hvorfor vil man arbejde sig ihjel?!? {{forumTopicSubject}}
Bare noget jeg tit har tænkt på, sidste år gik jeg gevaldigt ned med stress, og troede aldrig jeg skulle komme ovenpå igen, jeg blev sygemeldt i et år og kunne absolut ikke se det gode i noget overhovedet, var bange for jeg fejlede alt så som kræft og andre farlige sygdomme... Det eneste der hjalp mig var min veninde og at se søde film så som disney og film som endte lykkeligt ellers kunne jeg sidde og tro det ville jeg dø af og så meget andet ja den var virkelig slem ...
Men jeg arbejdede i et supermarked hvor jeg arbejdede mandag fra 6-21, tirsdag 6-17, onsdag fri, torsdag 6-17, fredag 6-21 og lørdag 6-13 fik en løn for det her som hed 17500 før skat ..jeg tænker idag hold da op hvor var jeg blind...
Jeg så ingen når jeg kom hjem faldt direkte i søvn på min mors sofa og hun kunne absolut ikke vække mig.. jeg var så død og det her blev en rigtig dårlig vane .så indespærrede mig hvergang jeg kom hjem, fordi jeg ikke følte jeg duede til noget.... Kunne ikke se det var stress og en kraftig depression som havde ramt mig .. syntes kun det var mærkeligt at jeg hele tiden var så trist og uduelig... Jeg kunne ingenting huske til sidst, kunne ikke engang huske hvordan man tændte en computer, eller diverse koder på arbejdet........ så der tænker jeg nu er jeg dødsen og har seriøst galoperende kræft... Plus jeg fik nogle blå mærker på mit ben og det tænkte jeg også var tegnene... gik med det her inde i mig selv ret længe, og ingen kunne se på mig den var gal med mig........ Begyndte at få galoperende hjerte, og var ligbleg i hovedet hver eneste dag .. lignte seriøst en der var syg... Min veninde opdagede en dag jeg virkelig snakkede sort, og snakkede om at tage mit eget liv.. det her kan jeg ikke huske har fået det fortalt..... Næste dag på arbejdedet skulle vi snakke lønforhandling... Min chef mente ikke jeg fortjente en højere løn, DER BRØD MIN VERDEN FULDKOMMEN..... jeg stortudede og han sendte mig straks på ferie han var meget bange på mine vegne......... min veninde sendte mig til lægen med det samme, selvom det behøvede jeg da ikke....... kunne jo ikke indse problemet og vidste ikke hvad der har naget mig i al den tid...... Lægen konstaterede med det samme den var rigtig gal med mig, og jeg blev sygemeldt med 2 måneder og jeg skulle slet ikke nærme mig et arbejde, jeg skulle bare slappe af....... Jeg havde så dårlig samvittighed over for mit arbejde, jeg følte jo de manglede mig... Men jeg begyndte at slappe af, og arbejdedet ringede engang imellem om hvordan jeg havde det og skulle selvfølgelig op til opfølgende samtaler, de kunne jo godt se jeg var helt nede.. så de sendte mig hjem igen, jeg endte med at blive sygemeldt i et år...... Min krop har taget skade ved at jeg har ædt og ædt og ædt fordi min krop jo gjorde alle tegn på at jeg skulle beskytte den.. og det var nok min trøst..... Kunne ikke se noget positivt i mad heller, så det blev mcd. .
Men nu har jeg fået definitivt svar på jeg ikke fejler noget, og har hvertfald ikke kræft!!
Er først kommet ok ovenpå igen... Men havde endelig brug for at komme ud med min historie , da jeg ikke mener man skal knokle sig ihjel og især ikke for den løn og slet ikke have dårlig samvittighed LYT TIL DIN KROP og kend den:) den fortæller dig mere end du tror, har jeg lært nu og det var en hård nyser at komme igennem..
UNDSKYLD det blev langt og stavefejlene må i tage med hehe.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Jeg ender nok også med at blive et arbejdsomt stresset lig, men det må jeg så leve med....*G*
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 261 Svar: 2.130
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.089
Godt du er på vej ud af mørket igen. Det er en hård kamp, men den er det hele værd.
Personligt så er jeg selv blevet klar over at jeg arbejder for meget, så trapper lidt ned og tager ikke så meget overarbejde mere - selvom pengene er gode og falder på tørre steder.
Men mit helbred er meget mere værd!!!
feb 2008
Ja man skal virkelig lytte til signalerne, ens krop giver en .. nu har jeg så fået signalerne en gang så min krop vil hurtig huske hvis den er gal med mig .. så må man jo prøve andre vejne.. Og ja dit helbred er meget mere værd end penge.. selvom de er gode at ha
feb 2008
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.214
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
feb 2008
Fru B Y .. uha bare pas på dig selv.
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
Så min arbejdsgiver har lavet en § 56 med kommunen så jeg hurtig kan holde 8-14 dages sygdom og arbejdsgiveren får pengene refunderet af kommunen.
Jeg er typen der ikke går hjem hvis der ligger noget arbejde og venter
maj 2004
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 78 Svar: 488
Men er sgu også hårdt at være pårørende til, bare se ham få de op og nedture der følger med, han er også bare nede i et sort hul lige nu og der er stadig lang vej op til trods for han snart har gået i et år.
feb 2008
feb 2008
feb 2006
feb 2008
feb 2006
feb 2008
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.214
hehe. ej det tror jeg nu heller ikke sker. Jeg kunne aldrig forestile mig at lave andet. Dyrene er en ufatteligt stor del af mit liv. Uden min passion for dyr ville jeg ikke vide hvem jeg var
hvorfor vil man arbejde sig ihjel?!?