1.021 visninger
|
Oprettet:
Er mænd bedre end kvinder? {{forumTopicSubject}}
Til jobs som læge, tandlæge, gynækolog m.m.
jeg spørger fordi jeg diskuterede tandlægeskræk med min mor i dag, og hun foreslog at jeg skulle finde en mandlig tandlæge fordi hendes erfaring var at de var blidere, og jeg har hørt mange kvinder foretrække mandlige gynækologer fordi de skylle være blidere end kvinder.. så.. er det den generelle holdning, hvad syntes i?
Og hvorfor tror i det er sådan, eller modsat hvis det er jeres mening?
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Der findes stadig et flertal af mandlige læger, dette vil blive opvejet i løbet af de næste år.
Men når der er flere af et køn er det også klart at flere har haft positive oplevelser med det af kønnene der er mest repræsenteret ... :o)
Jeg har en kvindelig læge som er virkelig skod, hende jeg havde før hende jeg har nu var fantatisk.
Før denne havde jeg 2 virkelig skod mandlige læger og en virkelig dygtig :o)
Har kun været hos en kvindelig gynækolog. Hun er virkelig dygtig. Hendes mandlige kollega har samme gode ry og ham bruger flere af mine veninder og siger at han er god så der er de ligeværdige.
Har haft en kvindelig tandlæge i 18 år som jeg var glad for. Har aldrig haft en mandlig tandlæge jeg var glad for ...
Det er såå individuelt.
Min lillesøsters læge er en mand og han er i den grad en skod læge. Han har overset dobbeltanlæg af livmoder i stedet for at få hende skannet bildte han hende ind hun ikke kunne tåle chips.
Hendes livmoder var ved at sprænge pga. blod men ingen måde at komme af med det og hendes krop tog stor skade af at blive lægeligt forsømt i 2 år ...
Han har også overset at hun er anoretiker etc.
Hun har nu en dygtig kvindelig læge ...
Hvor jeg arbejdede var der en nogenlunde ligeværdig fordeling mellem de yngre mandlige og kvindelige læger.
Lidt en overvægt af mandlige læger jo ældre de var ...
Jeg har kun mødt 5-7 uduelige kvindelige læger men 10-15 uduelige mandlige i de år ...
Tror ikke så meget det er kønnet der har noget at sige ang. dygtighed som det er det individuelle menneske og hvorvidt denne kan lide sit job og dermed har gjort en ære ud af at være dygtig til det :o)
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 390
Hun har ALTID haft syyyg tandlægeskræk, og har for år tilbage prøvet nogle kvindelige tandlæger, men de har bare ikke kunnet komme til hende..
Så har hun lige fået lavet tænder uden nogen som helst problemer... Det var så hos en mand... nu er hun glad for at komme til tandlæge og slet ikke nervøs mere.. så længe det er den samme tandlæge....
Hun mener også at der er stor forskel på mandlige og kvindelige gynækologer... jeg kan ikke lige huske hvem af dem hun mener skulle være "blidest" og bedst.....
Meeen jeg tror altså ikke det er kønsbestemt.. tror mere det er "held" at man får en der er dyyygtiiiig....
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 1.159
Men når det er sagt, så tog jeg mig selv i at panikke en del her i vinters da vi fløj på vinterferie, da det viste sig at piloten var en meget ung kvinde!
Ja jeg er så uendelig flov over mig selv men sådan fik jeg det altså!
Flyveturen gik glimrende iøvrigt
Er mænd bedre end kvinder?