der findes stadig ærlige mennesker {{forumTopicSubject}}
i dag skulle min kæreste, vores store datter på lidt over 3 år og vores datter på 3 måneder, 2 af vores venner og mig selv ud en tur på strøget i kbh. Vi når lige præcis til rådhuspladsen og så begyndte vores ældste datter og græde som pisket.. Vi stopper op og står og roder rundt med børn og barnevogn og pudsle taske osv.. Efter et stykke tid går vi igen videre. Ca en time efter ringer vores nabo til vores ven som var med og sagde at der stod en ung mand ude ved vores hus og sagde at han havde fundet min pung, hvor min kæreste's dankort og kode (ja jeg ved godt de ikke må ligge sammen men jeg havde sku glemt koden lå i pungen, det var ret dumt) mit eget dankort samt zoo kort, sygesikring på mig og min ene datter osv.. Samt der lå en masse små penge.. Nå men naboen fik pungen af den unge mand selv om han ikke var meget for at udlevere den til vores nabo, og ikke til os selv personligt.
Naboen fik så også manden's tlf nummer og han spurgte om han ikke kunne bede mig om at ringe når jeg havde fået pungen.
Jeg ringede straks og sagde mange mange tak og spurgte om jeg ikke måtte give en æske chokolade eller en flaske vin eller noget og han sagde lidt tilbageholdene jo tak til chokoladen.
Nu er det så sådan at min datter har grædt hele dagen og jeg flere gange har talt med vagtlægen som ikke ville se hende før hun fik feber, hvilket hun fik omkring aftensmad og vi tog så straks til vagtlægen med hende..
Nu sidder jeg her til aften, og har ikke fået ringet til den her søde mand igen for at give ham den chokolade som jeg jo selv sagde jeg ville give ham. Og fik faktisk en rigtig dårlig smag i munden, så jeg skrev en sms til ham om at min datter var blevet syg men jeg ville ringe til ham i morgen så han kunne få chokoladen.
Jeg er SÅ taknemmelig over at han gad køre hele vejen hjem til mig med min pung og er ret flov over jeg ikke fik ringet til ham i dag.
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Happy end.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Og god bedring med datteren
jul 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 100 Svar: 780
Og god bedring til din datter
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
Jeg havde ikke engang opdaget at min pung manglede da vores nabo ringede og selv om han virkede som en sød ærlig fyr har vi stadig ringet og lukket begge kort for en sikkerheds skyld
mar 2008
Følger: 71 Følgere: 1048 Hunde: 2 Svar: 1.897
sep 2005
sep 2005
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 1.170
ville også helt sikkert finde ejeren når det er en pung noget andet er hvis der ligger løse penge..
sep 2010
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 44 Svar: 270
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Rigtig god bedring med datteren.
sep 2005
sep 2005
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.959
Faktisk oplevede jeg noget lignende for nogle år tilbage... Jeg have været i byen med en god veninde, og midt i vores voldsomme fuldskab valgte vi at tage toget hjem... Hvilket resulterede i at vi sov i toget, kørte for langt, tog et tog tilbage og opdagede at jeg havde glemt min taske med ALT i :O( Inkl mine nøgler... Og skulle hjem til min hund.. Efter desperat at have forsøgt at finde den, måtte vi ringe til noget familie som måtte komme og lukke os ind..
Om eftermiddagen blev jeg så ringet op ad en fyr - han havde fundet min taske på vej til arbejde, men havde ikke ville indlevere den hos hittegods, så jeg kunne hente den på hans job :O)))) Skal lige nævnes at det var en LV taske med LV pung - så jeg var GLAD :O)) Og han fik et par flasker vin for sine heroiske indsats :O)
Rigtig god bedring til din datter
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
det er godt at mennesker er ærlige og flott at ham leverte den tilbage
jeg har også fået tilsendt i posten en pengepungen jeg hadde fået stjålet når jeg var lille og på ferie i sverige,,, jeg fik den tilbage tom og 10 år senere hihi ( jeg hadde skrevet navn og adresse imed sprit tusj i pungen )
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
I starten af vinteren havde jeg været oppe hos en veninde i Farum.
Vi havde været på pizzeria, og senere på aftenen var jeg kørt hjem til Taastrup.
Da jeg kommer hjem opdager jeg at min pung er væk, og indser hurtigt at jeg har tabt den ude foran pizzeriaet. Veninden kører forbi, for at se om jeg var så heldig at den lå ude foran i sneen (vi var der kort inden luk), men så heldig var jeg ikke!..
Jeg fik lukket alle kortene, og ærgrede mig over at pungen og de 400 kr der lå i, var væk. Jeg har endvidere hemmeligt nr, så jeg var klar over at HVIS nogen havde fundet pungen, kunne de ikke slå mig op.
Jeg havde slået mit ben samme dag, så det var en virkelig øv-dag, og jeg var syg fra arbejde i noget tid efter..
Tre dage efter ringede en af mine kolleger, og fortalte at en af de ansatte på pizzeriaet havde fundet min pung. De havde forgæves forsøgt at slå mig op, og hurtigt konstateret at det ikke var muligt, samt at jeg ikke var lokal og ikke bare ville komme forbi..
MEN! De havde fundet mit personalekort til Kvickly, og simpelthen ringet ud på min arbejdsplads for at spørge efter mig, og fortælle hvor min pung (og mine penge) kunne afhentes..
Det er altså dejligt når folk vil gå så langt!.. (og så er det nok karma, for jeg har på arbejde fundet mange punge, og har både ringet rundt til børn, naboer og fodterapeuter for at finde ejermanden )
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.323
Vi var i Fårup sommerland for et par år siden, ..manden og yngstedatteren havde været på tur i jollerne.. bagefter opdager han at pungen er væk, med 1500 kroner, sæson kort, kørekort, visa, sygesikring og alt muligt andet dyrt..
Vi går i informationen for det tilfælde, at den dukker op tom i en skraldespand, men med bare et par af de dyre kort.. men her, i informationen, ligger pungen!
Med alt i den, også de 1500 kroner, desværre havde vedkommende som indleverede den, ikke lagt sit navn, eller noget.
Jeg var høj på den oplevelse i lang tid efter
sep 2005
Anja ja jeg har så både hemmelig nummer, som faktisk står i min kæreste's navn, samt hemmelig adresse så han kunne heller ikke finde mig ved oplysningen eller dgs fortalte han mig da jeg talte i tlf med ham.
Og dejligt at høre jeg ikke er alene om at kunne fortælle om ærlige mennesker
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
der findes stadig ærlige mennesker