2011 Racister, nej. Men vi har en befolkning, hvoraf der er knap 50%, der velvilligt vil gå ind i 4 nye år med den konstellation, de kender så udmærket i forvejen. Og det betyder altså, at de ikke tager så meget afstand fra det, at de synes det er værd at prøve en gang til

• #7   12. sep 2011 det gælder ikke formit vedkommende. så kan jeg ikke udtale mig om.
    Men derfor synes jeg stadig, det er forkert at dømme nogle ud fra andres handling.

• #8   12. sep 2011 Jeg er fuldstændig enig med Jacob Holdt og Rune Engelbret der har lavet video'en, men hvad har de tænkt sig at Obama skal stille op med det??

"In the spirit of optimism, and the courage to hope for real change which has been kindled throughout the world by the historic election in the United States, we hope to bring to your personal attention, and to the awareness of the American public the distressing state of affairs..." Så fordi USA har valgt en afroamerikaner som president, så skal han... ?

• #9   13. sep 2011 Skulle vi ikke bare trykke muhammed tegningerne igen så?
    Synes ikke der er den store forskel på den video og så det de muslimske imamer gjorde da de startede muhammed krisen.

Landsforrædderi

• #10   13. sep 2011 Saml op....

På hvilken måde er det landsforrædderi? Jeg tror ikke jeg forstår dit indlæg...

• #11   13. sep 2011 På samme måde som imamerne der tog muhammed tegningerne til udlandet og spredte løgne ud, som satte DK øverst på terror listen.

Kommer der terror i DK er det 100% blod på de imamers hænder, dog skal de nu dele skylden med skaberne af den video, samt de der spreder den

• #12   13. sep 2011 Er det her løgne? Det er jo citater af ting som danske politikere har sagt.

Og skylden for Muhammed-tegningerne er vist ikke sådan at tørre af på andre end dem der trykte dem (og som for i øvrigt sagde nej til at trykke en serie vittighedstegninger om katolikker året før, man ville jo ikke støde nogens religiøse følelser).

• #13   13. sep 2011 Imamerne tog dem derned, velvidne om hvad der ville ske, havde de ikke gjort det, havde det kun stået til debat her i landet.

Hvor har de de citater fra i klippet? Det er SÅ dårlig kildeanvendelse som noget kan være.
    Desuden er halvdelen af de mennesker der citeres ikke politisk aktive efter valget, da de går på pension.

Vi bor i et kristen land i følge grundloven, og det må muslimerne indordne sig under, eller finde et andet sted at "opholde sig". Dvs. at man har pressefrihed, og hvis pressen har lyst til at trykke nogen tegninger, så må de og skal have lov til det, uden de går fuldstændig amok.
    Skulle Statsministeren så lukke en avis fordi de tegner sjove billeder af ham?

• #14   13. sep 2011 Jeg kan da huske de fleste af de udsgan der kommer i video'en og plakaterne, så helt galt på den kan de jo ikke være.

Vi bor i et demokrati med religionsfrihed hvor man skal indordne sig under loven, ikke troen.

• #15   13. sep 2011 Tror du at de kan huske de citater i mellemøsten? Neeeej vel?

Så er en kildehenvisning på sin plads, så det står klart om det er rigtige informationer de spreder, ellers kan det kun betraktes som løgn og latin

• #16   13. sep 2011 Så det er ikke indholdet af video'en du har et problem med? Men kildeangivelsen?

• #17   13. sep 2011 dvs. manglende kildeangivelse :o)

• #18   13. sep 2011 Manglende kilder er også det der gør videoen utroværdig.

Kommentér på:
An Open Letter to Obama: On Danish Racism

Annonce