{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

hvorfor bliver man overvægtig? {{forumTopicSubject}}

Nu sidder jeg her og bmi'en er for høj. Jeg startede på Weightwatchers for knap 2 uger siden og næsten 2 kg. væk. alt i alt vil jeg gerne smide 25-30 kg. men mine delmål er 5 kg. pr. gang, hvor jeg giver mig selv en gave (taske, smykker, massage osv. ingen mad:-)) Nu ved jeg godt jeg er ekstrem motiveret og kæresten med. men vi sad igår aftes med en dejlig kande te og så delte vi en pose lakridser (sådan nogle man kan købe til mødet, der er 2 points i en hele pose, men vi delte) Så sad vi og snakkede om, vi sidder her med 4 lakridser hver og en kande te og vi følte os bestemt ikke snydt og hyggede faktisk mere end nogensinde, for før gik vi jo i sukkerchok og enden sov eller var rastløse med kvalme. Hvorfor gør man dog sådan noget mod sig selv?? jeg har været "en af dem" men kan ikke forklar hvorfor? trøstespisning ja, men er man ked af det hele tiden?? en ting er sikkert, er allerede blevet en meget gladere person

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor bliver man overvægtig?
  • #1   9. sep 2011 skal lige siges de 4 lakridser, havde vi fra 20-22 men vi nød dem jo og smagte på dem, for slugte vi jo bare 100 kr. slik

• #2   9. sep 2011 Fordi det er dyrt at leve sundt, det er nemt at leve usundt, der findes mange flere usunde fristelser rundt omkring (bager, junkfood osv.) end sunde.. Det er sådan samfundet er skruet sammen, det er vores livsstil, noget vi er vokset op med..

• #3   9. sep 2011 hvor sjovt. tænkte faktisk på det igår, hvorfor laver man ikke en fast food butik, hvor man eksempelvis kunne få: rodfrugter med kyllingfile + spaghetti (fiberrig) med kødsovs. for ærligt, det er jo nemt bare engang imellem at købe det lavet, f.eks. efter en travl dag

• #4   9. sep 2011 Der er jo nærmest ligeså mange årsager til overvægt, som der er overvægtige...

For nogle er det enkelt at løse, for andre svært, for atter andre umuligt....

• #5   9. sep 2011 i Lyngby på sjælland er der faktisk en super lækker fastfood biks hvor du kan købe nogle forskellige varianter kylling som alle er lavet i ovnen, og så kan du vælge 3 slags salater ved siden af. Det er SÅ lækkert! og sundt. Og de har super mange forskellige salater man kan vælge imellem. Det koster ca 50 kr for sådan en menu og der er så meget salat at jeg altid har til dagen efter. Jeg forstår simpelthen ikke at man ikke laver sådan noget i andre byer også. Hvis det kom her til esbjerg ville jeg da klart fortrække det fremfor mc.donalds. Problemet er at når det skal gå stærkt har man ikke mange andre valgmuligheder end mcd og pizza osv

• #6   9. sep 2011 Fordi vores hjerner er forprogrammerede til at foretrække kalorieholdige fødevarer, som feks ting der indeholder meget fedt og sukker..

Det er vist ved en videnskablig undersøgelse med en hjernescanning hvor forsøgspersonen vises billeder af hhv sund mad og usund mad og der kunne man se aktivitet visse steder i hjernen når det usunde mad kom op.

det var i øvrigt en slank person i super fin form

• #7   9. sep 2011 maja - hvis du ikke var så motiveret som du er nu, så havde de 4 lakridser bestemt heller ikke været nok, så havde du jo gjort som du altid havde gjort smiley

Mange bliver overvægtige fordi der ligger noget psykisk bag.

• #8   9. sep 2011 Grunden til overvægt : For stor føde indetagelse i forhold til motionen.

• Lenette A
    Lenette A Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 4
    #9   9. sep 2011 Jeg vil så vælge at sige at hvis man er motiveret nok spiser man ikke lakridser eller andet slik smiley Men det er nok bare mig. har selv tabt mig 40 kg på 5 måneder smiley
    Jeg giver de andre ret. Før levede jeg ekstremt usundt, men jeg levede nok for 1000 kroner om måneden. Hvis man vågner om morgenen og starter ud med ja bare et eksempel - en citronmåne som koster hvad, 5-10 kroner sys jeg der går længere tid imellem man fylder de usunde ting i hovedet. Det er ekstremt billgt at leve usundt, og den dag i dag lever jeg nok for omkring 2500 kroner om måneden. smiley Men det er for mit vedkommende noget fuldstændig psykisk. Jeg har det sådan at det er ALT eller intet, og hvis jeg spiser EN lakrids er det hele ødelagt, også kan man ligeså godt droppe det. Det er jo heller ikke en sund eller fornuftig holdning at have, og man bremser jo sig selv, men sådan siger min hjerne mig at det foregår. Plus da jeg var tyk fyldte jeg en tallerken, gerne med mange ting, og meget af det, så jeg vidste jeg havde mad nok til at spise længe, også skulle jeg finde noget i tv som jeg hyggede mig med at se, og glædede mig til, og udsendelsen/filmen skulle vare i ligeså lang tid som jeg jeg havde mad, altså til tallerkenen var tømt. Helt klart en form for spiseforstyrrelse også, men har heldigvis lært at få bugt med den smiley Ønsker dig alt held og lykke! You can do it!

• #10   9. sep 2011 Betina - vil faktisk gerne lige fortælle dig at det ikke er dyrt at leve sundt..
    Det er faktisk 100x billigere end at leve usundt.. og man kan gøre det på samme tid som med usund mad..

Mange har bare den fornemmelse at det er dyrt at leve sundt..
    Men man tænker ikke over at når man lever sundt, så skal man ikke ha cola, slik, is og chips.. disse ting er 10x dyrere end en pose gulerødder og en liter mælk eller light saftevand..

• #11   9. sep 2011 Jeg er nu heller ikke enig i at det er dyrt at leve sundt.. Hvis man vælger årstiden frugt og grønt er det ikke mere dyrt end lortemad.. og i min verde at alle færdiretter, lyst brød, pomfritter, pizza, fransk hotdog, pølser og alt i den dur lortemad....

Det er et spørgsmål om vilje at spise rigtigt og sundt det har ikke noget med pris at gøre... Gulerødder, kartofler, blomkål, broccoli, hvidkål, rødbeder og den slags er ikke dyre grøntsager.

• #12   9. sep 2011 Det er ikke dyrt at leve sundt...

Nu er jeg alene, men lad mig se...
    10 kr. for et icebergsalat, 13 kr. til lidt kylling eller 10 kr. for nogle bøtter tun, en agurk koster vel 5 kr. og en pakke cherrytomater fås for 10 kr. Til det køber jeg en pakke med grove pitabrød og så er der reelt set til aftensmaden for en 4-5 dage, og jeg er stopmæt... Samlet set koster det omkring 60 kr.

Når jeg skal have til frokost køber jeg en pakke med rugbrødssandwich(er lidt dyrt, omkring 18-20 kr.) eller to grovflytes til 8 kr. en pakke med hjertesalat til 10 kr. en rød peber til 5 kr. og så kyllingepålæg til 12 kr. Der er til frokost i en hel uge.

10 stykker frugt kan man få for 20 kr.
    Broccoli er tit på tilbyd og er glimrende til en salat.

• #13   9. sep 2011 Okay, jeg er overbevist, men det andet jeg skrev er rigtigt smiley

• #14   9. sep 2011 Camilse - Hvor køber du kylling til 13 kr henne?

• #16   9. sep 2011 CKH - Kan jo ikke svare for Camilse, men her fås kyllingtern og/eller kyllingpølse til 12-15 kr i Rema 1000, fakta, netto, lidl, aldi osv

• #17   9. sep 2011 Ja... kyllinge tern er jo ikke dyre smiley Ellers er der jo ofte tilbud på kyllinge filet i vores fakta og så kan man jo selv stege og lave pålægget smiley

• #19   10. sep 2011 Ja det bliver man jo fordi ens energiindtag er for stort i forhold til hvad man laver... Sværere er det jo egentlig ikke smiley

Personligt har jeg et ret dårligt stofskifte, og skal derfor helst ikke indtage mere end 1500 kcal om dagen da jeg simpelthen tager på ellers.. Så er det jo bare at indrette sin kost efter det, det kan jo sagtens lade sig gøre...

Men hvis først man har fået en masse dårlige vaner kan det jo være svært at slippe ud af igen...

Tillykke med dit foreløbige vægttab og fortsat held og lykke smiley

Kommentér på:
hvorfor bliver man overvægtig?

Annonce