{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

børn der dræber... {{forumTopicSubject}}

http://ekstrabladet.dk/112/article1590096.ece

^ mon det skal til at være det nye ? Hvad kan man gøre for at forhindre sit barn i at begå noget så grusomt som mord ? Hvad kan man gøre som forældre for at forhindre fremtiden bringer endnu flere drab i de her tal smiley ???
Drab i det hele taget er så forfærdeligt, men at børn går så langt, og ender med sådan noget smiley hvor er det dog skrækkeligt.

kender ikke bag histrierne til nogle af de andre drab. men alle fyre har vel været oppe og toppes lidt over en pige de begge kan lide, og måske mange også har slåsset lidt om en. Men at så ihjel for at få sin eneste ene ....... wow ! smiley ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  børn der dræber...
  • #1   21. jul 2011 Jeg synes det er forfærdeligt!
    Tænk at det kan komme så langt ud ..

• #2   21. jul 2011 Det er så slemt så det kan være, det er slet ikke ok... men hvad er det også for en stime vi er inde i, børn klæder sig ud som voksne og går med make-up osv.. har en 12 årig niece hendes klasse er begyndt med make-up... min kusine slår dog fast at det skal hun slet ikke begynde på endnu men det er jo helt vildt hvad skete der med at lege med dukker og biler i den alder? smiley trist udvikling

• #3   21. jul 2011 skrækkeligt og en virkelig sørgelig ting håber da ikke det bliver det nye!!!!
    Kan slet ikke forstå det kan ske.....

• #4   21. jul 2011 De 2 drenge var det ikke helt normale siden de var tilknyttet det hjem...
    Men ja det er en syg verden, og den bliver mere og mere syg.

• #5   21. jul 2011 *da

• #6   21. jul 2011
    Marianne P: Jeg tænker som dig at det må være nogle meget utilpassede unge mennesker, som måske ikke har fået den omsorg og opdragelse der skulle til.

• #7   21. jul 2011 det er så uhyggeligt at se på .. Vi havde da også kærester og sådan da jeg var 12-13 ig gik i 5-6-7 klasse. men vi holdte i hånd, og flettede fingre. og så slog vi op. drengene i klassen har da også stkket hinanden en lussing for at være vild med den samme pige. med det var da også det. den gang og på den skole skete der aldrig noget så vildt og voldsomt smiley
    Vi brugte ikke make up før efter vi blev konfirmeret, og det var så lidt så man næsten ikke kunne se det. Vi fik ikke lov til at være ude til mere en klokken 22. vi havde regler og dem havde vi bare af at overholde, ellers fik vi sturearrest. smiley hvor er det henne idag ? Sidst jeg var i byen så jeg tre tøser komme gående vil skyde på de var mellem 13-14 år , de gik i GÅgaden, blandt stive mænd . klokken 4 om natten / morgenen ...... hvor er forældrene ? smiley og hvordan kan udviklingen gå så galt smiley ?

• #8   21. jul 2011 (link fjernet)

• #9   21. jul 2011 Der står at de boede på en institution.

• #10   21. jul 2011 fik kuldegysninger da jeg læste det !!! smiley for søren hvor er det ikke nemt at være barn ... men var det nu altså heller ikke for 20 år siden, eller 30 år siden ... smiley den gang var de ting der bare ikke en mulighed.. det var i hvert falde ikke noget man hørte om smiley

• #11   21. jul 2011 det betyder vel bare at de er anderledes, og muligvis har brug for mere hjælp end andre unge mennesker smiley ?
    har kammerater der bor på "problem børns hjem" , fordi de ikke kan enes med deres forældre, og er blevet flyttet på et hjem af kommunen smiley det gør dem ikke til dårlige mennesker, men specielle vil jeg gerne skrive under på de er smiley
    nok havde jeg også et pænt dårigt forhold til min alkoholiske mor , men kune aldrig ha fundet på at slå hende eller andre i afmagt. kommunen var ligeglade den gang.. nu gør de heldigvis noget ved sådan noget smiley

• #12   21. jul 2011 det også det jeg tænker hvornår kom der knive ind i billedet når man skulle slås ? hvad er der galt med lige at stikke en lussing som man gjorde før i tiden smiley ???

• #13   21. jul 2011 ja men jeg ville bare lige give dig svaret på hvad jeg troede hun menet smiley

• #14   21. jul 2011 Laila, i min verden er man ikke "normal" når man bor på institution eller er tilknyttet. Så har man noget som de fleste andre ikke har, og dermed er der måske større chance for at dette sker.

Men jeg tror ikke det har noget med forældrene at gøre - altid i hvert fald.
    Omgangskredsen har meget at sige.

• #15   21. jul 2011 jeg uddybede det deri smiley anderledes for mig er, at man har brug for lidt mere hjælp i hverdagen, lidt mere hjælp til skole ting, lidt hjælp til at klare livet smiley Jeg er anderledes selv, har både kontakt person fra kommunen og en fra familierådgivningen, og jeg er altså snart 21 , så burde jo nok kunne de ting de hjælper mig med. Men jeg er anderledes og har brug for lidt hjælp til at klare hverdagen og livet.. smiley det ikke en skam at være anderledes. Vi er mange der bare skal hjælpes igang smiley smiley

• #16   21. jul 2011 Er vi ikke alle dybest set anderledes? Vi er jo ikke ens - er vi? Vi er vel alle unikke på hver vores måde?

• #17   21. jul 2011 det sådan jeg ser på det smiley Det er jo forskelligt fra person til person smiley
    Ham der var anbragt, er ham der blev slået ihjel.. Kan ikke finde noget om at ham drengen der slog ham ihjel var anbragt.. smiley

der er mange måder at komme ud med sproget på. En af de børne drab der har været i danmark var en pige hvis far var ved at drikke sig selv ihjel, han var så ond hver dag, så snart han havde fået alle sine øl, så til sidst var hun så psykisk nedbrudt hun tog en kniv og stak ham mens han sov smiley .. hun skulle have haft hjælp noget før det sølle pus. Hun gik med alt for meget selv , og endte med at gøre noget hun sikkert ikke er stolt over idag smiley

• #18   21. jul 2011 Drengen, der slog ihjel, var tidligere anbragt på samme institution, men boede nu hjemme hos sin mor i nærheden.

• #19   21. jul 2011 ja for søren. stakkels hende. De er hårde at læse de underhistorier der er i artiklen. Deter den sande og meget grimme virkelighed smiley så galt kan mistrivsel gå smiley

• #20   21. jul 2011 Marianne: Det kan jo også være forældrene, den er gal med og ikke børnene (det er jo som regel her, den halter)

• #21   21. jul 2011 Jeg er kommunal, jeg ser hold i stort set alle mine "fordomme".

Nej jeg er ikke som sådan klar over at børn uden forældre bliver anbragt på sådan en institution.
    Jeg troede de kom på enten børnehjem eller blev anbragt i familiepleje - medmindre de var af en sådan støbning at de ikke egnede sig til det - dvs. ikke "normale" smiley

Men mennesker er jo forskellige. Og har forskellige syn på sagen. Jeg arvede ikke så meget empati fra mine forældre.

• #22   21. jul 2011 Bente, det er rigtigt. Men det gør jo stadig at børnene så ikke bliver "normale"

Jeg kan ikke huske den psykologiske beskrivelse af normal, men det er den jeg mener når jeg skriver normal.

Men hvor om end alt er, så bliver verden nok bare ikke et bedre sted smiley

• #23   21. jul 2011 Maria, nej det lyder det nu ikke til smiley
    Var det så ikke et børnehjem?
    Men ingen regler uden undtagelse.

• #24   21. jul 2011 Maria det er i hvert fald ikke for dem som er som de fleste andre.

• #25   21. jul 2011 Målgruppe:

Vi modtager og indskriver børn og unge med gennemgribende udviklingsforstyrrelser inden for ADHD, Autismespektrum-forstyrrelser og tilknytningsforstyrrelser i alderen 12 til 18 år.

• #26   21. jul 2011 Laila: Lad mig uddybe: Forældrene har nogle problemer af den ene eller den anden art. Jeg ved ikke, om det er fordomme?

• #27   21. jul 2011 Et menneskes personlighed stammer 50% fra genetik (sagde min psykologilærer) så det er vel ikke utænkeligt at man rigtig rigtig tit kan føre den tilbage til forældrene?

Men yder påvirkninger spiller jo også stort ind.

• #28   21. jul 2011 Laila: Af hvilke grunde mener du, at børn bliver anbragt på institutioner?

• #29   21. jul 2011 vi kan sagtens se genetikken i vores familie... smiley sindslidelser, og adhd, autisme, og ja vi har faktisk også en der har myrdet en dame i familien.. suk.. selvmord, gange to .. deprissioner, smiley alkohollen giver jeg sp skylden for det meste af det. fanden har lavet det skidt smiley

• #31   21. jul 2011 Men altså jeg indrømmer blankt at jeg har mange fordomme. Dels pga. min genetik, og så mit arbejde. Man bliver miljøskadet...
    Jeg ser det bare igen og igen.
    Jeg tror heller ikke at man sætter "normale" børn på institution, for de koster RIGTIG mange penge som kommunerne selv skal hoste op med - og regionerne også.
    - medmindre de er uden familie måske - som jeg troede var børnehjem og plejefamilier.

• #33   21. jul 2011 nu har jeg tilføldigvis også en ven der har de to sødeste forældre man overhovedet kunne tænke sig til, faste regler, ingen sindslidelser, .... intet at sætte en finger på ..
    men ham knægten her tager narko , og meget af det. han er blevet lagt i kunsitg koma to gange, for at hans krop ikke skulle give op.........
    det ikke altid forældrene eller genetikken man kan sætte en finger på.

• #34   21. jul 2011 fordomme er noget grimt noget. Man kan ikke altid bare sætte folk i kasser. og lade dem blive der.
    sukker dybt.. og meget skuffende..

• #35   21. jul 2011 Jeg arbejder ikke med børn og unge vil jeg lige tilføje. Vi får dem først når der er myndige.
    Men jeg har sku aldrig sagt at de ikke har brug for hjælp og støtte, eller at de skulle stuves af vejen.

Det eneste jeg kommenterer er at de da ikke var helt normale siden de var tilknyttet institution. Og senere uddybet den psykologiske definition af normal. Og det er nu engang dem der ikke falder inden for flertallets normer - noget i den stil.

Det er såmænd det eneste.

• #36   21. jul 2011 Så roooolig nu smiley

• #37   21. jul 2011 Ej men jeg står sku af her smiley
    I lægger betydninger i munden på mig som jeg ikke har.

Fordi man er på inst. er man jo ikke automatisk et dårligt menneske eller ond osv.
    Og det har jeg altså aldrig skrevet smiley

• #39   21. jul 2011 suzy og plette - det er bestemt heller ikke en skam at være sådan ! Vi er mange her ude der har alle mulige diagnoser, det gør os ikke til dårlige mennesker..
    nogle har behov for lidt mere hjælp i hverdagen , sådan er vi så forskellige. smiley det skal vi have lov til at være smiley vi kan ikke alle sammen være perfekte i andres øjne, men vi kan være perfekte for nogle smiley plejer min kæreste at sige til mig smiley

• #40   21. jul 2011 Man kan vel argumentere for at Claudios situation er unormal, men om drengen selv er det, er der jo ingen der ved. Og hvad der er normalt for mig, kan være meget unormalt for andre...

Men hele den her historie er jo så langt fra normal som overhovedet muligt. At børn render og slår hinanden ihjel er forfærdeligt.

Jeg håber Claudio nu er kommet til sine forældre og har det godt. RIP

• #41   21. jul 2011 ps: Kan ikke se at Marianne skriver at nogle er dårlige mennesker fordi de er på inst.

• #42   21. jul 2011 Jamen susanne, der står jo ikke noget om at de er dårlige børn, men at de ikke er normale... og ja, det er en fordom, men situationen er unormal... Det er vel også de færreste børn der kommer på institution fordi de ikke har andre til at tage sig af dem er det ikke?

• #43   21. jul 2011 Jeg synes godt nok det er nogle ulækre fordomme der kommer her!!

Jeg har selv boet kort på institution - ikke fordi jeg "fejler" noget, men uden far og med hhv en skizofren mor og en ADHD lillebror - så er der ikke meget plads til en "normal" pige. (definer venligst normal?!?)

Dem der kommer med disse fordomme, er netop årsagen til at jeg mens jeg gik på efterskole intet turde sige om min familie.

Fy for faen siger jeg bare!

• #44   21. jul 2011 Susanne: jamen et barn med adhd er jo unormalt, men det gør det jo ikke til en dårlig dreng... Jeg håber virkelig ikke du tager det ilde op, for det er bestemt ikke for at genere dig jeg siger det her, men i mit hoved så ville jeg kalde et barn med adhd for unormal, da det er en defekt i deres hjerne.

Jeg er SLET ikke ude på at fornærme nogle, men det er mit personlige synspunkt...

• #45   22. jul 2011 Jeg er tilbøjelig til at give Indfør forbud ret...

Det har i min verden ikke noget med fordom at gøre, men med fakta. Hvis der er en diagnose i hjernen der påviser en defekt, så er man vel ikke normal? Det har jo lige præcis IKKE noget at gøre med at man er et dårligt menneske eller ej.

En udviklingshæmmet betegnes vel heller ikke som normal? Men det er jo det samme, en defekt i hjernen der gør at de ikke kan begå sig i samfundet som andre kan. Det gør dem bare ikke til DÅRLIGE mennesker.

Det er deri jeg ser forskellen.. Folk opfatter måske andres påstande om unormalitet til at man dømmer dem, som dårlige mennesker, men det er ikke tilfældet. Ihvertfald ikke hos mig!

• #46   22. jul 2011 Wow en skræmmende læsning... Min søn er på en instution(behandlings hjem) og ved i hvad, jeg er pisse stolt over det.. Jeg kæmpede i mange år imod kommunen for at få hjælp til min barn, som har ADHD og andre øv ting med i bagagen, Det er sku da netop os, som forældre, der frivilligt får vores børn sådan et sted hen, der beviser hvor meget vi elsker de børn, aner i hvor svært det er, at erkende man ik magter mere, skal kæmpe med kommunen for at få hjælp. Min søn kom afsted som 12årig og er 14 i dag, han trives super godt og når han er hjemme på weekend og ferier, har vi det møg godt.. Børnehjem, er vist et lidt udødet ord. Men føj for en holdning nogen har.. øv. Men når det sagt, så stakkels alle involverede i denne her sag, incl den 13årig gerningsmand

• #47   22. jul 2011 Jeg må lige tilføje at mange tillægger ordet unormal noget grimt og som et fyord, men det behøver det ikke være i min verden. Jeg tror det er hvordan man tolker ordet.

Et hjerneskadet menneske er ikke normalt, det er jo fakta, MEN som jeg ser på det opfatter jeg det stadig som værende normalt i den kategori som de fleste herinde betagner som normal. Ej det er sgu lidt svært at forklare på skrift hvad jeg mener.... Men det korte af det lange, jeg ændrer ikke opførsel overfor unormale kontra normale for de er lige så gode mennesker i min verden...

Ja det blev lidt rodet, men håber det gav mening.

Jeg mener til gengæld at hvis man udtaler sig dårligt om andre uanset normalitet, så stempler man de mennesker og det er ikke ok!

• #49   22. jul 2011 Meget enig med Rikke.

Susanne: Jeg er ked af at du tager det ilde op, for det er ikke min mening at gøre dig ked af det.
    Jeg mener på ingen måde at unormale mennesker er dårligere mennesker end "normale" mennesker. Jeg kan ingen steder se at dette bliver sagt og det er heller ikke skrevet mellem linjerne i mine indlæg.

Daisie: Ja man kan også bruge ordet forskellig, jeg synes bare ikke det dækker...

• #50   22. jul 2011 Rikke J smiley

• #51   22. jul 2011 Marianne: Der er ikke noget der hedder et børnehjem idag, det er instutioner, børn og unge centre osv.. Et børnehjem er det man kaldte det før i tiden hvor det ikke var så normalt at børn var anbragte..

Idag bor alle børn på sammen hjem uanset årsag til at de er der, om det er fordi de har dærlige behov og kræver pædagogisk støtte og udredning,eller om de er anbragt fordi forældrene af forskellige årsager er uegnede forældre er der ikke forskel på..
    Har selv arbejdet på et sådan sted og flere af børnene havde ingen problemer som sådan de var bare hårdt ramt af at blive revet fra deres forældre og leve på et hjem med mange andre børn der skulle tages hensyn til altid og leve under de regler pædagogerne satte...

Så synes det skræmmende at der stadig er mange der kalder det børnehjem og som tror børn ikke er normale fordi de er anbragt der...

• #52   22. jul 2011 mener ordet unormal er meget forkert- mener ordet- børn med særlige behov er mere passende for det jo sådan det er..

• #53   22. jul 2011 Ja altså hvis man absolut VIL misforstå det der bliver skrevet, så syns jeg ikke det er nemt at komme med indlæg i sådan en debat. Jeg tror bare jeg hopper videre igen. God dag til Jer alle.

• #54   22. jul 2011 Knægten var forældreløs, ikke psykisk syg.

• #55   22. jul 2011 Jeg har vist overset det meste af tråden.. Jeg kommer tilbage når jeg er mere vågen.

• #56   22. jul 2011 Hvis man kun VIL høre det negative i ordet "unormal", så giver det jo ikke så meget mening at deltage i debatten omkring emnet...:0(

• #57   22. jul 2011 Ej en medløber: Hvor dikteres der?

• #58   22. jul 2011
    Vis forkortet
    Ikke det rigtige opslagsord? Se flere ord med samme stavning under søgeresultatet til højre.
    normal1 substantiv, fælleskøn
    BØJNING -en, -er, -erne
    UDTALE [n?'mæ?l]
    OPRINDELSE efter fransk normale, afledt af adjektivet normal fra senlatin normalis 'lavet efter vinkelmål, vinkelret', afledt af latin norma 'vinkelmål, rettesnor'

Betydninger
    1.
    normal værdi eller mængde
    BESLÆGTEDE ORDBETA ...vis
    GRAMMATIK især i bestemt form singularis

Gennemsnitstemperaturen i marts lå et par grader over normalen JyP92

1.a
    det normale; det almindelige
    GRAMMATIK kun i bestemt form singularis

hans sove-vaner var vendt tilbage til normalen BerlT90

2.
    MATEMATIK linje eller flade som står vinkelret på en anden linje eller flade
    BESLÆGTEDE ORDBETA ...vis

Linier, der ikke skærer hinanden, uanset hvor langt de forlænges .. har en fælles normal læreb-mat.91

Det modsatte af ovenstående må være unormalt... Og kan IMO aldrig blive negativt.

• #59   22. jul 2011 Måske, Susanne...;0)

Men lidt unormale er vi jo allesammen... Synes jeg!

• #60   22. jul 2011 Det kan alle ord... Det kommer helt an på, hvordan de bliver sagt.

Den første gang ordet nævnes i denne tråd, kan jeg på ingen måde læse negativt...

• #61   22. jul 2011 Nej, det er neutralt og dermed ingen grund til, at fare i flint...

• #63   22. jul 2011 Jeg hørte engang en klog mand sige, at det er modtager, der bestemmer budskabet... Den gælder nogle gange. Og denne tråd, synes jeg, er meget sigende...

• #65   22. jul 2011 Når man så ikke følger normen, hvad er man så?

• #67   22. jul 2011 Ej en medløber: Jeg fralægger mig på ingen måde ansvaret for mine egne udtalelser... Og kunne ikke drømme om det! Men det ændrer ikke ved, at et forum som dette, i høj grad danner grobund for misforståelser af andre menneskers hensigt... Og hvis man kun forventer negativt, så er det ofte det man får...

• #68   22. jul 2011 Ganske enkelt fordi jeg ikke havde set dit spm... Rolig nu da!

• #69   22. jul 2011 Daisie: At erkende, at ikke alle (læs ingen) mennesker følger normen på alle områder, er vel ikke det samme som, absolut at putte i kasser....? I hvert fald ikke i min verden....

• #70   22. jul 2011 Men det er ok at putte mennesker i "fordomsfuld-kassen" uden at kende individet?

Det her er en ekstrem følsom debat, hvor mange mennesker bliver ramte, og det gør det vanskeligt at debattere. Jeg ser en mængde misforståelser i denne tråd, og jeg tror virkelig ikke, at der er nogle, der har "onde" hensigter. Det handler om måske lidt ubetænksomme bemærkninger og måske en anelse "overfølsomhed", hvilket er forståeligt, når man står med "lorten" så at sige.

• #71   22. jul 2011 Og jeg ser faktisk ikke noget negativt ved anormal, abnormal og afvigende...

• #72   22. jul 2011 Susanne: Heller ikke...

Anne: Det er muligt... Jeg behøver heller ikke, at være normal. Og kan sagtens leve med, at afvige på visse punkter... ;0)

• #73   22. jul 2011 Susanne: Abnormal og abnorm dækker vel over det samme, oder was?

• #74   22. jul 2011 I bund og grund betyder ordene jo blot, at man ikke følger normen og flertallet... Det behøver for Søren da ikke, at være negativt....

Som jeg også skrev i Susanne's tråd om samme emne, så er ordene normal og unormal, IMO, blot et statistisk begreb.

• #75   22. jul 2011 Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare mig...

Men er det normalt at være anbragt på en institution? Næppe... Så man kan vel kalde situationen unormal, uden at træde nogle over tæerne...

Det har i hvert falde på intet tidspunkt været min mening at fornærme nogen eller gøre nogen ked af det...

Kommentér på:
børn der dræber...

Annonce