{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Advarsel - surt opstød! {{forumTopicSubject}}

”Ærgeligt der er så langt…”

Hvis ikke du er villig til at køre mere end 12km for at finde den HELT rigtige hund – så skulle du nok overveje om du i virkeligheden er motiveret nok til at FÅ en hund.. Lad nu for fanden være med at gøre det til det altafgørende om hunden befinder sig på Mors eller i Nørre Snede.. Jeg kunne forstå hvis det var et spørgsmål om Spanien eller Belgien! Men det er DANMARK for faen.. Der er altså ikke længere rundt end det er til at overkomme.. Ja, det koster naturligvis penge at køre til Skagen hvis man er bosat i Sønderjylland.. Men hvis nu det er HUNDEN der befinder sig i Skagen – så må man jo ofre sig for sagen..

”Er prisen fast?”

JA!! Gu fanden er prisen da fast.. Og hvis ikke den er, so what!? Så find ud af det når du HAR set hunden, når du HAR fundet ud af om det er den det skal være.. Lad være med at prutte om prisen som det første.. Lad være med at spørg ind til prisnedsættelse før du har fundet ud af om det er den hund DU skal købe.. Og ingen gang der mener jeg du kan tillade dig at spørge ind til prisnedsættelse.. Hvis en hund koster 500kr – så koster den 500kr.. Og hvis ikke du vil give det – så køb en slyngplante!!

”Gid jeg havde råd…”

Jamen det har du tydeligvis ikke.. Og hvis ikke du har det – så hold for pokker din mund! Du får jo ikke med et trylleslag sælger til at skrive: ”Åh jamen har du ikke råd? Nå jamen så får du hunden gratis”.. Hvis ikke du har råd til hunden, så spar op og vent med at købe hund til du ikke skal tænke så meget over om den koster 5000kr eller 6000kr..

Jeg elsker at sidde og læse annoncer herinde på markedet.. Ved ikke hvorfor – fordi jeg skal ikke have nogen hund – men jeg har endnu ikke skrevet i én eneste annonce – fordi hvis ikke jeg er interesseret i at købe hunden, hvorfor pokker skulle jeg så skrive!? Jeg forstår trangen kan opstå hvis man kommer forbi nogle VIRKELIG søde og dejlige hundehvalpe (Er de ikke alle sammen det?) og der så slipper et: ”NUUURH hvor er de søde” ud mellem sidebenene.. Men hvordan kan man have så lidt hjerne med i sit hundekøb – at man bekymrer sig mere om kilometerpenge og prisnedsættelser i stedet for vaccinationer, tests, ormekure, avl, stamtavler, velfærd og om hvalpen overhovedet er et godt match i ”familien”..?

Jeg burde jo egentlig bare være ligeglad – og det er jeg vel dybest set også – det går jo ikke ud over mig.. Jeg har ingen annoncer herinde, men jeg bliver bare eddermøghamrende irriteret når jeg har set 117 annoncer med de samme kommentarer.. ”Gid jeg ikke boede så langt væk :(” – Gid du boede LÆNGERE væk siger jeg bare!!

*BØVS*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Advarsel - surt opstød!
  • #1   8. apr 2011 Jeg er ikke villig til at køre til jylland for at få en hund, når jeg bor på lolland - SUK, jeg burde nok ikke have hund!

• #2   8. apr 2011 Du har fuldstændig ret smiley jeg kørte helt op forbi Ålborg, for at kigge på Keela ( bor i sønderjylland, næsten ved den tyske grænse ), og tog hjem igen, og hentede hende igen da hun var klar til at blive hentet.. Jeg er altid villig til at kører hvis det er HUNDEN for mig smiley
    Og har aldrig fortrudt købet at min tæve smiley

• #3   8. apr 2011 Hedam - Nu ved man jo ikke om det er HUNDEN, før man har mødt den ...

• #4   8. apr 2011 BØVS!! Sådan skal det sq siges.. Er fuldstændig enig ! smiley

Jeg er nu også ret tilbøjelig til at blive så forarget over de, som regel, unge mennesker der sætter deres hund på under ét år til salg, fordi de lige er gået fra deres kæreste og derfor ikke har tid til hunden, da ingen af dem har tid eller mulighed for at tage hunden.. Jamen hvordan havde I så tid og mulighed for at have den mens i var sammen?? smiley det fatter jeg virkelig ikke! Man skulle jo tro at de netop fik endnu mere tid til hunden når nu det kun er hunden der fylder i ens liv.. Æv altså, jeg synes det er en uholdbar undskyldning for at skille sig af med sin hund.. Enten har man tid, eller også har man ikke, og det er da ligegyldigt om man har en kæreste eller ej..

BØVS!

• #6   8. apr 2011 Jeg tog så til amager (fra randers) for at se Amon dengang, så jeg må nok erkende, jeg er enig med dig...

Tilgengæld har jeg altså også taget en tur i fryseren engang, der var én der ville sælge sin chi-han, fordi den strintede indenfor og ikke kunne finde ud af at bruge kattebakken som hendes tæve... de blev vist luftet fem minutter om dagen på en altan...
    Og så var hun forresten interesseret i at bytte med en tæve der kunne bruge kattebakke eller en hvalp der ku lære det...

Den var der altså RIGTIG mange, der tog en tur i fryseren for...

• #7   8. apr 2011 Alexandra - Nu kan det vel også handle om at man bor et sted hvor det er tilladt at have hund, og pludselig går fra hinanden og skal finde et nyt sted, det er ikke altid så nemt at finde et sted hvor man må have hund.

Jeg står da selv i et problem hvis mig og kæresten går fra hinanden, hvis jeg ikke finder en lejlighed hvor dyr er tilladt smiley

• #10   8. apr 2011 Niklas L - betale regningen over flere gange - det ville jeg da gøre.
    Jeg ville dog ikke købe en hund på afbetaling!

• #11   8. apr 2011 "Nu kan det vel også handle om at man bor et sted hvor det er tilladt at have hund, og pludselig går fra hinanden og skal finde et nyt sted, det er ikke altid så nemt at finde et sted hvor man må have hund.

Jeg står da selv i et problem hvis mig og kæresten går fra hinanden, hvis jeg ikke finder en lejlighed hvor dyr er tilladt smiley "

Selvffølgelig kan det blive et problem, men ALDRIG så stort et problem at jeg ville sælge min hund for det.. Jeg br selv i lejlighed sammen med min kæreste hvor man må have hund, og den har vi stået på venteliste til i over 1½ år, så vi er meget heldige, for det er stortset umuligt at finde lejligheder hvor man må have hund, men hvis jeg pludselig står i den situation at vi går fra hinanden, så bliver jeg enten boende alene i vores lejlighed eller også så flytter jeg hjem til mine forældre indtil jeg har fundet et sted hvor man må have hund! smiley Det er mit ansvar at finde et sted hvor han kan komme med, fordi jeg netop har besluttet at han skal være min hund og en del af mit liv.. Intet er jo umuligt for den der bærer viljen i hjertet smiley

Pernille C
    Kan jeg godt forstå på en måde, fordi man får det jo lidt til at lyde sm om at man ser ned på alle andre hundeejer der ikke har det på samme måde, og kan da også godt se hvis f.eks. CKH kan opfatte mit indlæg her som en beskyldning for at hun ikke elsker hendes hund nok fordi hun MÅSKE ville kunne stå i samme situation, og Måske skille sig af med sin hund.. Det er selvfølgelig folks eget valg og der kan spille meget ind, men JEG mener bare ikke at det er holdbart at man så i første omgang anskaffer sig en hund sammen med sin kæreste, og så den dag man ikke lige er sammen længere, så sælger man hunden fordi den ikke lige passer ind i ens liv længere.. SÅ vil jeg da meget hellere tilpasse mit liv efter min hund, netop fordi det er MIG der har valgt at hunden skal bo hos mig.. Selvfølgelig er vi ikke selv herrer over fremtiden og der kan ske ting der gør at man er NØDT til at skille sig af med sin hund, men jeg ser ikke det at man nu er blevet single, eller skal flytte, som en holdbar grund, og jeg og mange andre hundeejere er jeg sikre på ville gøre ALT hvad der stod i deres magt for at beholde deres hund, og hatten af for det..

men de unge mennesker der ikke engang forsøger at få en hverdag til at hænge sammen, med deres hund, selvom de er blevet singler, eller skal flytte, osv. det forager mig i en sådan grad at jeg er på nippet til fortælle dem allesammen en ting eller to..

Det er sådan den skal forståes..:)

• #12   8. apr 2011 Vi kørte fra Amager og til et sted nord for ålborg for at se på Mille..
    -kører gerne langt for den rigtige hund.....

• #13   8. apr 2011 Alexandra - Nu er det jo bare ikke alle der har muligheden for at blive boende alene, eller bare kan flytte hjem til nogle.
    Ikke alt er så lyserødt som du gerne vil have det til at være.
    Man kan stå i en situation hvor man kun har valget at bo på gaden med hunden, eller finde et nyt hjem til hunden ...

• #14   8. apr 2011 Min sidste chi hentede jeg i Göteborg - 4 timer hver vej + myldretid.... nåå ja og så en lille omvej nord for København da fru GPS begyndte at hikke gggg

Havde en super hyggelig dag heeeelt alene, kun mig, min lille dyt og min CD afspiller.... nød hvert et sekundt.

• #15   8. apr 2011 Pernille C: jamen vi er skam 100% enige ! smiley

Synes bare det er så trist med alle de hunde der er til salg på markedet af de helt forkerte grunde smiley

Forstår det simpelthen ikke.. SUK smiley

• #16   8. apr 2011 C K H : ja selvfølgelig, det har du 100% ret i, og såer det bedste nok også at finde et nyt hjem til sin hund, men jeg forstår bare ikke de folk der slet ikke giver hunden en chancen, og virkelig forsøger at få det til at køre rundt før man sætter den til salg.. dette er måske også tilfældet i mange af de markedsannoncer, men synes bare det er utroligt når en markeds annonce starter ud med teksten:
    "Det er med stor sorg jeg må sælge min højt elskede hund, men da min kæreste og jeg er gået fra hinanden har jeg hverken tid og overskud til den længere.. " eller "min skønne lille vuf sælges udelukkende pga mig og kæresten er gået fra hinanden og ingen af os har tiden til at have hund."

^^ Hvorfor har man så overhovedet anskaffet sig en hund i første omgang.. Hvis ingen af dem har tid til hunden hver for sig, hvordan har de det så sammen?? Det forstår jeg simpelthen ikke..

Så det er kun på det grundlag at jeg ikke synes det er i orden, for hvis man har forsøgt at gøre alt hvad man kan for sin hund, så er det jo også stort at indse at den vil få et bedre liv hos nogle andre, men som udgangspunkt ville jeg mene at hunden er allebedst tjent hos sin ejer, uanset og h*n er single, eller ej..

• #17   8. apr 2011 Alexandra - det forstår jeg heller ikke, jeg ville også gå langt for mine hund. smiley
    Det røg ikke bare fordi mig og kæresten gik fra hinanden.

• #18   8. apr 2011 Vi kørte fra Hundested til Herlufmagle (100 km) for at hente Daisy.
    Fra Hundested til Hundslund (290 km) for at hente vores GD.
    Og Tia blev hentet på fyn.
    Afstand betyder ikke ret meget for os, men ville dog ikke hente hund hjem helt fra et andet land, med mindre jeg skal ha mig en gos d'atura catala en gang. Og det er kun fordi der ikke er ret mange af dem i danmark.

• #19   8. apr 2011 CKH: dejligt at høre, og mit sure opstød var på ingen måde ment som en kritik af dig, og dine muligheder hvis du endte på gaden efter dig og din kæreste var gået fra hinanden.. smiley Ingen kritik af dig, men en kritik af markedssituationen generelt, og de folk der hellere giver op og sælger dyret i stedet for at gøre en indsats, eller se tiden an..

• #20   8. apr 2011 Alexandra - Jeg tog det heller ikke som en kritik smiley
    Jeg ville bare påpege at der ikke altid var en mulighed for at beholde sine dyr, selvom man gerne ville.

• #21   8. apr 2011 Og mht. afstanden, så har den da absolut ingen betydning, hvis man virkelig gerne vil have en hund smiley om jeg så skulle køre helt til udlandet efter den perfekte hund, så havde jeg da gjort det..:)

Ved i hvertfald at min hund var hele køreturen værd (selvom den kun var på 3 timer) smiley

• #22   8. apr 2011 Vi fandt os vores drømmehund i slagelse, og vi bor på amager .hverken kæreste eller mig har kørekort så vi ku ikk komem derned . men vi ville altås ha den her hund så vi tog toget og flere busser bar for at komme ned og se ham ..

• #23   8. apr 2011
    Jeg kan så til gengæld ikke forstå, hvorfor folk sidder og roder markedet rundt, når de ikke skal have en hund.....

• #24   8. apr 2011 Vi hentede vores 2 tøser nede omkring Regensburg i Tyskland. Da vi ikke kunne finde en ordentlig hanhund i DK, havde vi 3 voksne hanhunde på hånden forskellige steder i Tyskland, og så var det bare ind i bilen med tøserne og afsted. Vi fandt også vores drømmedreng.

Da vi selv havde hvalpe sidste sommer, ringede det ene par, som bor på Sjælland, mens de var på ferie i USA. De havde set vores hvalpe på nettet, og ville reservere en til de kom hjem.
    Et andet par, sendte sms´er til deres hvalp, mens de var på ferie i USA.
    De kom også for at besøge deres hvalp rigtig mange gange, selvom de ikke bor lige i nærheden.

Men som man læser annoncer rundt omkring, forlanger hvalpekøbere nok fremover km-penge, hvis de skal kigge på hvalpe:-)

• #25   8. apr 2011 Kørte også langt i snevejr for at se min bette Jamie.. Det var det hele værd men tror nu det var heldigt vi kørte i en 4x4..;)

• #26   8. apr 2011 Hvis man finder den rigtige hund er det da lige meget om man skal rejse kloden rundt for at hente den.

Og hvis man ikke kan rejse sølle 12 km efter en hund så skal man ganske rigtigt ikke have en hund.

Med hensyn til det med prisen.
    Ja man betaler self det hunden koster uden at prøve at få den ned i pris. det er jo ikke døde ting man handler med men et kommende medlem af familien, og hvis man syntes det er dyrt at anskaffe sig en hund skal man også tænke på at en dyrlæge absolut ikke er gratis.
    Det kan hurtigt løbe op i rigtigt mange penge og tror ærligt talt heller ikke dyrlægen er særlig villig til slå af prisen på den regning de kommer efter at have behandlet hunden.....

• #27   8. apr 2011 Ditte - Nykøbing falster ligger så på falster smiley

• #28   8. apr 2011 Jeg kørte 950 km ned syd for Nüernberg og det samme hjem igen. Det samme gør jeg gladeligt når jeg skal finde passende avlshanner.

• #29   9. apr 2011 Sikke mange svar - kan jo læse at de fleste er enige med min bøvs!

Og nej, selvfølgelig kan man ikke vide om det er HUNDEN før man har mødt den, men jeg går ud fra at man som potientel hvalpe/hunde køber har gjort sig grundig research på den hund man påtænker at købe - og så må man jo tage chancen.. smiley Men jeg klandrer jo ikke folk fordi de ikke vil køre fra Lolland til Aalborg for at kigge på en hund - men jeg bøvser over at man så skal gøre opmærksom på at "der er såååååå langt..."..

Kan se der er mange der ikke lader den afstand der er i Danmark - betyde noget nu når de skal kigge på hund - og det kan jeg kun nikke genkendende til..

Synes heller ikke der er noget galt i at prøve og få prisen lidt ned, men så skal det da være som led i et evt. køb af hunden.. Så skal det da ikke være som 1.ste kontakt til sælger med et "Er prisen fast?".. Synes det er ganske relevant om en hund koster 10.000kr eller 3.000kr.. Fordi man har jo ikke (de fleste har ihvertfald ikke) uanede midler at købe hund for.. Men hvis prisen er 5.500kr - så kan man jo starte med at se - har man 5.500kr at købe hund for? Godt - så kan forhandlingerne vel starte der.. Synes det andet er lavt og dårlig stil.. Men det er jo kun min mening.. smiley

• #30   9. apr 2011 CrazyDogLady: Jeg kigger markedet fordi det er ligeså god tidsfordriv som at spille 7kabale, kigge tv eller løse kryds og tværs.. Jeg kommenterer aldrig, jeg sviner ikke folk i annoncerne eller andre ting.. Men man har jo lov til at forholde sig kritisk til det skrevne - og det er så det jeg gør med denne "bøvs"..

• #31   9. apr 2011 Jeg tog toget fra Lolland til middelfart efter min første hund.
    Jeg kørte med en veninde fra Lolland til Århus efter min 2. hund.
    Jeg kørte med en veninde fra Skive til Århus efter min 3. hund.

Alle 3 gange betalte jeg hvad hunden kostede.

Kommentér på:
Advarsel - surt opstød!

Annonce