{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

og så lige et katteindlæg også! (Fremmed kat) {{forumTopicSubject}}

Inden for det sidste halve år, er der begyndt at komme en fremmed rød kat inde ved vores nabo. De er rigtig søde ved den - kæler med den, snakker med den og fodrer den. Somme tider kommer den også ind til os. Den er super kælen, i fin foderstand og er det skræmmer den ikke, at Buddy vores hund er i haven, når den er der. Men den er meget sulten!

Nå, men vores naboer er på ferie nu og har været det i lang stykke tid. Dem, der kommer og ser til huset fodrer den en gang i mellem, og når den ligger derinde og ser rigtig sulten ud, så er vi gået derind med lidt mad også. Vi passer postkassen derinde. Den har lige været ude i vores have, og jeg tjekkede ørerne for ørermærke - der var IKKE noget.

Mit spørgsmål er, om man burde gøre noget for den? Sætte løbesedler op om nogle savner den eller noget. Jeg synes ikke, jeg har set den i området før, men det kan selvfølgelig godt være, den bare kommer, fordi den nu ved, den får mad ved naboen. Synes nu bare det er lidt synd for det lille pus smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  og så lige et katteindlæg også! (Fremmed kat)
  • #1   4. aug 2011 Hvor bor du henne i landet smiley
    og synes det er pænt af dig at fodre den . men ja det kunne godt lyde som om den har et sted at være . kender en i vores nabo by der mistede en rød hankat for ca et år siden og jeg ved de kan strejfe langt ...

• #2   4. aug 2011 Jeg bor i Helsinge - helt oppe i nordsjælland smiley

• #3   4. aug 2011 del sedler ud og lav en fremlysning hos dyrenes-beskyttelse hjemmeside men lige en ting man fodre ikke på fremmede katte så længe man ikke ved om den har et hjem - har selv kat og havde en der nu ikke er min netop fordi folk fodre den og ungerne savnede den utrooligt meget og det er røv irriterene smiley

• #4   4. aug 2011 ja det rigtigt det kan man jo gøre, men ham her kunne man ikke holde inde og vidste denne kommentar ville komme, men det jo også kun sjovt at fodre på kattene indtil de kommer inden for og pisser - det fik jeg ihvertfald skideballe for af hende der fodrede på min kat - hun kom med samme kommentar og der kunne jeg jo kun sige så lad være at fodre ham og lukke ham ind

• #5   4. aug 2011 Hmm, nu er det sådan, at vi normalt aldrig fodrer fremmede katte, men eftersom naboen er begyndt - og så bare rejser - jamen, så er jeg ikke bleg for at gå derind og fodrer den. Alt andet er da synd.

Desuden har den et par gange vovet sig ind i vores hus, hvor havedøren har stået åben - og den går direkte til madskålen. Sådan noget gider jeg heller ikke holde øje med. Vores kat render også selv ind og ud. Så må folk holde deres katte inde smiley

• #6   4. aug 2011 og denne her går faktisk helt umotiveret ind! Min far har flere gange taget den i at være på vej ind ad vinduet til mit værelse, hvis vinduet står åbent. Og vi fodrer den slet ikke her, men inde ved naboen.

• #7   4. aug 2011 Maria Hartung Freiler

synes det er flot naboen fodre den . men når det er så langt væk er det ikke den smiley

• #8   4. aug 2011 Jeg synes nu heller ikke det gør noget, når det stakkels dyr er så sulten, som det er. Så får den altså ikke nok mad, hvor den kommer fra. Den kaster sig over det ...

Men jeg vil da snakke med naboen, når de kommer hjem i morgen. Om vi skal se, om vi kan finde ud af, hvor den kommer fra smiley

• #9   4. aug 2011 Og da vi flyttede ind, hvor vi bor nu, kom der en kat, som blev ved med at kredse om huset. Vi var til dyrlæge med den for at få den tjekket og vi satte sedler op - ingen henvendelser. Og den var også tam. Hende tog vi til os, men hun er så aflivet den dag i dag. Så det kan altså godt ske, at de ikke hører til nogle steder ... Eller at ejeren bare ikke vil kendes ved den.

• #11   4. aug 2011 Men tager dyrlægen sig så af den?

Jeg kan bare huske dengang med den anden kat, at vi så pludselig bare stod med den i hænderne og selv skulle afgøre, hvad der skulle ske. Og eftersom min mor ikke kan have sådan noget, så tog vi hende med hjem og gav hende en chance.

• #13   4. aug 2011 Jeg må lige se på det. Tak for hjælpen i hvert fald - alle sammen smiley

Kommentér på:
og så lige et katteindlæg også! (Fremmed kat)

Annonce