Beroligende foder, findes det? {{forumTopicSubject}}
Vores lille problembarn Viska er nu trappet helt ud af sin clomicalm-medicin. Og det vi troede var en naturlig udvikling hen imod en mere rolig og voksen hund (hun er blevet 2 år nu) har åbenbart været effekten af de angstdæmpende piller
Hun er igen den vimse, opfarende og ængstelige hund, som vi kendte fra tidligere. Vi er stadig igang med alene-hjemmetræning og muligvis vi er nødt til at putte hende på clomicalm igen, hvis bach viser sig ikke at være nok.
Men jeg kom til at tænke på, at der jo til heste findes foder som er med til at gøre hestene mindre nervøse. Gad vide, om noget sådant også findes til hunde? så var det da værd at prøve
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 10 Emner: 68 Svar: 771
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 885
-- kender du til nogen, der har brugt det?
jul 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 365
jeg har prøvet det uden den store effekt og solgte resten af pillerne til en bekendt, hvis hun havde stor effekt af dem. Det er et naturprodukt, så det kan gives med god samvittighed. Jeg ved også at nogen bruger baldriandråber med god effekt, men igen tror jeg det er forskelligt hvordan hunden reagerer. held og lykke med hende
jun 2004
jul 2011
jul 2011
Hunden kan behandles med beroligende naturlægemidler som fx. Valerina, Baldrian, Serene Um eller Prosan Nat.
jun 2004
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 117
Royal canin calm indeholder et peptid fra mælk, det er det som gør at dyreunger bliver afslappet når de har fået modermælk, dette peptid mister de evnen til at udnytte når de bliver ældre, men RC har taget det og tilsat det i aktivt form så de kan udnytte det.
Derudover er der L-tryptophan i som er en aminosyre der bliver omdannet til serotonin, det samme sker når vi føler glæde.
Lady var sådan en hund, der kravlede langs panelerne, havde stor tendens til at angstbide og fremmede skulle blot kigge på hende, så knurrede hun.
(Hun har ikke haft det godt, i sit tidligere hjem - har været ladt meget alene og manglede derfor de helt grundliggende sociale egenskaber og evner) Hun fik feber af at komme til dyrlægen, hun var bange for at få sin sele på, hun var bange for når snoren strammede - hun var bange når jeg forlod hende, ødelagde ting i hjemmet, turde ikke tage godbidder fra fremmede osv.
Hun kom over på calm foderet og har virkelig udviklet sig. Forleden var hun hos dyrlægen og hendes puls var fin og hun havde ikke feber. En fremmede rørte hende også senere på dagen, da jeg var inde i dyrehandlen og købe nogle ting. Der skete ingenting.
Du kan jo altid prøve det, og se om det virker.
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
jun 2004
Nathja: sikke da en historie! Hvor længe gik der på foderet, før du mærkede en forskel? Kan da være vi skulle give det en chance alligevel.
Tina, tak for tippet
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 10 Emner: 68 Svar: 771
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 117
Jeg prøvede mange ting dengang jeg fik hende, f.eks healing, telepati, blomster dråber osv. som alt sammen har bidraget til hende udvikling, men især calm foderet har hjulpet. Min dyrlægen skrev også i sundhedsbogen forleden "mere rolig end tidligere.."
Beroligende foder, findes det?