{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.642 visninger | Oprettet:

At være uvenner med kæresten {{forumTopicSubject}}

Jeps, min kæreste er taget til fest og jeg er hjemme. Vi er uvenner, eller rettere jeg satte hårdt mod hårdt.
Jeg er SÅ træt af at min kæreste ikke altid er så god til at tale pænt til mig og så kan/vil han ikke styre sit temprement og han har ca. verdens laveste stresstærskel, der skal nærmest intet til før han ser rødt.

Jeg har nu i 4 år prøvet med "Når du gør/siger sådan så bliver jeg ked af det/vred/såret" og det har ikke virket. Så idag fik jeg nok og satte hårdt mod hårdt.

Nu må der simpelhen andre boller på suppen, så jeg håber han er villig til at gå til noget terapi af en eller anden art, så han kan få styr på sin vrede og finde ud af hvor den kommer fra. Altså jeg har jo mine teorier, men det er nok noget bedre at min kæreste selv finder ud af det...

Ved ikke lige hvad jeg ved med denne tråd, ud over at få lidt luft.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At være uvenner med kæresten
  • #1   16. apr 2011 Kan godt forstå dig! Kender det..
    Men husk at vende ordet terapi til noget andet.. Fyre ser straks at der sidder nogle hippie idioter i en rundkreds og det kan de ikke tage seriøst..
    Mænd har så svært ved at indrømme deres egne fejl...

• #2   16. apr 2011 Pernille C: Jo tak, jeg synes jo bare ikke det burde være nødvendigt at "opdrage" en voksen mand.

• #3   16. apr 2011 Godt gået. Hvis der skal være en chance i dette forhold skal der ske noget nu. Du skal ikke finde dig i og blive talt ned til. Stå fast i din beslutning.
    Held og lykke.

• #4   16. apr 2011 Kan godt forstå at du har brug for at få luft.. Men jeg kan nu ikke forstå at du vælger at hænge ham ud til et helt forum..
    Håber du/i finder en løsning på det.. Og får en herlig Påske sammen.. smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.070
    #5   16. apr 2011 Det lyder bekendt!

Jeg måtte også den gang sande at det ikke hjalp at prøve og forklare ham hvordan og hvorledes, han forstod det ganske enkelt ikke. Så tingene måtte jo have konsekvenser, det forstod han til gengæld.

Apropo, at vende emnet på hundegalleri smiley

Held og lykke med det!

• #7   16. apr 2011 Takker for jeres svar!

Jeg er, for at det ikke skal være løgn, vokset op med en far der er på samme måde og det var rædselsfuldt. Så ja, det er nu der skal ske noget, ellers må jeg sande at det ikke skal være os. Selv om jeg elsker ham og vi ud over dette har det rigtig godt sammen.

• #8   16. apr 2011 vær en mønsterbryder, og drop ham. skal man til terapi, mener jeg ikke forholdet er værd at beholde.

• #9   16. apr 2011 Doggymom - Så man skal bare tænke "Hvis man skal arbejde på ens forhold så er det ikke det værd!"?

Det er da en meget lukket tankegang ?

• #10   16. apr 2011 Det er især hvis han har lidt travlt. Men han kan også spasse ud hvis han kommer hjeme og hundene har bidt i en reklame.

Han råber, snerre, og så har han faktisk engang slået hul i en skabsdør....

• #11   16. apr 2011 Wow det lyder voldsomt Anne Julie ! :S

Godt i sammen måske kan få ham noget hjælp, for det ville jo være slemt hvis det blev værrer - og evt gik ud over dig ( nu ved jeg ikke hvordan han er ud over hvad du skriver jo smiley )

Held og lykke med det !

• #12   16. apr 2011 TS: kan kun sige jeg kender det alt for godt. her er det på samme måde tror dog jeg har fået åbnet øjnene på min fyr at hvis han bliver ved sådan fordi han er stresset over sit job eller bliver voldig igen så er det slut. har simpelthen ikke overskud til at skal skændes med ham og være utryg..

han fik afvide at hvis han ikke ændrede sin opførelse overfor mig så pakkede jeg mine ting og han så mig ikek igen.. det har hjulpet og han er blevet en del sødere. håber I finder ud af det for er svært at skulle forlade en man elsker. smiley

• #13   16. apr 2011 Nej, han har aldrig taget anabole steroider (eller trænet meget for den sags skyld).

Jeg tror ikke at han er specielt stresset og han har været sådan de 4 år jeg har kendt ham.

• #14   16. apr 2011 Jeg synes, det er en fantastisk god idé at sætte et ultimatum - terapi eller det er slut! Men for guds skyld, hold fast i din beslutning, hvis du vil bevare dit selvværd. Går han fuldt og helt ind for at arbejde med sig selv, så tror jeg på, at I har en chance.
    Jeg tænker lidt, at du måske også kunne have gavn af lidt terapi, så du mere præcis ved, hvor dine egne grænser går og aldrig igen finder dig i at være dørmåtte?

Held og lykke med det smiley

• #15   16. apr 2011 Bente: Jeg har faktisk gået i terapi i et år og det hjalp rigtig meget. Jeg er ihvertfald blevet meget mere bevidst omkring det med grænser osv.

• #16   16. apr 2011 Anne Julie: Super :)) Så mangler vi bare kærsten ;o)

• #17   16. apr 2011 Jeps, det ville være godt om han fik noget terapi.

• #18   16. apr 2011 anne julie: kender det selv alt for godt og synes det er en god ide at opfordre til terapi, så han også kan få større selvindsigt i hvad hans vrede går ud på, og hvordan han kan lære at kontrollere den. jeg mener ikke at man bare skal droppe folk, men arbejde for tingene og forhold/ægteskab er til tider hårdt arbejde. synes det idag er blevet alt for let bare at droppe folk.
    hvis du ser en fremtid med ham, håber jeg at han vil indse at du nu har fået nok og søge evt. hjælp. held og lykke

Kommentér på:
At være uvenner med kæresten

Annonce