836 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Søger en afklaring Søger en afklaring

Længe har det været forbudt at sælge hundetegninger/malerier her på HG. Jeg har været inde og se disse:
4.1 Oprettelse af markedsannoncer
Markedet er udelukkende beregnet til køb, salg og bytte af hunde og hund-relaterede ting og sager. Alt andet vil blive slettet uden varsel. I øvrigt vil din brugerkonto ved gentagen oprettelse af ikke-relaterede ting, blive sat i karantæne.

Der kan forekomme irrelevante annoncer i marked og disse vil selvfølgelig blive slettet, så snart vi ser dem og er ikke et udtryk for at det er i orden.

Annoncer med ulovligt indhold, så som salg af ulovligt fyrværkeri, hælervarer og lign. vil blive slettet uden varsel og brugeren politianmeldt.

Annoncer med køb, salg eller bytte af kopivarer ses som en krænkelse af ophavsrettighedshaveren og er således ikke tilladt i markedet. Disse vil blive slettet og brugeren vil modtage en advarsel. Gentages postning af sådanne annoncer vil brugerkontoen blive frosset og i sidste ende blive lukket.

Bemærk også at ophavsretten gælder i Markedet. Billeder der benyttes i marked må ikke være markeret med ”copyright”, logoer eller lign., hvor brugeren ikke direkte kan forbindes som ophavsretshaver. Benyttelse af sådanne billeder vil medføre slettelse af annoncen.

Al handel med ulovlige hunderacer samt krydsninger, hvori disse racer indgår, er ikke tilladt iflg. dansk lovgivning og dermed heller ikke på HundeGalleri.dk.
De ulovlige racer er: Pitbull terrier, Tosa Inu, Kangal, Fila Brasileiro, Tornjak, Boerboel, Amerikansk staffordshire terrier, Dogo argentino, Amerikansk bulldog, Centralasiatisk ovtcharka, kaukasisk ovtcharka, Sarplaninac og Sydrussisk ovtcharka.

Ergo, så det vil sige, at det fra nu af er tilladt at sælge tegninger - så fremt det er hunderelateret??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger en afklaring
  • #1   27. maj 2011 Nej du må ikke sælge tegninger

4.2 Kommercielt salg
    Det er ikke tilladt at oprette kommercielle annoncer i Markedet (eller andre steder på siden). Markedet er udelukkende beregnet til privat køb, salg og bytte. Alle annoncer skal være af varer man selv ejer og ikke af varer man kan skaffe.
    Derudover er det ikke tilladt at oprette annoncer om at man f.eks. importerer varer eller har et større eller mindre lager af varer. Herunder betegnes også fotos og tegninger eller andre ting som laves på bestilling. Det vil sige at firmasalg der på nogen måde konkurrerer med kommercielle forhandlere er helt og aldeles uønsket på siden.

HundeGalleri.dk forbeholder sig retten til at slette enhver markedsannonce samt profil, der ikke overholder de fastlagte brugerbetingelser uden varsel i øvrigt.

• #2   27. maj 2011 Det forstod jeg så ikke noget af.
    Jeg må ikke sælge tegninger, men markedet er udelukkende beregnet til privat køb, salg og bytte. Jeg laver selv tegningerne . . . må jeg så heller ikke sælge dem??

Alle annoncer skal være af varer man selv ejer og ikke af varer man kan skaffe. Det er netop det jeg gør . .. Jeg er tegner, og tegner selv hundeportrætterne. Må man så ikke sælge dem???

• #3   27. maj 2011 MÅ MAN SÆLGE HUNDEPORTRÆTTER SOM MAN SELV LAVER ELLER EJ?? NU VIL JEG GERNE SNART HAVE ET KLART SVAR. Der er flere annoncer ude på markedet der tilbyder salg af tegninger og billeder.... Så må de jo heller ikke være der.

• #4   27. maj 2011 Derudover er det ikke tilladt at oprette annoncer om at man f.eks. importerer varer eller har et større eller mindre lager af varer. Herunder betegnes også fotos og tegninger eller andre ting som laves på bestilling.

så nej, du må ikke sælge portrættegninger

• #5   27. maj 2011 Det er jo en vare, som du kan skaffe. Det er ikke noget, som du har i forvejen. Man må heller ikke sælge hjemmelavede halsbånd med hundens navn på.

• #6   27. maj 2011 Anne, så må du jo melde dem til HA'erne.

Fordi andre gør det, gør det ikke tilladt.

• #7   27. maj 2011 "Herunder betegnes også fotos og tegninger eller andre ting som laves på bestilling."

Så nej tegninger du laver på bestilling af hunde er ikke ok...

• #8   27. maj 2011 jeg har meldt dem til Ha'erne . . . og fik af vide at de annoncer gerne måtte være der. Det er simpelthen frustrerende ikke at vide hvad man må eller hvad man ikke må. Når den ene Ha'er siger et, og den anden siger noget tredje!! Jeg har skrevet til selve administrationen på HG nu. For jeg vil gerne have det slået fast, en gang for alle . . .

• #9   27. maj 2011 har du ikke spurgt hvorfor de gerne på være her så?

• #10   27. maj 2011 Kan se der er en kat. der hedder tegninger og billeder, så hvilke tegninger og billeder mener de så der?

Det må jo være nogen der allerede er lavet?

• #11   27. maj 2011 Moster - det er jo også hvad hun gør?

• #12   27. maj 2011 Nej, de er ikke allerede lavet . . . det er nogle folk laver når de bliver bestilt. Hvordan kan de lave billeder af andre folks hunde uden tilladelse??

Jo jeg har spurgt om hvorfor de gerne må være der, men har ikke fået noget svar. Tror vidst ikke at Ha'erne har så meget styr på tingene for tiden.

• #13   27. maj 2011 Desuden ved de jo heller ikke i forvejen hvilke mennesker der gerne vil have deres hunde tegnet/fotograferet osv . . . så derfor kan de jo ikke have lavet det i forvejen.

• #14   27. maj 2011 Det bliver da interessant at høre hvad kat. tegning og billeder så er tiltænkt når det samtidig er forbudt at tilbyde tegning og fotografering.

• #15   27. maj 2011 Moster i svøb: Nemlig smiley Man må gerne tilbyde tegninger/billeder osv. gratis, men man må ikke sælge dem. Sådan har det været længe, og grunden til at jeg er forvirret er, at jeg fik af vide at nogle af de annoncer som er i markedet nu, gerne må være der, på trods af, at de sælger disse ting.

• #16   27. maj 2011 Jeg tror måske, at hvis du gør det gratis, så må du gerne.

• #17   27. maj 2011 SÅ er det en tjeneste og ikke kommercielt salg.

• #20   27. maj 2011 Jeg har fået af vide af en HA'er, at reglerne åbenbart er blevet ændret, sådan at man gerne må sælge portræt tegninger af hunde. Bare de snart kan blive enige med sig selv smiley

• #21   27. maj 2011 jamen så skal de jo også ændre brugerbetingelserne

• #22   27. maj 2011 Der er vel ikke andet for at prøve, og så se hvad der sker. Denne Ha'er sagde, at så længe det var husflid gør det ikke noget.

Kommentér på:
Søger en afklaring

Annonce