hvorfor bliver man overvægtig? {{forumTopicSubject}}
Nu sidder jeg her og bmi'en er for høj. Jeg startede på Weightwatchers for knap 2 uger siden og næsten 2 kg. væk. alt i alt vil jeg gerne smide 25-30 kg. men mine delmål er 5 kg. pr. gang, hvor jeg giver mig selv en gave (taske, smykker, massage osv. ingen mad:-)) Nu ved jeg godt jeg er ekstrem motiveret og kæresten med. men vi sad igår aftes med en dejlig kande te og så delte vi en pose lakridser (sådan nogle man kan købe til mødet, der er 2 points i en hele pose, men vi delte) Så sad vi og snakkede om, vi sidder her med 4 lakridser hver og en kande te og vi følte os bestemt ikke snydt og hyggede faktisk mere end nogensinde, for før gik vi jo i sukkerchok og enden sov eller var rastløse med kvalme. Hvorfor gør man dog sådan noget mod sig selv?? jeg har været "en af dem" men kan ikke forklar hvorfor? trøstespisning ja, men er man ked af det hele tiden?? en ting er sikkert, er allerede blevet en meget gladere person
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 189 Svar: 545
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 2.241
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 189 Svar: 545
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
For nogle er det enkelt at løse, for andre svært, for atter andre umuligt....
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 846
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.433
Det er vist ved en videnskablig undersøgelse med en hjernescanning hvor forsøgspersonen vises billeder af hhv sund mad og usund mad og der kunne man se aktivitet visse steder i hjernen når det usunde mad kom op.
det var i øvrigt en slank person i super fin form
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
Mange bliver overvægtige fordi der ligger noget psykisk bag.
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.182
aug 2011
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 4
Jeg giver de andre ret. Før levede jeg ekstremt usundt, men jeg levede nok for 1000 kroner om måneden. Hvis man vågner om morgenen og starter ud med ja bare et eksempel - en citronmåne som koster hvad, 5-10 kroner sys jeg der går længere tid imellem man fylder de usunde ting i hovedet. Det er ekstremt billgt at leve usundt, og den dag i dag lever jeg nok for omkring 2500 kroner om måneden. Men det er for mit vedkommende noget fuldstændig psykisk. Jeg har det sådan at det er ALT eller intet, og hvis jeg spiser EN lakrids er det hele ødelagt, også kan man ligeså godt droppe det. Det er jo heller ikke en sund eller fornuftig holdning at have, og man bremser jo sig selv, men sådan siger min hjerne mig at det foregår. Plus da jeg var tyk fyldte jeg en tallerken, gerne med mange ting, og meget af det, så jeg vidste jeg havde mad nok til at spise længe, også skulle jeg finde noget i tv som jeg hyggede mig med at se, og glædede mig til, og udsendelsen/filmen skulle vare i ligeså lang tid som jeg jeg havde mad, altså til tallerkenen var tømt. Helt klart en form for spiseforstyrrelse også, men har heldigvis lært at få bugt med den Ønsker dig alt held og lykke! You can do it!
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
Det er faktisk 100x billigere end at leve usundt.. og man kan gøre det på samme tid som med usund mad..
Mange har bare den fornemmelse at det er dyrt at leve sundt..
Men man tænker ikke over at når man lever sundt, så skal man ikke ha cola, slik, is og chips.. disse ting er 10x dyrere end en pose gulerødder og en liter mælk eller light saftevand..
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 1.719
Det er et spørgsmål om vilje at spise rigtigt og sundt det har ikke noget med pris at gøre... Gulerødder, kartofler, blomkål, broccoli, hvidkål, rødbeder og den slags er ikke dyre grøntsager.
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.407
Nu er jeg alene, men lad mig se...
10 kr. for et icebergsalat, 13 kr. til lidt kylling eller 10 kr. for nogle bøtter tun, en agurk koster vel 5 kr. og en pakke cherrytomater fås for 10 kr. Til det køber jeg en pakke med grove pitabrød og så er der reelt set til aftensmaden for en 4-5 dage, og jeg er stopmæt... Samlet set koster det omkring 60 kr.
Når jeg skal have til frokost køber jeg en pakke med rugbrødssandwich(er lidt dyrt, omkring 18-20 kr.) eller to grovflytes til 8 kr. en pakke med hjertesalat til 10 kr. en rød peber til 5 kr. og så kyllingepålæg til 12 kr. Der er til frokost i en hel uge.
10 stykker frugt kan man få for 20 kr.
Broccoli er tit på tilbyd og er glimrende til en salat.
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 2.241
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.407
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 271
Personligt har jeg et ret dårligt stofskifte, og skal derfor helst ikke indtage mere end 1500 kcal om dagen da jeg simpelthen tager på ellers.. Så er det jo bare at indrette sin kost efter det, det kan jo sagtens lade sig gøre...
Men hvis først man har fået en masse dårlige vaner kan det jo være svært at slippe ud af igen...
Tillykke med dit foreløbige vægttab og fortsat held og lykke
hvorfor bliver man overvægtig?