{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Surt opstød {{forumTopicSubject}}

Det er godt nok imponerende så mange Amstaff kenneler der er her i landet, hvor opdrætterne har købt hunde med kuperede ører for at forhøje dere selvværd - fyyy skam jer.....

Og alle jer Dobermanejere - hvad er det lige i har gang i, kan i virkelig ikke forhøje jeres selvværd på andre måder end at købe de stakkels hunde med skamferede ører og haler.

Og ja - jeg syntes godt nok at der er rigtig mange mennesker herinde der er fulde af .... og rigtig dobbeltmoralske.......det er fy fy skamme og kupere sin hund under ordentlige forhold...for det er jo for udseendets og selvværdets skyld - så det må vi ikke, men det er ok at kasterere sin kat så den ikke strejfer, eller neutralisere sin hund så man slipper for løbetid....for hvis skyld (og jeg snakker ikke om når det er et heldbredsproblem)er det den skal neutraliseres........det er jo for at gøre det nemmere for ejeren, så ligeså meget FØJ der smiley

Jeg ved der ikke er mange der deler min mening, og ærlig talt, så er jeg kold - for det her er min mening, og nu kender i den *GGGGGGGGGGGGGg*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Surt opstød
  • #1   12. jun 2006 Og det med selvværdet har jeg kun nævnt fordi jeg virkelig syntes det er totalt langt ude at mene det er derfor man har en kuperet hund :o)

• #2   12. jun 2006 Jeg må nok indrømme at jeg er en smule dobbeltmoralsk på dette område smiley

En dobber er i mine øjne allersmukkest med kuperede øre og hale.

Men det er jo blot min mening *GG*

• #3   12. jun 2006 Jaa...René - det er jeg også, jeg syntes det er smadderflot, og at det er i orden at gøre det under ordnede forhold - Men dybt unødvendigt :o)

• #4   12. jun 2006 kan kun gi Jeniki*Buzz 1 år* ret føj hvorfor klippe i de små hvalpe....

• #5   12. jun 2006 Lars...............Det var nu ironisk de første linier.

• #7   12. jun 2006 Hvis alternativet er ikke at have et dyr fordi det strinter(kat) eller man ikke er i stand til at styre det (hund).....
    så ja.....Jenoki......
    Hvis det er fordi man lige synes at hunden ser flottere ud med afklippede lemmer....så nej Jeniki

• #8   12. jun 2006 Hundeejer - nu mente jeg heller ikke sundhedsmæssige grunde, det skrev jeg også.
    Men der er så mange der nuetraliserer for egen vindings skyld - dem er der klart flest af, og det har jeg fra mine dyrlæger :o)

• #9   12. jun 2006 Nåå Lise - men det syntes jeg heller ikke er ok så :o)

• #11   12. jun 2006 *LOL* hundeejer - jeg har spurgt mine dyrlæger om hvor mange der bliver neutraliseret for deres helbreds skyld, og hvor mange for ejeres skyld, og det var langt de fleste for ejeres skyld, både katte og hunde.

• #12   12. jun 2006 Fie er jo lige blevet steriliseret, men det var så på grund af hun blev falsk drægtig, det blev værre og værre, så indgrebet blev lavet for hendes skyld i samråd med dyrlægen.

Men det er der sikkert også folk der mener er forkert *G*

• #13   12. jun 2006 Jeg er egentlig imod kupering MEN hvis folk vil have det, så er det deres hovedpine, jeg skal ikke gøre mig til dommer over andre folks handlinger.
    Jeg synes der er nogle rigtig flotte amstaffer der er kuperet og jeg vil gerne indrømme at en dobber altså bliver mere speciel med kupering. Jeg ville aldrig selv få kuperet mine hunde men det udelukker ikke at jeg kunne finde på at købe en kuperet hund.
    Til jer andre som råbte ret højt i den anden tråd : Jeg synes i skulle give Vivi lidt respekt for at stå frem med sin mening herinde ( vel vidende om hvor mange negative svar hun ville få ) Hun skrev jo netop herinde for at finde det BEDSTE sted at få sin hund kuperet så hunden ikke led unødvendig overlast ved en kupering.

• #14   12. jun 2006 Efter min hunds sidste kuld spurgte min dyrlæge om underlivet skulle fjernes nu hun var åben.. På sin vis var det praktisk da hun nu var igang med et kejsersnit. Så jeg takkede ja så hun fremover ikke skal få underlivssygdomme nu hun ikke skal ha flere kuld. Og det helt uden endnu en åbning af hende :o) Ville bare lige sige det kan gøres på alternativt vis.

• #15   12. jun 2006 Nej René - for det kan være nedbrydende for hunden at være falsk drægtig, så det er for heldbredets skyld :o)

Men selvom det IKKE var for heldbredets skyld, så syntes jeg stadig det er ok, for det bliver jo gjort ordentligt.

• #16   12. jun 2006 Mener ikke der er ret mange der kastererer/neutraliserer kat og hund for dyrenes skyld.....det er fordi de er til for meget gene hvis det ikke bliver gjort. Sådan er det med mine katte.....
    Mit alternativ er ikke at have katte......og den tanke kan jeg ikke holde ud!
    Jeg mener bare at afklipning af lemmer intet har at gøre med det at kunne have en hund!

• #17   12. jun 2006 Nemlig Sabina - Vivi fik bare nada(98%) svar i den tråd, men skulle næsten tro hun spurgte om folks meninger mht. kupering, men dem ved jeg Vivi kender, så det kunne hun ikke drømmer om :o)

• #18   12. jun 2006 Nåå....er det til gene, så skulle du nok havde købt en hunkat......nå nej, så havde den bare fået killinger.....hmmmmm, den er godt nok svær den her.

• #19   12. jun 2006 NIX....den er ikke svær....har haft de hunkatte i mit liv der var plads til.....nu er det kun hankatte!

• #20   12. jun 2006 Jeniki

Mente nu blot at der er jo mennesker der ikke lader sin tæve sterilisere selvom de bliver falske drægtige.

• #21   12. jun 2006 Jamen hankatte...har de ikke boller?

• #22   12. jun 2006 Nåååå René - ok :)))

• #23   12. jun 2006 Lise : hvis det er til gene for dig er det jo også rent egoistisk at få den "nuttet" ...

• #24   12. jun 2006 Hunkatte er dog de særeste væsner der kan gå på 4 poter!

• #25   12. jun 2006 Og hvis ører går ind under lemmer - så gør boller fanmer også :o)

• #26   12. jun 2006 Ja Sabina......det kan man godt sige.....men det er det eneste alternativ til ikke at have dyr!
    En hund med afklippede ører og hale er ikke det samme!

• #27   12. jun 2006 Jeniki : sad lige med samme tanke...

.. tror da hellere min mand vil undvære ørerne end at få nappet bollerne *ggg*

• #28   12. jun 2006 LOOOOOL Sabina .........

• #29   12. jun 2006 Vi snakker om menneskets forfængelighed kontra at eje et dyr!

• #30   12. jun 2006 Jo Lise - det er fuldstædning det samme!!!!!

Sabina - det tror jeg sgu også min han vil *GG*

Birthe > Du har fået billede på :))

• #31   12. jun 2006 ""Vi snakker om menneskets forfængelighed kontra at eje et dyr!""

Ja, lige nøjagtig Lise - og det om det er bollerne på din hankat, eller ørene på min hund!

• #32   12. jun 2006 Lise : nej det er ikke helt det samme, Vivi vælger at kupere for udseendets skyld, du vælger at kasterere dine misser for "dovenskabens" skyld.. ( ikke ment negativt men ment på den måde at du gør det så du ikke skal gå og tørre tis op hele tiden )

MEN rigtig mange vælger at kappe nødderne på deres vovser fordi de så tror de bliver lettere at styre, hvilket ikke altid er tilfældet.. det er da i mine øjne også ren egoisme..

• #33   12. jun 2006 Nej Jeniki.......du kan da sagtens have en dejlig hund uden problemer med hale og ører.....
    Jeg kan ikke have en hankat det ødelægger mine møbler med strint.....

• #34   12. jun 2006 Der er kæmpe forskel i mine øjne....hvis jeg havde en hund der altid strejfede til andres gene ville jeg da hellere kappe "bollerne" end lade den aflive....eller hvad?

• #35   12. jun 2006 Jamen Lise - og hvad så, det er for din skyld du kapper hans boller, ikke for hans.

Og til din orientering så var Buzz blevet ordnet da jeg købte ham - han var 6 mdr.
    Men jeg havde alligevel købt ham selvom han havde sine ører, købte ham for liniernes skyld.
    Men dermed ikke sagt jeg ikke vil købe en hund med kuperede ører igen engang, for det vil jeg til enhver tid!

• #36   12. jun 2006 Lise : Du KAN godt have en hankat der ødelægger dine møbler med strint men du VÆLGER ikke at have det...

... skal desuden siges at katte kan trænes til ikke at strinte indenfor...

• #37   12. jun 2006 Ja, jeg synes jo så at hunde med klippede ører - om det er amstaffs eller dobbere - at de bliver onde at se på. Og jeg forstår ikke, hvorfor folk gør det...

Synes personligt at begge racer er meget pænere med de der naturlige øreflapper.

Det er så min ærlige mening..

• #38   12. jun 2006 Hunden strejfer vel kun hvis den ikke har snor på?
    Og hvad så hvis den alligevel ikke holder op med at strejfe?

• #39   12. jun 2006 Jo......men stadig....som jeg skrev tidligere.....alternativt til IKKE at have dyr.....og det synes jeg er så værdifuldt at jeg ikke vil undvære....

• #40   12. jun 2006 Jeg har haft mange hankatte - aldrig har nogen strintet inde, men de har nok haft deres selvværd i orden :o)

• #41   12. jun 2006 Lise : hvad med mulighed nummer 3 : hegne hunden inde i en ordentlig indhegning ??

• #42   12. jun 2006 Nej Birthe det er ikke det samme - men når man gør det for egen vindings skyld, så mener jeg ikke forskellen er ret stor.
    Lise kapper bollerne fordi hendes hankat ikke skal pisse inde, istedet for at vende ham til at gøre det ude - Vivi vil have en dober der er kuperet fordi det er flot.
    Begge to bliver opreret ved en dyrlæger hvor forholdne er iroden - ?

• #43   12. jun 2006 Jeg synes ærlig talt du skal lade være at udtale dig om noget som du tilsynladende ikke ved en S... om. Ja slf er det for udseendets skyld , og hvad så ? Kvinder får lavet silikone bryster , for udseendets skyld, mænd får forlænget deres dims for udseendets skyld, så lad dog folk gøre som de vil, hvorfor opretter du en så negativ tråd?? Er det meget vigtigt for dig at lufte din negative mening?

• #44   12. jun 2006 Smutter ud i solen... sidder sku og sveder som en anden gris herinde *GG*

Forstår udemærket dit budskab Lise men som sagt før :

alt hvad der bliver nappet/nuppet/kuperet m.m. uden nogen form for helbredsmæssige årsager er og bliver egoitiske.

Hav en god dag allesammen smiley

• #45   12. jun 2006 Hvem skriver du til? Stephanie C?

• #46   12. jun 2006 Stephanie C > Hvad er liiiiiige dit problem Moster, prøv at læs tråden inden du begynder at jamre dig.

• #47   12. jun 2006 He he...Jeniki

• #48   12. jun 2006 Stephanie : hvem skælder du ud på ? hvis det er jeniki, så læs lige ironien mellem linierne!

.. og den med mennesker vs. dyr holder ikke helt, vi vælger at få lavet bryster men dyrene SKAL have nappet boller/ører/hale hvis vi synes de skal.. tvivler på at nogen dyr overhovedet ville sige ja tak til at miste en del af deres krop hvis de kunne tale...

.. og nu går jeg altså *GGG*

• #49   12. jun 2006 Nej Birthe det er rigtigt, tror jeg da *GGGGGGGGGGG*

Men begge dele er et indgrb der foretages for ejers skyld.
    Vivi vil have en smuk hund - Lise vil have sin møbler ikke stinker af kattepis....forståeligt nok :o)

• #50   12. jun 2006 He he....Sabina....

• #51   12. jun 2006 Kan i nu hygge jer alle sammen - jeg vil ud og vaske mine unger, de trænger vist til at blive kølet lidt ned smiley

• #52   12. jun 2006 jeg forstår jeres point til et vist punkt, men hvis man har en hanhun der er meget agressiv og man så kastrer den for at få den til at slappe af og evt. kunne sammen med andre hanhunde/hunde hvad er problemet så...? det er jo for hundens skyld og ikke vores... udover det, kan man på INGÈN måde samligne, at kupere øre, haler og kastrer, stereliseres med hinanden... udover det er der nogle racer der for kuperet deres haler fordi de bliver født knæk halet og bliver ved med at bide iden, fordi de ingen følser har i den. så man skal vist ikke generalisere...

• #53   12. jun 2006 Jeg skælder overhovedet ikke ud, jeg siger bare min mening ligesom hun selv gjorde (Jeniki) ..

Hun kan vel heller ikke regne med at alle er enige med hende , vel? Måske jeg skrev det på en lidt hård måde, det var ikke meningen, og undskyld hvis du misforstod det det Jeniki. Alle har lov at have sin mening, også mig.
    Jeg synes bare det var et meget negativt indlæg, og hvis jeniki ikke kan tåle at ikke alle er enige med hende, så skal hun droppe et sådant indlæg..

• #54   12. jun 2006 Birthe - Tja men det er ikke alle der gør det, og nej det er ikke rigtigt at man behøver indordne sig de regler fordi "at sådan er det her i Danmark" .
    Det er jo lovligt i nogle lande, og hvis det bliver gjort i et sådant land, så er det ikke ulovligt med kuperede ører i Danmark !

• #57   12. jun 2006 Og Anna, der er ingen, der siger du behøver bruge lim og tape...

Det ville jeg da ikke...

• #60   12. jun 2006 Jeg ka ik se hvorfor man sku få sin hunds hale og øre kuperet eller bollerne klippet. . .
    Der er vel for h..... en grund til at de er født med øre, hale og underliv. . .

Jeg ville personligt aldrig kunne tage min hunds manddom, uanset om det så ville betyde, at han holdte op med at strinte lidt i min lejlighed eller ku med alle andre hanhunde. . .

Og ja, jeg ka da forstå det hvis det er af helbredsmæssige årsager, såsom at hunden slår sin hale til blods når den logre med halen. . .
    Hvis det virkelig ik ka lade sig gøre at man flytter tingene eller lignende. . .

Men alligevel har jeg dog mine tvivl om det. . .

Min hund døjer om sommeren med ørebetændelse pga. fugtigheden i øret, men det gør da ik at jeg kontakter dr. dyr og siger: Undskyld, ka du ik kupere min hunds øre så han slipper for det, det er synd for ham at de klør så meget og han bryder sig ik om øredråberne? Godt nok er han en beagle, men alligevel. . . gør det det okay, for det handler jo om min hunds helbred?!
    eller gør det for jeg ka jo også vende den om: undskyld dr. dyr ka du ik kupere min hunds øre? det er for besværligt at han hver sommer ska ha øredråber og jeg ska fare rundt for at fange ham så jeg ka dryppe hans øre og samtidig ka du så ik også kupere halen for det går for vildt for sig når han bliver glad og logre,man bliver pisket af halen og der er risiko for at mine ting falder ned fra bordet, så er det lettere at fjerne halen end tingene. og ka du også kappe bollerne, så strinter han ik i mit hjem og så ka han med alle hunde, det gør det meget lettere for mig. . .?!

(overdrivelse fremmer forståelsen)

Jeg nyder da når jeg kommer ind af døren, at han kommer farende og logre helt vildt med halen, selv om det gør at jeg bliver pisket lidt af den og mine ting har risiko for at falde ned. Jeg ka se min hund er glad.
    Og når jeg går tur med ham er det da okay at det ik er alle hunde min hund ka med, han ska da ha lov til at vise hvem han er, det er jo heller ik alle jeg ka li. . . og så går vi pænt udenom. . .

• #61   12. jun 2006 Og så er det da til at brække sig over med dem som kupere hundenes øre så meget at der næsten ik er noget øre tilbage, kupere ørene den forkerte vej (ved ik om det er når det ska forgå hjemme på køkkenbordet?) eller kuperer hundens hale så der er en fordybning der hvor halen engang sad. . .

• #62   12. jun 2006 Ja jeg må høre ind under de udskældte i denne debat, for jeg syns sgu det er flot med kuperede ører og haler, vel og mærke SÅLÆNGE det er gjort under ordenlige forhold og IKKE noget hjemmefixet lort!

At det nu er ulovligt, det respekterer jeg, men en doberman er sgi da SMUK med kuperede ører og hale. Ligeledes en amstaff med (undskyld udtrykket) halve ører.

Det er ikke fordi jeg mangler selvtillid, men fordi det er en fryd for MINE øjne.

Beauty lies in the eye of the beholder.

Og jeg syns sgi det er flot!!

• #63   12. jun 2006 nu i er inde på det med udstilling og alt for at få en god plasering, og kuperede ører, hvordan vil i forbedre racens udseende når man ikke kan se hvordan ørestillingen ville have været, det ses ikke hvordan de ikke eksisterende ører nedarves før hvalpene kommer. så kan det tage endnu flere år inden amstaff får den rigtige ørestilling.

• #64   13. jun 2006 Hunde efter 2004 der er kuperet i et land hvor det ikke er tilladt kan ikke udstilles herhjemme.
    Er ørene kuperet i et land hvor man gerne må, så kan man godt udstiller herhjemme.
    Men ikke med kuperede haler.

Og Stephanie - jeg har ikke en døjt imod kuperede ører eller haler, når det bliver gjort ordentligt, jeg har noget imod de dobbelmoralsek mennesker der råber om om det, selvom de lige selv har fået kappet bollerne på deres hanhund fordi de ikke gider bruge tid på at holde den indefor matriklen, eller fordi deres hankat strjfer eller strinter :o)

Kommentér på:
Surt opstød

Annonce