Mangler hjælp ang. lejemål {{forumTopicSubject}}
Hej Hg.
Jeg har stærkt brug for noget hjælp.
Jeg har igår fået et rekommanderet brev fra min udlejer. hvor der står:
Til xxxxxxxxxxx
Da der stadig ikke d. 20-5-11, er indbetalt det sidste indskudsbeløb på. kr. 1000,00 kr. samt rykkergebyr, ophæves lejemålet til fra flytning d. 31-maj 2011 kl. 17.00 i henhold til lejeloven.
Men venlig hilsen
xxxxxxxxxxxxx
Vi har på intet tidspunkt modtaget en rykker på at der har manglet 1000 ud af 6000 kr. af blive indbetalt, så det kom som et chok for os da vi åbnet brevet med at lejemålet er opsagt. - Ved udmærket godt at det er mit job at holde styr på at banken overføre de penge de skal til tiden osv. men jeg vil da mene at det er udlejes pligt at sende mig en rekommanderet brev på at der mangler delvis betaling af husleje og så gi mig en frist på at betale det...
Hvis at udlejer har haft sendt en rykker, og vi ikke har modtaget det? Burde det så ikke have været sendt tilbage til udlejer igen? og skal han så sende det igen for at være sikker på at jeg har modtaget det??
Håber der er nogen som kan hjælpe.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 138
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 666
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 47
Men det brev som jeg ikke har modtaget... ved jeg jo ikke hvad har stået i.. men gør ud fra at der har stået noget med manglende betaling og en dato de så seneste har skulle været betalt.. og har det så været den 20 maj som har været sidste frist.. Er de 1000 kr. blevet betalt 4 dage for sent... men udlejer er ikke til at stikke i...
tror han har fået ond i røven over antallet af hunde vi er.. og så har han set sit snit til at ophæve lejemålet pga. de manglede 1000 kr.
Har spurt en advokat om sagen og hvis udlejer har på skrift at brevet er sendt kan jeg intet gøre
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 47
Mangler hjælp ang. lejemål