{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

Elsker du dit arbejde? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt nysgerrig efter at hører hvad folk laver, hvis de virkelig elsker deres job, og ligefrem glæder sig til at komme på arbejde.

Jeg har et bijob som selvstændig fotograf som jeg holder meget af, desværre kan jeg ikke leve af det og er kommet i en "krise" med hvad jeg ellers skal lave - for faktisk kan jeg ikke alverden. Jeg har HG1 og ellers har jeg arbejdet hos TDC lige siden. Nu kan jeg bare mærke at jeg snart skal til at lave noget andet. Måske sælge alt hvad jeg ejer og har, også tage jorden rundt i et år og "finde" mig selv?
Jeg har også overvejet at lave kalendre som man kan sælge, men det giver ikke alverden.
Har også overvejet om man kunne være rejsefotograf for f.eks SAS eller andre selvskaber, men mon ikke det er svært at komme igennem nåle øjet?

Derfor vil jeg hører, jer her fra hundegalleri, hvad der gør at I elsker jeres job og evt har nogle forslag til hvad jeg kan gå igang med :O)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elsker du dit arbejde?
  • #1   21. aug 2011 Hvad går jobbet ud på? Lyder meget hyggeligt der ude smiley

• #2   21. aug 2011 Jeg arbejder på Tvilum i Fårvang, som laver møbler.
    Til Ikea, Jysk og andre. Jeg er produktionsmedarbejder, eller pakkeoperatør som det oss kaldes. Jeg står ved pakkebåndet og pakker dele til møblerne i kasser, et job en maskine ikke kan klare, da der kan være fejl på emnerne.
    Jeg elsker mit job, for mine kollegaer, og bestemt oss min værkføre er guld værd.

Vi har det super sjovt, og virksomheden arrangere tit firmaudflugter og lign =)

• #3   21. aug 2011 Jeg er forresten uddannet social og sundhedshjælper, men jeg er for følsom til jobbet. Tog alle deres sorger og smerter med hjem, så måtte holde. For det begyndte at ødelægge mig, og min kærestes og mit forhold.

Men jeg fortryder bestemt ikke at jeg tog den uddannekse =)

• #4   21. aug 2011 Det der Daka lyder sgu da meget hyggeligt egentlig smiley

• #5   21. aug 2011 Jeg arbejder i en hundepension, og eeeeeeelsker mit job ;O)
    Og grunden til at jeg elsker det siger jo næsten sig selv, jeg får lov til at klappe, kysse og hygge med en masse dejlige hunde hver dag :O))

Der er da ting ved jobbet som ikke altid er lige sjovt (en hund der har dårlig mave og har overskidt boksen, regnvejr osv) men glæder mig til at komme på arbejde hver eneste dag :O)

• #6   21. aug 2011 Jeg er pædagog, det bedste job i verden.

• #7   21. aug 2011 Jeg arbejder som socialrådgiver på børn og unge området. Ved ikke ligefrem om jeg kan elske mit arbejde, men jeg er sindsygt glad for det og glæder mig til at komme på arbejde. Har nogle skønne kollegaer og et meget udfordrende job hvor ingen dage er ens. Der kan dog være rigtig hårde dage med meget ubehagelige sager, så det er et job hvor jeg bruger mig selv meget.

• #8   21. aug 2011 Jeg arbejder i en kiosk/spillehal, hvor jeg betjener kunder og sørger for at de har det hyggeligt smiley
    jeg kan rigtig godt li mit job fordi jeg møder mange mennesker, med forskellige historier og oplevelser.. Og man skal virkelig være et smilende og lyttende menneske for at være her, for folk kommer godt nok og læsser mange ting af..

jeg havde dog lige en enkelt periode efter et væbnet røveri hvor jeg ikke kunne li mit arbejde ret meget.. Men lysten er dog kommet tilbage smiley

• #9   21. aug 2011 Anita O - hvor er du bare skøn... du måtte godt passe på mig da :O)

• #10   21. aug 2011 Sitta - kræver det også at du har en gård og en masse plads til dem? og kan du leve af det?

• #11   21. aug 2011 Vicki - Pædagog, har jeg prøvet, både for voksne med dovnsyndrom og i børnehave og vuggestue og det var altså ikke mig. Det bliver hurtigt det samme og det samme. Dog skal det siges at de voksne syntes jeg var meget sjove at passe og det elskede jeg faktisk. Men det er så svært at komme ind der og kommunerne fyrre jo folk hele tiden, så det har jeg skudt væk igen. Jeg havde tanker om at uddanne mig som..ja nu kan jeg ikke huske hvad det hedder, men dem som finder de rette hjælpemidler til folk uden arme f.eks og hjælper dem med genoptræning.

• #12   21. aug 2011 Charlotte - jeg er meget følsom så jeg ved jeg ikke ville kunne klare det, desværre. Jeg har selv været udsat for en masse som barn og vil alt for godt kunne sætte mig ind i de børns liv og det vil jeg tage med mig hjem også...

Molly - det lyder da hyggeligt må man sige :O)

• #13   21. aug 2011 Stine - det er det os smiley Nok ikke lige det job hvor man siger WUUHUHU og reklamere det alle vegne.. Men jeg får en løn så jeg kan leve godt smiley

Man bliver bare bekræftet så meget hver dag fordi alle folk (eller.. de fleste) er så søde og rare smiley

• #14   21. aug 2011 Jeg har en HG Studenter eksamen men fik aldrig en lærerplads indefor blomsterdekoration som jeg gerne ville så valgt at gå videre med noget andet. Så jeg startede på Social og sundhedsskolen i Holbæk, hvor jeg tog grundforløb og er så kommet videre til Social og sundhedshjælper som jeg er færdig med her den 7 Okt. Jeg ELSKER mit arbejde. JEg syntes det er hårdt at stå tidligt op om morgenen Men når jeg først er på arbejdet ELSKER jeg det. Jeg elsker at passe de ældre og lave en masse sjove ting med dem. Jeg har det ligesom med Anita. For mig betyder Det hele at de har det godt. Jeg elsker det simpelthen. Men det er nok også derfor jeg har Søgt videre ind som Social og Sundhedsassistent. Og jeg ER kommer ind og skal starte 31 Okt. Efter det vil jeg gerne læse videre til at blive Aktiverings og Sygedoms forebyggende terrapeut. Desværre er det ikke en Selve uddannelse men en mass ekurser som der ikke er så mange af. Og der er ikke så mange jobs ledige. Men jeg vil prøve alligevel.

• #15   21. aug 2011 Faktisk overvejer jeg at fremleje min bolig ud i et år eller to, måske lige tjene lidt penge og sælge lidt småting
    og så tage ud i verden og arbejde som fotograf og bare opleve og finde mig selv... men har både hund og kat, det er sgu ikke nemt da

• #16   21. aug 2011 Jeg arbejder i Aldersro og Lundehus pastorat som kordegn.
    er glad for mit job.Det er dejligt at kunne hjælpe folk med deres problemer i firbbindelses med navneændring med mere.

• #17   21. aug 2011 Jeg er radiograf og nej jeg elsker ikke mit job, men jeg elsker mine kollegaer :o) Tror det har noget at gøre med min knæskade jeg pådrog mig i maj 2010. Det har gjort, at mit arbejde er hårdt og opslidende...

Om jeg burde finde noget andet? Jo, det burde jeg nok, men det er den eneste uddannelse jeg har og mulighederne er ikke så store i udkantsområderne. En ny uddannelse? Jo, måske. Men kan ikke overskue det pt økonomisk og meget lang transporttid til eventuelle skoler....

Lige nu går jeg på arbejde kun for at tjene til dagen :o/ Fedt ik'?

• #18   21. aug 2011 Jeg er gået i gang med en uddannelse som Veterinærsygeplejerske.
    Og jeg elsker mit job på dyreklinikken smiley ville ikke bytte det ud for noget andet i verden, har gode kolleger, og får lov at arbejde med mennesker og dyr og bruge mine interesser smiley

• #19   21. aug 2011 Well, nu har jeg så ikke et fast arbejde, men er i gang med 10. klasse ^^ Synes det er super skønt indtil videre smiley
    - Men vil gerne uddanne mig indenfor kunst, dog vil jeg lige have HF først, da jeg gerne vil have noget at falde tilbage på, hvis kunst ikke funker smiley Men tænker noget i retning af illustrator. smiley

• #20   21. aug 2011 Jeg er uddannet social og sundhedsassistent og lige nu har jeg verdens bedste arbejde.
    Jeg arbejder på en operationsgang , hvor jeg klar gøre instrumenterne til operationerne.
    Det er vildt spændende , for vi er ved at indføre sporbarhed på alle instrumenterne.
    Så mit arbejde er meget teknisk , perfektionistisk og rutinepræget ( standarter ifb. med instrumenternes sammensætning i pakkerne )

Alt skal være 110 % korrekt ellers funker det ikke , så ingen slinger eller sløseri er tilladt og det kan jeg rigtig godt lide.

• #22   21. aug 2011 Jeg har været sygeplejerske i 19 år og arbejder på Skejby Sygehus på en blandet barsels- og pædiatrisk afdeling. Jeg elsker mit job arbejder på skift dag og nat på nedsat tid.
    Jeg er dokumantationsansvarlig og glæder mig til at være med til at skulle indplanteret den nye EPJ (elektronisk patientjournal).
    Jeg har fantastiske kollegaer og en god ledelse, så jeg har ingen klager ;-))

• #23   21. aug 2011 Jeg har ikke tungt arbende, det er jo barselskvinder og nyfødte vi har på vores afdeling.

Og ja systemet kan være langsomt!!!

• #24   21. aug 2011 Jeg er salgsassistent/ansvarlig for en belysningsbutik. Jeg elsker mit job og skal faktisk næsten sparkes ud af butikken ved fyraften.
    Jeg startede som elev i en belysningsbutik i den by jeg bor i nu og da jeg var færdig sidste sommer så gik jeg ledig i 3 uger inden jeg fik det job jeg har i dag. Nu har jeg så en times kørelses til arbejde og en time tilbage hverdag. Men det gør faktisk intet. Håber at du finder ud af hvad du vil, en skam du ikke kan leve af din hobby.

• Mathilde L
    Mathilde L Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #26   21. aug 2011 Jeg læser til sygeplejerske, og arbejder på et plejehjem ved siden af. Jeg er meget glad for arbejdet med mennesker, men glæder mig til at blive færdiguddannet, så jeg ikke skal arbejde med de gamle mere. Jeg ved ikke om jeg glæder mig til at arbejde. Hvis jeg gør så er det ikke arbejdet som jeg glæder mig til, men mine søde kollegaer. Uddannelsen keder mig, men ved at det er det rette for mig. Glæder mig til at blive færdig og fri for alle de bøger smiley

Kommentér på:
Elsker du dit arbejde?

Annonce