{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.707 visninger | Oprettet:

"Dit forbandede møgsvin!!!!" {{forumTopicSubject}}

Som overskriften lyder, er det ikke et særlig behageligt møde, jeg har haft med en tilsyneladende hundehader.

Jeg skulle op med et brev. Postkassen ligger 3 minutter fra mit hjem, så jeg tog hundene med, for at de lige kunne tisse af. Charli har desværre nogengange svært ved at holde sig, og på vej tilbage sker der det uheld, at han ligger en lille plup på fortorvet.
Der kommer en mand forbi og går 15 meter længere ned til sin opgang. Jeg lægger først ikke mærke til ham, før han pludselig råber af mig meget vredt: Du husker lige at samle den der op!!
Selvfølgelig vil jeg da det... Men jeg vil ikke svare ham, når han taler sådan til mig.
Så råber han igen endnu mere surt, og jeg svarer fortsat ikke. Ser på ham, så han kan se, at jeg har hørt ham, og da han så igen råber af mig, vender jeg mig om, og siger, at jeg ikke vil svare, når der bliver råbt af mig på den måde. Men jeg får slet ikke lov til at tale ud, før han fyrer en salve af svinerier af mod mig:

"Dumme møgsvin! Flyt på landet, hvis du skal have hund!!! Møgko!"

Jeg er total målløs, og der skulle jeg nok bare have holdt min mund. Jeg kender jo ikke manden, og han sviner mig bare til for ingen grund. Jeg gentager, hvad jeg tidligere sagde, men han afbryder mig bare igen fra sit kjul i døren 15 meter væk:

"Møgsvin! Du komemr her med to så store møgsvin af hunde og overskider det hele, og det skal vi andre bare finde os i!!!"

Og jeg skal finde mig i at blive skældt ud af en fremmed, der overhovedet ikke kender mig???
Men som hundeejer er det åbenbart en uskreven regel, at man godt må tale nedladende, surt, opdragende, irettesættende mm. til?

Det er første gang i hele mit liv, at jeg er blevet svinet sådan til, og ærlig talt, jeg blev bange og rigtig ked af det.
Enden på historien er at jeg samlede selvfølgelig op, og gik hjem ked af det og temmelig chokeret.

Jeg forstår ikke helt den uskrevne regel med, at når der går en person med hund/-e, at så er det åbenbart frit for alle der ønsker at komme af med sit had/galde for hunde generelt, at henvende sig til en tilfældig forbi passerende, ligesom det åbenbart er okay, at stille sig op og overglo på den der kommer gående med en hund - meget ubehageligt...

I de 2½ år jeg har boet her i Odense, har jeg været ude for en del af disse sure henvendelser både fra vinduer og forbipasserende. Det er pis..- irriterende for at sige det mildt, specielt, når jeg på hver tur er forsynes med min lille "pubby-bag"-taske med hunde høm-høm-poser, som bliver flittigt brugt. Der er såda ne politi-mentalitet overfor hundelorte, som åbenbart er alle hver mands eje.

Man føler sig snart som et jaget folkefærd, bare fordi man elsker hunde.
Det kan da ikke være rigtigt! Nu kan jeg så bruge min aften på at ryste oplevelsen af mig og finde mit gode humør igen, og jeg der bare skulle op med et brev 3 minutter herfra...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Dit forbandede møgsvin!!!!"
  • #1   10. feb 2009 Hold da op en sur mand! Sådan noget ville jeg bestemt ikke have fundet mig i that's for sure!

• #2   10. feb 2009 gi dog igen i stedet for at vende dig om og sige undskyld når de sparker dig i røven!

• #3   10. feb 2009 hold kæft en spasser...

har oplevet noget lignenden, hvor min hund sked i sådan nogle kasser der er rundt om træer ude på vejen. dvs ikke på et fortov. og jeg vil nu mene det er bedre jeg har lært ham at gå derop altid. da der er lidt græs osv,

nå men hunden sætter sig ned, og jeg tager en pose op af lommen, imens han skider færdigt.

og imes jeg er ved at samle op, stopper en mand op med sine børn. og siger at det fandme er for klamt, at de bare skider alle vegne, og at der snart ligger lort alle vegne. og folk burde flytte ud af byerne osv.

var helt målløs, og sagde så,, øhh kan du ikke se jeg står og samler op? står med lorten i hånden. og siger så at han jo netop ikke har skidt på fortorvet, men oppe på den der kasse med græs, som er rundt om træerne. og det gjorde han altid...

og sagde så han måske burde sige det, til de folk som ikke samlede op, og en angribe en som gjorde! og så svarer han bare, ja men der var jo ikke lige andre og alt muligt lort, var så målløs... han var virkelig sur og stod og svinede mig til foran hans børn..

• #4   10. feb 2009 Hvor i Odense bor du? Jeg bor ved stadion Odense V og har ikke prøvet det (endnu).
    Har dog nogle gange blevet nød til at lade Sonja efterladenskaber ligge, hvis jeg har brugt alle høm poserne (er jeg selvfølgelig ked af) men samler altid op! Også når jeg går på dyreskuepladsen..!

• #5   10. feb 2009 Sonja er nu rigtig god til at gå helt ind i kraterne for at skide, og så gider jeg ikke samle op!

Jeg tror jeg havde handlet lige som dig Sissi! Jeg var blevet måløs og ikke sagt noget af bare forskrækkelse af at nogen kunne opføre sig sådan..

• #6   10. feb 2009 Årh en træls oplevelse, men desværre også en oplevelse jeg selv har haft op til flere gange...
    Det er en narurlig reaktion du har fået at du både bliver bange, sur og ked af det...

Men du har dit på det rene, så lad den idiot passe sig selv, og brug ikke mere krudt på ham. Selvom det er svært...

• #7   10. feb 2009 Mia; det var meget pinligt!

• #8   10. feb 2009 Hold da magle, han må have haft en dårlig dag.. Men gjorde du antrit til at samle op, inden han begyndte, eller?

• #9   10. feb 2009 Jeg havde da tændt helt af.. Tør ikke tænke på, hvad gemalen havde gjort... He he... Pragtfulde hunde du har ellers...

• #10   10. feb 2009 Orv.. tror jeg var kommet til at kaste posen efter ham,i arrigskab ,samt havde nok fyret en svada af i stil med den han lagde ud med..

• #11   10. feb 2009 Derfor er jeg meget glad for, at bo 100 meter fra skoven, for enden af min vej. Vi kan altid lige nå derned, så jeg ikke behøver samle op. (:
    Jeg har samlet op én gang, og det var da jeg gik med min venindes hund og den sked lige udenfor en indkørsel.... Jeg kan godt forstå damen blev sur, så jeg samlede da op. Men jeg må indrømme, at jeg prøver, at undgå.
    Og som Christina R's hund vist også gør, så skal min Lucky altid så langt ind mellem trær/buske, som han nu kan komme, når han skal.
    Så så mangle problemer har vi her heller ikke. (:

• #12   10. feb 2009 Hvor er i søde... Det varmer... Vi er jo mange i samme båd...

Ha ha Mia... tja... små uheld sker jo...

Gik ude omkring "Tusind års skoven" i søndags. En god lang 2 timers tur, hvor vi gik i skoven og langs landevejen...

MAGE til meget LORT (undskyld mit franske) af affald, har jeg ikke set længe. Dåser, plastik, cigaretskodder, slikpapir OVERALT, men det er der ingen, der siger noget til! Det var så skæmmende et syn på den smukke natur.

Mennesker skulle hellere koncentrere sig om den slags end hunde-mennesker... Helt ærligt...

• #13   10. feb 2009 Mine hunde er trænet til at gå ind i rabatter, under buske mm. Men efter Charli er blevet syg, kan han ikke rigtig altid holde sig, eller få alt ud i en omgang - sådan gammelmandssyndrom... men det plejer at gå meget godt til vi er nået grønne omgivelser.

• #15   10. feb 2009 Basset Hound
    Jeg var jo ikke gået endnu... Jeg så på et butiksvindue, og samler op, når jeg forlader steder. Jeg behøver jo ingen tilskuer, mens jeg bøjer mig over afføring.

Jeg vidste ikke der var tidspand på hundelorteopsamling...

Og uanset hvor forurettet han følte sig, var der ingen grund til at svine mig til eller tale til mig i den tone!

• #16   10. feb 2009 Jeg vil slet ikke forsvare manden, men nu bor jeg selv i hus, i hovedstadsområdet i et villa kvarter. Og hvor kan man dog blive hundeejer hader når man gang på gang går i haven om sommeren når det er rigtig varmt, og en dejlig duns af hundelort kommer en med orkan styrke lige i hovedet, grundet ejere ikke vil samle op.Eller min søn, mand eller mig selv uden lige at holde øje vader ud af havelågen ogned i en stor klam lort. Eller vi går ud på græs arealerne for at spille noget bold eller andet, og man dårligt kan løbe rundt, før man selv lige har været banen igennem fter lort, da man ikke igen gider komme løbende og glide i en. Det kan virkelig godt bringe pis i koget på folk, og især dem der ikke har valgt at have hund, eller dem der altid samler op. Og så er det desværre sådan at når folk bliver sure nok, generaliserer vi, og bliver bare sure næste gang, vi ser en med hund, der laver stort. Så ja han var dum og tænkte sig ikke om, men heldigvis er det bestemt ikke personligt, men bare en generalisering smiley

• #19   11. feb 2009 Ja jeg havde sgu ikke kunne holde min kæft!

• #20   11. feb 2009 Han skal da bare passe sig selv ....
    Og overhovedet ikke bestemme hvornår andre folk samler deres hunds lort op....

Om han havde går 5 meter eller 15 meter kommer da ud på et - hvad bilder han sig ind at svine folk til på den måde !??!?

• #21   11. feb 2009 Hold da op en humørbombe!! Hyggeligt!

Jeg har selv prøvet at lufte hund sammen med en veninde. Den sætter sig så uden for nogen lejeligheder og skider. Vi står og venter og har posen klar da der er en mand der ser ud af sit vindue 'det der husker i lige at samle op ikk?'. vi siger 'jo selvfølgelig', og så overvåger han os fandme til vi har samlet op og er gået videre!

• #22   11. feb 2009 Det der også gør mig irriteret/utryg er den big brother mentalitet.

Jeg kan ikke helt se, hvordan fremmede mennesker har ret til at opdrage på én.

I situationen i går, mener jeg bestemt ikke, at jeg skal stå og stirre på min hund med en pose i hånden for at please andre. Jeg opfører mig pænt. Min to store hunde er velopdragne. Trækker aldrig, gør ikke af folk, går på plads når jeg skal over vejen, samler op efter dem, og jeg kunne blive ved med at pudse min glorie.
    Så længe jeg gør min pligt med at samle op efter hundene, så er det fuldstændig ligegyldigt, om jeg gør det 10 sekunder efter landing eller 10 minutter.
    Jeg hader selv hundelorte overalt og synes det er noget svineri, men jeg er ikke den moralske ærkeengel, som render rundt og skyder med lyn efter folk, hverken deres cigaretskodder, flasker eller hundelorte.

For i øvr. så er mange af de lorte, som findes over på Ansgar kirkegård, lavet af de hjemløse og de stinker endnu mere end hundenes... Hvis der lige skal peges fingre af mennesker og dyr...

Det er skidt at komme derud synes jeg... Meget ubetryggende...

• #23   24. feb 2009 Jeg må altså også lige give mit bestyv med. Jeg var ude og gå en lille hyggetur på en times tid sammen med Daimi idag og vi gik bare lidt rundt i Spentrup som er en rigtig forstadsby fuld af parcelhuse og lisså mange hunde. På et tidspunkt satte hun sig og afleverede en lille "overraskelse" og jeg samler selvfølgelig op. Jeg er ikk stolt af at spadsere rundt med en sort pose med indhold som skriger "lort", men jeg er hundeejer og så må jeg ta det med. Jeg ku ikk lade være med at gå og kigge rundt langs hække, på græsarealer og lign. for at se efter bæ. Der var faktisk helt ekstremt meget!!!! Langt de fleste af de efterladte bæer var trådt i eller på anden måde ikke "hele". Jeg blev virkelig vred for jeg ser det som en pligt at jeg samler op efter min hund. Så idag har jeg indkøbt et lille "kødben" med poser indeni i Harald Nyborg til 30 kr så jeg altid har en ekstra med. Nu skal vi snart ud på aftenturen og jeg har overvejet plastikhandsker, en lille skovl og en sort affaldssæk som medpassager... Bare for at se hvor hurtigt sækken kan blive fyldt!!!

PS. Jeg mødte et ældre par mens jeg gik med Daimi i snor og en sort bæpose i hånden. Der blev både hun og jeg rost for at være helholdsvis en skøn charmerende hund og at jeg havde samlet op. smiley

• #24   26. feb 2009 Jeg har en mobil-pose, som jeg har sat en skulderstrop i. Den har lige den rette størrelse til en hel rulle prut-poser, også ser tasken "smart" ud samtidig. meget praktisk...

Har i lagt mærke til, at der mangler skraldespande mange steder?

Noget helt andet er... i weekenden har nogen fundet det sjovt at tømme en offentlig skraldespand ud på plænen i ansgaranlæg. Der var stortset kun de små sorte genkendelige sorte poser i. Det er surt, men desværre får hundeluftere nok også skylden for det svineri.... øv!

Kommentér på:
"Dit forbandede møgsvin!!!!"

Annonce