{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
399 visninger | Oprettet:

Bedste kamera/kamera kvalitet {{forumTopicSubject}}

Jeg har set herinde på hundegalleri at mange fotografere i deres fritid.
Og mange bruger forskellige slags kameraer.
Jeg selv har et Nikon D90 - og vil egentlig bare gerne høre fra jer professionelle om det er et godt kamera?
Hvilket kamera bruger i selv og hvilket kamera syntes i er bedst? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste kamera/kamera kvalitet
  • #1   4. jun 2011 Christine - jeg syntes der er mange der er til canon, er det bare generalt et bedre kamera eller?
    objektiv er det den "ekstra" del man kan sætte som en "forlængelse" på kameraet?
    min er en 18-105mm VR - er det godt?

• #2   4. jun 2011 Kender ikke så meget til Nikon da jeg selv sværger til Canon lige pt har jeg et 40d med div objektiver til og jeg elsker mit kamera, jeg startede selv med et 400d, men efter 1½ år blev det altså for langsomt til mig, så jeg skiftede det ud med et hurtigere og nogen nye objektiver, jeg har pt et 18-55 mm et 50 mm F1,8 og et 70-200mm L F4 usm objektiv og det sidste er klart det jeg bruger mest, det er bedst til hunde billederne smiley

• #3   4. jun 2011 Josefine Ibsen - Jeg syntes mit fungere udmærket - men da jeg er meget ny inde for kameraverdnen ved jeg ikke om jeg kunne få et bedre kamera? smiley

• #4   4. jun 2011 Charlotte hvis du er ny så er det fint at starte ud med smiley

• #5   4. jun 2011 Nadja nu uden sin smukke Gizmo - sm du jo nok kan høre er jeg ret grøn på kameraer og fotografering - men ELSKER det!
    er det bedst med et højt antal mm objektiv eller lavt antal mm? eller er det forskelligt om du skal tage billeder på lang afstand, bevæglesesbilleder, landskabsbilleder osv? smiley

• #6   4. jun 2011 Vil også sige at det er fint at starte med, men selvfølgelig kan du få et bedre...og dyrere! :o)

• #7   4. jun 2011 Svarer lige med: Hvis du skal tage billeder på afstand er det mm (zoom) du skal kigge efter, ja. Fx er 55-250 mm et ret godt, og billigt bud.
    Ved bevægelses billeder skal du bruge (hvis det også kan zoome en smule) VR (Hvis det er billedstabilisator på Nikon, for på Canon hedder det IS)
    Og til landskaber skal du kigge på blænden, hvor lyst billedet skal kunne blive, hvor sløret braggrunden/forgrunden skal kunne blive osv. Også er zoom også en god ting i nogle tilfælde.

• #8   4. jun 2011 Billedstabilisator hjælper dig (kort sagt) med ikke at gøre billedet for rystet, hvis du holder kameraet i hånden, og ex zoomer, da det så ellers godt kan blive rystet.

• #9   4. jun 2011 Vi sværger også til Canon smiley
    Vi har så både et 7d og et 5d mark II.
    Selvom objektiverne gør meget, så har huset meget at sige.
    7d'eren er mega hurtigt - og dermed bedst til sport og hunde i bevægelse, hvorimod 5d'eren har mindre isostøj og er fullframe. Dvs. billederne er i bedre kvalitet.
    Men gode objektiver oveni er self. vigtigt :o)

• #10   4. jun 2011 Jeg bruger canon, men skulle jeg starte forfra idag, så er det ikke sikkert det blev canon.

Nikon d90 er et godt kamera, så hvis du mangler zoom, skal du efter min mening ikke smide penge efter et kamerahus, men derimod et godt objektiv.

IS/VR, er det action hundebilleder du skal tage, så er det ikke nødvendigt med dette, da man bruger hurtige lukketider til dem, IS/VR kan hjælpe på de lidt langsommere lukketider, men skal du ud i landskabsbilleder, så ville jeg hellere bruge et stativ

• #11   4. jun 2011 josefine Ibsen, Rene og Marianne P - mange tak nu er jeg blevet det klogere smiley

Kommentér på:
Bedste kamera/kamera kvalitet

Annonce