{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.450 visninger | Oprettet:

rejse navn + navn i pas {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg er i vildrede!

Jeg har bestilt en feire til mig og mine 4 veninder. Jeg har så åbenbart glemt en venindes fornavn (hun bliver kaldt ved hendes mellemnavn).

Det har vist sig at være et større problem at få ændret det her navn.

Mit spørgsmål er, om der er nogen her på HG, der ved, om det er strengt nødvendigt at navnet er helt 100 % korrekt?
Eller ved hvor man kan finde ud af det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rejse navn + navn i pas
  • #1   5. apr 2011 Jeg har flere gange rejst med Ryan Air på kun mit for- og efternavn, selvom jeg har mellemnavnet i passet. Men det har været med hjertet i halsen hver gang.

• #3   5. apr 2011 Den har jeg stået i... det kostede mig et gebyr på 500 kr for at få ændret navnet på min billet... min veninde havde bestilt med mit tilgifte navn, men passet var stadig med mit pige navn.. jeg var nær ikke kommet afsted - så det skal du få ændret

• #5   5. apr 2011 Så må jeg i gang med at ringe rundt smiley

Jeg fik at vide af cimber sterling, at de tager 400,- pr vej at ændre navnet! Men de var af den holdning, at det er expedia.dk's pligt at ændre navnet. Expedia.dk mener at det er Cimber sterling's job!! Åhh gud! Men der er heldigvis nogle mdr til, så mon ikke det er udredet inden da smiley

Så er problemet bare, om det er min veninde eller mig der skal betale smiley

• #6   5. apr 2011 Jeg ville få det rettet så det er rigtigt... jeg har osse været ude for at mit efternavn havde fået et n for meget på min flybillet. Her var det rejseselskabet, der havde skrevet forkert men alligevel ville de hægte gebyret for ændringen over på mig. Med lidt kamp åd de den dog selv...
    Jeg vil mene det er den der har lavet fejlen, der må betale.... alt andet er da ikke fair.

• #7   5. apr 2011 Når jeg ikke har fået oplysninger fra hende om hvad hendes fornavn er, så er det lidt svært for mig at vide det smiley

Men jeg betaler IKKE 800,- for at ændre navnet!

Nu må vi se hvad der sker.

Tak for alle jeres svar!

• #8   5. apr 2011 Navnet i passet skal stemme overens med navnet på billetten. En ting er at risikere ikke at komme med, en anden ting er ikke at kunne komme hjem. Og det kan blive nægtet.
    Kan i ikke dele udgiften?

• #9   5. apr 2011 min datter har lige stået i et lign. problem, hun bruger sjældent sit mellemnavn så hendes billet var udskrevet i for og efternavn, hun fik at vide at så længe det var mellemnavnet der manglede, gjorde det ikke noget, men for og efternavn skal være som i passet. Så tror ikke der er andet at gøre end at betale ved kasse et - træls at så med håret i postkassen og ikke kan komme med eller endnu værre hjem smiley

• #10   5. apr 2011 Det burde ikke have noget at sige, hun skal bare have sin fødselsnavneattest eller fødsels-dåbsattest med på en.
    Den kan hun hente på nærmeste kirkekontor

• #11   5. apr 2011 Alica A - du kan tro det har noget at sige... jeg har været der, jeg var nær ikke kommet afsted

• #12   5. apr 2011 Jeg ville heller ikke turde tage chancen.... Det er hvad det er at stå i Kastrup, men står man ude i verden et sted og skal ta diskussionen på et fremmedsprog, ka man vist godt gætte hvem der trækker det længste strå....

• #13   5. apr 2011 Sidste sommer skulle jeg afsted med en veninde.. Hun blev så syg og skulle ha en anden med, det er jo stadig "kun" en ændring af navnet. MEn det kostede mig 800 kr. De var dog ligeglade med mellemnavn, bare der stod for og efternavn. Vi rejste med Tyrkiet eksperten

• #14   5. apr 2011 Det er helt normalt, at de kan nægte en at rejse, hvis ikke navne på billet og pas stemmer 100 % overens...

• #15   5. apr 2011 Da jeg ringede til kundeservice, spurgte jeg om der skulle være mellemnavn med, det betød ikke noget sagde hun. Men det er jo sikkert orskelligt hvordan de ser på det, selv om det da burde være ens og ja sys da også hele navnet burde være påført billet

• #16   5. apr 2011 Luise: Tak for din input smiley Det er rart med en prof. synsvinkel smiley
    Kan du fortælle mig hvem man henvender sig til?

Jeg har bestilt over expedia.dk og flyet er cimber sterling. De mener begge, at det er den modsatte part, der skal ændre det. Jeg mangler at høre endeligt fra expedia, men hvis du lige havde svaret, ville det være super smiley

• #17   6. apr 2011 Jeg synes nu ikke 800,- er et mindre beløb smiley

Det er til Italien..

Kommentér på:
rejse navn + navn i pas

Annonce