987 visninger
|
Oprettet:
Bryllup? {{forumTopicSubject}}
Hej derude
Hvor mange penge brugte I ca. på jeres bryllup? Og hvad var den vigtigste ting der gjorde dagen helt speciel?
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
Det allervigtigste for os var at samle de mennesker, som betyder noget for os og at vi alle fik en super dag. Og det lykkedes:-)
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Ja man må vel sige at personerne gør den største glæde
Men tænkte mere på noget materielt? Altså om det var DJ'en, fotografen eller noget helt tredje der bare fuldendte dagen
apr 2009
Ihh hvor perfekt
Kan næsten regne ud at det var et slags "havebryllup" til den pris?
Det var da alligevel rimelig billigt
apr 2009
Nej bestemt ikke!
Nu har vi bare slet ingen "kontakter" indenfor de generelle bryllupsting
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 237 Svar: 9.480
apr 2009
Ahh skal dog ikke giftes endnu - er ikke engang forlovet :o)
Vi sidder bare lige to fornuftige unge mennesker og regner på hvor meget "drømme bryllupet" skal koste så vi kan begynde at spare lidt sammen
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.492
Vi vil rigtig gerne giftes, men ved ikke hvor meget vi skal spare sammen. De fleste vi har snakket med siger, det er umuligt at holde et bryllup for under 50.000 kr
Jeg nægter bare at bruge så mange penge på det. Så vi har snakket om at sætte omkring 30.000 kr af til det. Men ved ikke hvad der koster hvad og sådan...
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 531
mig og min forlovede regner med at komme til at bruge omkring 40-50.000 på bryllup, men det er også kun fordi at jeg har så høje forventninger.. Det skal være drømmebryllupet, og det skal holdes på et hotel ved vesterhavet, som er lidt dyrt..
apr 2009
Men her er så også alt vi nogensinde kunne drømme om, det er virkelig bare så jeg får sommerfugle i maven!
Men her er vi på ca. 180.000, det er så inkl ALT tænkeligt.
Så dette er jo totalt urealistisk sådan som tingene ser ud nu, og det ville bare være sur r** at skulle tilbagebetale lån i flere år efter bryllup når vi også snakker hus og børn senere hen.
Vi bliver så også knap 75 mennesker, så der er en del ekstra omkostninger, specielt fordi vi skal sørge for mange overnatninger på hotel - derfor hiver det også lige beløbet op!
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 531
Vi har et par gange lavet sjov med, at vi bare skulle smutte ned på rådhuset og få det gjort, og så bruge pengene på en fantastisk bryllupsferie istedet.. Et bryllup er jo trods alt kun en enkelt dag..
Og hvem gider at betale af på det i mange år efter? Og hvis man har lånt penge til brylluppet, og så ender med at blive skilt, ja så er det jo kun endnu mere surt, stadig at skulle betale afdrag på det.. Man ved jo aldrig hvad der kan ske i fremtiden..
apr 2009
Vi er jo også meget unge begge to og ved ikke hvad fremtiden bringer. Men vi går da selvfølgelig ind med tanken om at vi kun skal giftes én gang og at vi skal være sammen hele livet - ellers var der jo ingen mening i at gøre dette.
Men i de penge snakker vi også om et slot, fantastisk musik/underholdning, 5 retters menu, flot kage osv. altså alt er bare 100% perfekt ned til den mindste detalje!
Desværre har vi ikke et særlig godt net indenfor bryllupsting så man evt. kunne spare lidt. Men jeg tror heller ikke det bliver det drømmebryllup - men vi begynder da at spare op så man kan tage nogle af de vigtigste ting ind i det realistiske
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.959
Jeg kunne også sagtens bruge 180.000 kr - ik fordi vi bliver 75, men fordi jeg er en mega prinsesse ;O))) Men må nok bare indse, at hvis det er målet, så bliver det aldrig til noget - og det er absolut heller ik det vigtigste.. Det er jo selve det at blive gift og have en fantastisk dag med familie og venner :O)
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
vi lejede et festlokale, fik buffet udefra og inviterede familie og venner, vi var omkring 50 - blev viet 'midt i buffeten' af borgmesteren som kom med ringe og brudebuket. Vi havde alm. pænt tøj på, og vi fik den dejligste fest med dem som vi holder af.
tror dengang for 17 år siden tror jeg det løb op i hele 6-7000 kr.
vi ønskede ikke alt den 'midtpunkts-opmærksomhed', og ville ikke bruge en formue på noget som varer et døgns tid. Det vigtigste for os var som sagt at blive gift og hygge med familie og venner
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.959
Meeeen vil også gerne have KJOLEN ;O))
maj 2007
DET kunne jeg også have fundet på!! Jeg synes at det lyder vildt sjovt og festligt....... *GG*
Det havde vi så ikke mulighed for, så vi valgte at blive gift i den landsbykirke hvor jeg både er døbt og konfirmeret.
Det "helt store skrud". Med brudekjole og det hele......... Vi valgte, for at få så meget ud af dagen som muligt, at blive viet om formiddagen. Så var der en uformel reception hos mine forældre for alle. Dog specielt for dem, som ikke skulle med om aftenen (bekendte og kolleger). Så kørte vi til fotograf. Om aftenen var der fest i det lokale forsamlingshus og vi blev der selv til den lyse morgen. VI skulle ikke gå glip af noget!!
Vi havde en herlig dag:-)
maj 2007
apr 2009
HAHA ja det må have været noget af en fest!
Det er heller ikke fordi jeg vil have 200 m. langt slør og en brudekjole til 75.000, men det der virkelig trækker på budgettet er at leje slottet en lørdag + at skulle have en masse gæster overnattende. Jeg synes det er lidt urimeligt at folk kommer langvejs fra for at se og dele vores bryllup, give os gaver og så skal de enten selv betale for et værelse eller tøffe hjem igen tidligt aften - ædru!
Ellers synes jeg egentlig det andet har en rimelig pris - men der er jo bare så mange detaljer der også skal tænkes på!
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Min far og hans ekskone var så ''dumme'' at holde det smukkeste bryllup i mine øjne, så nu har jeg fået skruet mine forventninger til den slags alt for højt op.
Jeg vil jo også have både amerikanerbil, slot, mad tilberedt i slottets køkken, live musik, natmad i vinkælderen - og overnatte på slottet med de nærmeste gæster, efterfulgt af morgenmad sammen. Suuuuk
Det var så smukt det hele.
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.089
Tror I at I har eneret på at være romantikere??? *SS* ( sødt ment)
Nu er jeg blevet registreret sidste år med mit livs kærlighed ( 4/9 2010) og vi havde kun ca 18 mennesker med, de nærmeste venner og familie. Det var en dejlig dag for os.
Vi har så købt hus nu og har i den forbindelse besluttet os for at vi holder housewarming og "kirkebryllup" på en gang, da vi har fået lovning på at præsten vil velsigne vort forhold i kirken, hvilket er stort for os.
Til den tid så har vi allieret os med en af vore venner, der kommer til kirken med sin Zodiac og kører os hjem i den.
Ellers skal det bare være en dejlig dag sammen med vore venner og nærmeste familie.
Men havde vi pengene på forhånd, så skulle det skam osse være et bryllup med hele svineriet, slot, amerikanerbil, you name it.
MEN vi har besluttet os for at vi ikke vil låne penge til det, så holder det på et "lavt" plan.
maj 2007
Og hvor lyder det SKØNT at kirken vil velsigne jeres forhold. Det glæder mig:-))
Vi havde gæster fra jylland og bornholm og de blev placeret rundt omkring hos familien og så havde vi lånt en kæmpe campingvogn af min fætter, som nogle sov i. Så ingen, der ikke havde lyst, skulle køre hjem. Vi bor 2 minutters gang fra forsamlingshuset:-)
Bryllup?