{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.267 visninger | Oprettet:

Når man rejser på pas med gammelt navn ? {{forumTopicSubject}}

Har lige brug for Hg panelet smiley

Vi rejser til Lanzarote på familiebesøg til November, og navnet i mit pas er mit gamle navn ( er blevet gift) . Og det er helt okay at rejse med det pas, så længe rejsen også bare er bestilt i samme navn, hvilket den er.

Men nu sidder jeg og skal bestille rejseforsikring, og så kommer tanken pludselig, HVAD nu hvis jeg bliver syg og skal på hospitalet ? Navnet i mit pas, og navnet på min forsikring og mit blå sygesikring stemmer jo ikke overens, kan det ende med at give problemer? Tænker om det måske er smartest at tage en kopi af min navneændringsattest med ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man rejser på pas med gammelt navn ?
  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #1   1. jul 2016 Prøv evt. at kontakte forsikrings selskabet. smiley

• #2   1. jul 2016 Det gør jeg også mandag, men tænkte det kunne være nogen havde prøvet det samme, og dermed vidste det smiley

Det skal i hvert fald afklares, ville være pænt nederen at blive syg, og så ikke kunne få det dækket, fordi navnene ikke er det samme.

• #3   1. jul 2016 du må hellere spørge, men tænker det navn forsikringen er tegnet i, og det navn der er på det blå sygesikring skal være ens, og så den der kopi kan jo aldrig skade at have med

• #4   1. jul 2016 Du må ikke hænge mig op på det, men er ret sikker på at jeg skrev mit 'nye' navn på rejseforsikringen i kraft af det er det der også står på mit sygesikringskort.

Men når du ved det 100% må du meget gerne sige til, jeg skal nemlig også lige have tjekket op på vores rejseforsikring inden vi smutter til de varme lande.

PS. Godt du huskede at skrive dit 'pas navn' ind i billetten istedet for det nye smiley

• #5   1. jul 2016 Hanne: Det er jeg slet ikke i tvivl om at de skal. Men jeg bliver i tvivl om det kan give problemer, når der så står et andet navn i passet.

Mia: Haha, det var min mand og svigermor der bestilte rejsen, men jeg sad og sagde flere gange : " husk nu at skrive Rikke Simonsen ved mit navn" smiley

• #6   1. jul 2016 Hæng mig ikke op på det, men så vidt jeg ved skal alle navne stemme overens.... Det giver i hvert fald frygtelige problemer hvis ikke pas og billet stemmer overens i lufthavnen. Kan forstille mig det også kan give problemer med forsikring osv.
    Normalt skal man have nyt pas m.m når man skifter navn.

Mon ikke du får svar på mandag smiley

Reelt set rejser du jo egentlig i falsk navn, da du ikke hedder dette mere. Går ud fra det er dit nye navn, der er registreret i folkeregistret...

• #7   1. jul 2016 R.I.P : Man behøves ikke nyt pas når man skifter navn, så længe billetten/rejsen bare er bestilt i samme navn, det har jeg tjekket op på smiley

altså når det skal fornyes skal der selvfølgelig det nye navn i smiley

• #8   1. jul 2016 " Jeg er blevet gift/har skiftet navn, hvad med mit pas?

Hvis du får nyt navn, kan du få udstedt et nyt pas
    Du behøver dog ikke at få et nyt pas. Du skal blot sikre dig, at navnet på billetten og i dit pas er det samme
    Du kan først få udstedt et nyt pas, når navneændringen er trådt i kraft og fremgår af den påkrævede dokumentation
    Du skal selv betale for passet "
    http://www.oddernettet.dk/site.aspx?MenuID=141&Langref=75&Area=&topID=&ArticleID=5407&expandID=1372&moduleID=&ParentID=5398
    Sakset fra Odder kommunes hjemmeside smiley

• #10   1. jul 2016 CVR : Super, jeg tjekker lige op med forsikringen mandag, det bliver vist bare europæiske, det er billigere end vores almindelige forsikring. Men kom bare sådan til at tænke på om det mon kunne give problemer, det blå sygesikring er jo også i det nye navn, og det er vel det de skal se og ikke passet, HVIS man nu er uheldig at blive syg eller komme til skade.

Det ville være hul i hovedet at få nyt pas og bruge penge på det, hvis det ikke giver problemer, for der er altså flere år tilbage i det pas, og jeg bruger det stort set aldrig. Det blev fornyet for 4 år siden i forbindelse med sidste familiebesøg, og er ikke blevet brugt siden, det fortæller lidt om hvor lidt jeg bevæger mig udenfor landets grænser smiley

• #12   1. jul 2016 Har ikke kørekort, men tager selvfølgelig både det almindelige og det blå sygesikringskort med smiley Og så tænker jeg at jeg også lige tager en kopi af navneændringsattesten med, bare for at være HELT sikker på at undgå misforståelser smiley

• #14   2. jul 2016 Lenschow: Jeg ringer til forsikringen mandag og forhøre dem, for jeg kan sagtens rejse på passet, rejsen er også bestilt i mit gamle navn , men blev bare i tvivl med forsikring .

Kommentér på:
Når man rejser på pas med gammelt navn ?

Annonce