Surt opstød om inkompetent dyrlæge {{forumTopicSubject}}
Ja, dette indlæg er nok ment som et langt, surt opstød fra min side, samt en advarsel til alle andre om ikke ubetinget at tro den første den bedste dyrlæge.
For at tage det fra en start, så begyndte min hund pludselig at halte på det ene bagben en aften efter en dejlig tur ved stranden hvor han havde løbet og leget med andre hunde. Da han er meget aktiv er det ikke første gang at han får et slag el. mindre forstuvning/forstrækning, og det plejer altid at gå over af sig selv. Denne gang var det dog værre en ellers, og selv efter at hans halten var gået over og alt virkede til at være iorden igen, kunne det ses at han efter vild leg igen fik ondt så snart han slappede af og benet blev koldt.
Jeg valgte derfor at tage ham til dyrlæge i Odense. Denne røntgenfotograferede ryggen og hoften (det kostede mig lige knapt 2000), og konstaterede at der ikke var noget at se, hvorefter vi blev sendt hjem med en håndfuld smertestillende, og besked om at det nok bare var en slem forstuvning han havde fået.
Efter 2 uger var der dog stadig ikke nogen forbedring, og jeg valgte derfor at ringe til vores dyrlæge i Jylland. Han sagde allerede over telefonen at det lød som om det var knæet den var gal med. Jeg fik selvfølgelig straks en tid ved ham, og ganske rigtigt viste det sig at 80% af fibrene i korsbåndet var revet over!!!! Synes simpelthen at det er ringe af dyrlægen i Odense! - jeg betalte 2000 for at få at vide hvad det IKKE var, og så overser han et næsten helt overrevet korsbånd!! Behøver vel ikke sige hvilken dyrlæge vi holder os til i femtiden
Så til alle derude: Pas på med at blive så loyale mod én dyrlæge, at man fraholder sig fra at opsøge en anden...
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.343
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
Ingen tvivl om at det er skide ærgerligt, og jeg ville med garanti også blive bde sur og ked af det over hans fejldiagnose.
God bedring til vuffen.
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 44
Laver I aldrig fejl på jeres arbejde? Man skal huske at dyrlæger ikke er mirakelmagere, og at de også kan fejle, ligesom alle andre mennesker.
Det er slevfølgelig træls. Held og lykke med hunden.
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 856
har selv måtte skifte dyrlæge pga min gammle var eller viste sig at være inkompetent og give forkerte oplysninger .....
men man tror jo på dyrlæger ik ....men man skal spørge flere .har jeg også fundet ud af ....på den hårde måde
dec 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 58 Svar: 652
Vil meget gerne have PB om hvilken dyrlæge der er tale om.
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
Mine dyrlæger kan også tage fejl ind i mellem, det kan faktisk ske til tider at jeg selv tager fejl - det hører med til det der kaldes; at være menneske
apr 2009
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.177
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Har selv oplevet det med min egen hund, hvor der desværre blev overset en skade i lang tid.
Jeg har stadig fuld tillid til min dyrlæge, men har samtidig lært at hvis jeg er det mindste i tvivl, så kontakter jeg "eskperterne" og får deres vurdering.
Herinde ligger der også tit advarsler med f.eks københavns dyrehospital og deres måder at behandle på, derude har jeg kun gode erfaringer fra, er altid blevet behandlet super godt (uanset om det har været kl. 14. eller 02,30), ligesom jeg trygt overlod Fie til dem i mange timer om ugen.
apr 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 47
Og selvfølgelig kan det ikke forventes, at dyrlæger er fejlfri, men overrevet korsbånd?!?! Det skal en dyrlæge med over 12 års erfaring f... se, i stedet for bare at gå til den dyre løsning (røntgen) uden overhovedet at føle på benet... Den anden dyrlæge stillede altså diagnosen allerede over telefonen, og behøvede bare at røre lidt ved knæet for at konstatere hvad der var galt... Kan godt være andre vil se i mellem fingre med sådan noget, men i min verden er det bare ikke godt nok...
apr 2009
Vælg dine ord med omhu, hvordan kan jeg forstå denne sætning anderledes "Efter 2 uger var der dog stadig ikke nogen forbedring" for mig lyder det som om der ingen forbedring var og efter 2 uger kontakter du så en anden...
jan 2008
jan 2008
apr 2008
Søren: enig, og denne her tråd er ikke engang slem, men nogen af de andre tråde rundt omkring kan være direkte ondskabsfulde. Man kan godt være uenige og alligevel holde en pæn og høflig tone, der ikke inkludere hån, sarkasme og bitre kommentarer...
apr 2009
Det er da ganske forfærdeligt at han overser en fejl, men som jeg skriver så er det menneskeligt at fejle. en fejl kan jeg acceptere, og sikkert også 2 måse 3, men hvis det er gentagne alvorlige fejl så ville jeg da nok også søge en anden dyrlæge. Men her er der tale om et enkeltstående tilfælde og det er i min verden ikke nok til at dømme en persons kompetence ud fra.
apr 2008
Du skal da have lov til, at synes at det er iorden at overse et næsten overrevet korsbånd, men skal vi så ikke bare konkludere at vi ikke er enige om hvad man med rette burde kunne forvente af en dyrlæge...
apr 2009
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Jeg havde en tæve med en korsbåndskade.. Det sprang helt,på en tisse tur i haven.. Så der skal ikke så meget til,fra at det er lidt skadet til der sker en akut overrivning.. det andet smadrede hun,da hun var næsten fit for figth og slap fri af snoren.. Satte af og hyl, 3 ben..
Samt de fleste dyrlæger tar ikke ledvæske ud,da de er bange for en infektion i leddet..
Men vælger røngten,som ikke gir et sikkert billed
Mine har måtte lære det,med de hunde jeg har prøvet det med og den er sikker hver gang,samt så er jeg fri for at kører til ham der sætter dem sammen igen,for at få en diagnose..
Men skal bare ha en operation
Surt opstød om inkompetent dyrlæge