1.019 visninger
|
Oprettet:
An Open Letter to Obama: On Danish Racism {{forumTopicSubject}}
I wish to express my deep concern at the incremental rise of racism and the use of racist propaganda in mainstream Danish politics over the past decade. If you believe in equal rights and the benefits of a diverse society, please watch and share this.
An Open Letter to Obama: On Danish Racism
http://www.youtube.com/watch?v=3nLyWR9bMVw&feature=share
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
"Allah er lige for loven" handler om tørklæder. Den kontekst mangler, så sedlen fremstår som decideret anti-muslimsk propaganda. Tørklædedebatten var relevant, og man kan mene om DF's holdning som man vil, men i dette tilfælde havde de ondt bagi over at nogle kvinder tvinges i hovedtøj pga en kvindeundertrykkende religiøs overbevisning. Om det er racistisk er jeg faktisk i tvivl om.
Jeg synes i øvrigt at videoen selv bærer propagandalignende præg. Flere ting er taget ud af kontekst, det er overdramatiseret med valget af underlægningsmusik, og der sammenlignes med nazister...
Som sagt, jeg bryder mig ikke om DF's måde at omtale indvandrere, men "heldigvis" har vi ytringsfrihed her i landet. Flere af de citater bør dog efter min emning høre under racismeparagraffen - og jeg skulle være spændt at se om nogen har meldt dem.
Meeen, vejen frem er jo at overbevise dem der stemmer DF til at stemme på andre. Så længe vi har et demokrati er magten til at vælge DK's ledere hos folket, ikke hos USA's præsident.
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 44 Svar: 239
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Netop. Det er lidt som om der ligger mellem linjerne at danskerne er for dumme til selv at forvalte et demokratisk styre - og det synes jeg er under al kritik, for størstedelen af os stemmer da netop ikke DF af netop den årsag, mens nogle stemmer på dem takket være andre mærksesager (de vandt bl.a enkelte på at være det eneste parti der reklamerer med "dyrepoliti").
Amerikanerne har i øvrigt også nok fremmedfjendsked i eget regi til at begynde at fremstå som nogen form for moralens vogter over for os andre. Følger man debatterne derovre (især sådan noget som FOX news) er det ikke småting muslimerne beskyldes for.
An Open Letter to Obama: On Danish Racism
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside