512 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Analkirtler. Analkirtler.

Teddy var ved dyrlæge fredag og få klemt (eller hvad i kalder der) analkirtlerne. Dyrlægen sagde godt nok at det ville føles ubehageligt for ham, men det ville ikke gøre ondt. Lille Teddy peb så hjerteskærende, og spjættede helt vildt, og da dyrlægen var færdig ville Teddy bare ud/væk.

I dag skulle Teddy så bades, ikke det han elsker mest men han bliver da normalt i badekarret. I dag stillede han sig så på tværs af badekarret (hvilket han normalt aldrig gør) og bakkede simpelthen indtil bagpotttetne var helt oppe på kanten af badekarret. Jeg satte ham ned igen og begyndte at vaske ham, men når bruser eller min hånd nærmede sig hans bagparti vendte han hovedet som om han skulle holde øje med hvad jeg havde gang i bagi. Ja, næsten som om han var bange for at han skulle have en omgang mere, som hos dyrlægen.

Jeg spørger nu mig selv om det monstro ikke aligevel har gjort ondt på ham. Hele vejen hjem fra dyrlægen gik han som om han skulle lave stort, men de gange han satte sig kom der ikke noget.

Får en hund ondt eller hvad, når den har fået klemt analkirtlerne? Skal jeg tro på dyrlægen så er svaret nej, skal jeg tro på Teddy, ja så er svaret at man bliver åbenbart øm, og der skal holdes øje med hvem der befinder sig på bagpartiet af en!!!!!"

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Analkirtler.
  • #1   4. jun 2006 De kan da godt blive lidt ømme lige når dyrlægen tømmer dem men det burde hurtigt være overstået igen.. Min Gizmo får tømt sine jævnligt og det har han da aldrig sagt noget til han er mere lættet bagefter og meget gladere, så mon ikke dyrlægen har trygget for hårdt eller ramt et ømt punkt.

• #2   4. jun 2006 Nu skal det lige siges at Gizmo altid får tømt sine udefra men der er nogen dyrlæger der stikker en finger ind og gør det på den måde og det kan jeg så ikke sige om gør ondt men det er sikkert mere ubehageligt en den anden måde..

• #3   4. jun 2006 Ja, han bakkede baglæns op ad badekarret, som om han var bange for at jeg ville pille ved bagenden. Jeg har heller aldrig hørt ham "skrige" på den måde før. Men jeg spurgte dyrlægen om det ville gøre ondt, men han sagde nej. Dyrlægen måtte klemme over flere gange. Det var så også en dyrlæge af en ældre årgang.

• #4   4. jun 2006 Jeg så ikke hvordan dyrlægen gjorde det da jeg stod og holdte Teddy foran. Men Teddy peb og skreg, og det tror jeg ikke at han ville gøre ved allmindelig ubehag, for Teddy finder sig normalt i meget.

• #5   4. jun 2006 Ja, jeg ved ikke! Jeg har bare lidt dårlig samvittighed. Burde måske have taget bilen og kørt de 10 km. til en yngre dyrlæge. Jeg er nu mere nervøs for at Teddy nu tror at de dyrlæger er nogle onde nogle.

• #6   4. jun 2006 Når Batties kirtler er belvet for store og han stinker for meget i stuen, så tømmer jeg selv..Og det er ikke noget, der gør ondt på ham, men han får en ren rumpe..*GG* Dyrlægen må da have trykket for hårdt eller et eller andet...God bedring til kirtlerne...*SS*

• #7   4. jun 2006 Kan man se at kirtlerne er blevet for store? Teddy har bare kørt med gumpen hen over gulvet, og så havde jeg læst at det kunne være analkirtlerne. I bogen stod også at hvis de ikke blev tømt, så kunne det være meget smertefuldt for hunden. Derfor tog jeg Teddy til dyrlæge, for at det ikke skulle udvikle sig.

• #8   4. jun 2006 Der var meget! Dyrlægens handsker og avisen + Teddys bagende var smurt ind i det. Men jeg måtte flere gange rykke Teddys bagende tilbage til avisen. Ikke for at genere dyrlægen, men jeg syntes at han virkede lidt fumlefingrede. Han tjekkede også Teddys negle fordi jeg troede at de var for lange, og det tog en evighed. Men som sagt var det også en dyrlæge af meget ældre dato. Ikke for at virke diskriminerende!!!"

• #9   4. jun 2006 Det virker ikke som om at der er noget der generer ham nu, men mere som om han er bange for at vi vil klemme han deromme igen. Da jeg brusede ham bagi nød han det, og jeg måtte også godt klippe pelsen deromme.

• #10   4. jun 2006 ja men jeg må også godt røre ham bagi nu både hale og ben. Jeg bliver bare lidt sur når de siger det ikke gør ondt, og så min hund viser smerte. og det føler jeg at Teddy gjorde. Jeg vil gerne have ren besked, så jeg ved hvad jeg har at rette mig efter. Men næste gang tror jeg at jeg vælger en yngre dyrlæge. Teddy kan klare/udstå meget, så når han siger fra, så er det ikke pjat. Så godt kender jeg min hund.

Kommentér på:
Analkirtler.

Annonce