{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.255 visninger | Oprettet:

j&l *
j&l *
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26

Jobansøgning, kan jeg tillade mig at skrive..... {{forumTopicSubject}}

Jeg er uddannet SSA, og er ved at søge efter nyt arbejde, da mit nuværende vikariat stopper d. 31/8.
Idag fandt jeg så lige annoncen til DRØMME jobbet, godt nok bare et vikariat til og med juli mdr. næste år, men det er da en start.
MEN........................
I annoncen står de "uddannelsesniveau social og sundhedshjælper eller pædagogisk assistent" og jeg tænker for mig selv, at det sikkert er et spørgsmål om lønnen (det er en kommunal arbejdsplads), men vil da lige ringe og tjekke med stedet selv.
Taler med en rigtig sød dame, siger "jeg har set jeres annonce der og der. Har lige et enkelt spørgsmål, vil jeg automatisk blive sorteret fra,fordi jeg er SSA?" Den søde dame siger "ja det vil du desværre nok, da det simpelthen er et økonomisk spørgsmål"
ØV tænker jeg bare og siger til hende, at det kan jeg absolut godt forstå, og at så vil jeg helt lade være med, at sende en ansøgning. Så siger hun "du kan godt sende en, men jeg kan ikke love dig at du bliver taget i betragtning"
Hmmmmm....... den tygger jeg så lidt på, og jeg har bestemt mig for, at jeg vil sende en ansøgning alligevel.Så her kommer spørgsmålet. Kan jeg tillade mig at skrive:
"Jeg er uddannet Social- og sundheds assistent og da I skriver i jeres annonce, at I søger en SSH eller en pædagogisk assistent tillod jeg mig d. 1/ 7 at rette henvendelse til jer for at spørge, om jeg ikke ville blive taget i betragtning grundet min uddannelse. Jeg fik den rimelige forklaring, at det er pga. lønnen, men jeg blev først uddannet i oktober 2010 og aflønnes derfor stadig på løntrin 21. Da jeg mener, at jeg vil være den helt rette til stillinge, tllader jeg mig derfor alligevel at søge den."

Kan jeg godt skrive det i ansøgningen (eller noget i den retning)? eller skal jeg helt lade være med at henvise til det, og så bare lave en "almindelig" ansøgning????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jobansøgning, kan jeg tillade mig at skrive.....
  • #1   1. jul 2011 Ofte skal man være "fræk" eller skille sig ud ved en ansøgning, så hvis dit løntrin svarer til stort set det samme, som den de søger, ville jeg da pointere det

• #2   1. jul 2011 Jeg synes, du skal være hudløst ærlig.

Skriv at du godt ved, at de søger en SSH, men at det virkelig er et drømmejob for dig, så du håber, de vil tage dig i betragtning, som nyuddannet SSA´er på lønstrin 21... Eller noget i den stil?

• #3   1. jul 2011 Kennel/Gitte - Det kan man nemlig ikke få lov til... At blive underbetalt. For så kan man jo bare komme senere og lave en klagesag og få erstatning, og det vil arbejdesstederne jo ikke være med til....

Jeg synes du skal være ærlig.. Og så skrive noget ala det du foreslår. Så kan du jo også skrive at det godt kan være at du koster lidt mere, men at du mener de får meget for pengene, fordi du så er god til det og det, og kan komme med andre vinkler på problem stillinger...

Held og lykke

• #4   1. jul 2011 Jeg ville helt sikkert gøre det. Viser også at du virkelig er interesseret og hvem vil ikke hellere have en SSA'er hvis de skal have det samme som en SSH'er?

• j&l *
    j&l * Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #5   1. jul 2011 Kenel.. - har ikke SSH bevis, da jeg fik merit for den, da jeg søgte ind på SSA, og der skal jo sendes uddannelsesbevis med ansøningen.
    Rene - var inde og tjekke hvad SSH og pæd.ass. får i løn som nyuddannede. SSH får løntrin 18 (svarende til ca. 1000 kr. mindre pr. mdr. på en 37 timres stilling. Her er tale om en 30 timers stilling) pæd.ass. får løntrin 21 ligesom en SSA.

• #6   1. jul 2011 Så ville jeg skrive det , du har intet at tabe, men en masse at vinde smiley

Kommentér på:
Jobansøgning, kan jeg tillade mig at skrive.....

Annonce