{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

ARGH så bliver jeg altså irriterret! {{forumTopicSubject}}

er kommet i den kedelige situation at der er en ..B.I.P.. (mand) der er kørt ind i min cykel... (han har også taget en væg med i sammenstødet!) men nu er det så sådan at jeg har været i snak med mit forsikringsselskab, som også er hans,, stortset hele dagen og har snakket med mange forskellige...

hovedesagen er at jeg selvfølgelig skal have noget erstatning.. min cykel er 5år gammel men ser bestemt ikke sådan ud da den er blevet passet godt på.. men men men sku selv finde en cykel der machede og den koster så 1795 plus der skal en godkendt lås på og det bliver 2044 ialt..
min frsikring siger så at jeg vil i første omgang kun vil få dækket 59% da det er en gammel cykel.. og derefter skal jeg så snakke med mandens bilforsikring om de resterende 41% det er der altså 2 forskellige damer der siger til mig...

men da jeg så forgæves har ventet på at blive ringet op af damen fra bilforsikringen, da der lige var noget hun skulle undersøge. ringer jeg selv igen og får afvide at jeg nu ikke kan få mere end de 59%

ville da også have været iorden hvis de 2 første damer havde sagt noget andet.. så nu er jeg mega sur!!

undskyld men skulle altså lige ud med det!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ARGH så bliver jeg altså irriterret!
  • #1   4. apr 2011 Så må personen jo selv punge ud med de resternede penge af egen lomme, det kan aldrig blive dig selv der skal dække at han har ødelagt din cykel...

• #2   4. apr 2011 Man har altid ret til at få erstatning således at man kan købe en tilsvarende vare i tilsvarende stand, hvis man er uden skyld.

Kender en der fik påkørt sin bil så kraftigt at forsikringen ville melde den totalskadet. En tilsvarende bil i samme stand kostede 120.000 og og forsikringen ville give ham 80.000 for hans egen bil.

Han sagde til forsikrignsmanden at han havde krav på en tilsvarende vare i samme stand og hvis de kunne finde en bil med lige så godt udført servicebog og dokumentation for vedligeholdelse så måtte de jo købe den til ham for 80.000.

Deet endte med at han fik de 120.000 som bilen egentlig var værd. Så lad være med at give dig og pres dem.

• #4   4. apr 2011 Det er rigtigt nok hvad i allesammen skriver. Problemet er bare at der i forsikringspolicerne står at cyklerne falder med X% i værdi for hvert år der går. Måske kan du få disp på det ved at aftale med dem at du indsender servicekvitteringerne, men ellers er der vist ikke så meget at gøre ved det.

• #5   4. apr 2011 Den vil jeg påklage til forsikringsankenævnet

• #6   4. apr 2011 det der også er i det er at vi har samme forsikring.. så da jeg prøvede at få fat i hans som jo også er min sagde de at de i første omgang betalte og så får de penge fra ham!?!? hvis i forstår.. jeg har været helt uden skyld da cyklen var parkeret ved en brugs:)

• #7   4. apr 2011 jeg har ingen service kvitteringer da den ikke har været til service, den har bare altid stået i skur og så har vi selv givet den et service engang imellem.. derfor den ikke så så brugt ud..

men kan jeg så kræve at de skal finder en tilsvarende cykel??

• #8   4. apr 2011 Det kan du, men iflg forsikringen er "tilsvarende" lig med den samme cykel i brugt stand.

• #9   4. apr 2011 det er også mere en princip sag..

1 han skal ikke slippe for at betale når manden ikke kan se at han køre ind i en kæmpe mur som min cykel så holder ved også
    2 sys det er mega irriterende at de 2 første damer siger at jeg har ret til 2044,,, hvis ikke det er rigtigt

ville ikke have haft et problem med at de fra start havde sagt at jeg kun får 59% dækket,, sys det er meget at gå klip af 837,45 kr når de har sagt at jeg vil få dækket så jeg kan købe en ny!

• #10   4. apr 2011 Det er nemt for mig at sidde og være bagklog på dine vegne, men det havde været fedt hvis du havde fået det på skrift, f.eks i en mail.

Men ja, jeg forstår dig fuldt ud, og jeg har også generet min forsikringsmand med at jeg er utilfreds med at min cykel til 5000 skal falde for hvert år når den kommer til syn hver 3-6. måned. Og det er selvom jeg cykler maks 10 km om ugen... Jeg elsker den cykel og jeg passer på den, og det burde forsikringsselskaberne tage højde for at vi er nogle der gør.

• #11   5. apr 2011 ja der kan jeg godt forstå dig.. men jeg overlever nok, det er bare princippet i det hele,, det er ikke en særlig dyr cykel er glad for det var den og ikke min anden,, for det er nok en cykel til 10.000 og har lige fået den lavet til 2500!

Kommentér på:
ARGH så bliver jeg altså irriterret!

Annonce