{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.302 visninger | Oprettet:

Visdomstand ? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg må igen ty til jer kære hgér smiley

Jeg har en visdomstand som volder mig problemer, den er så betændt og det gør virkelig ondt ! Har fået noget pencilin og vil lige se om det virker, meeen hvis den nu skal hives ud der skal de operere fordi den ikke er så langt oppe endnu at de kan hive den ud - hvordan foregår det ? I fuld narkose eller i lokal bedøvelse og hvad koster sådan en omgang ? Samt har i fået "rabat" ved at få dem alle revet ud på en gang ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Visdomstand ?
  • #1   27. mar 2011 Jeg prøvede engang at jeg fik betændelse i visdoms tand pga influenza og det dannede sig til en knude ved halsen..

Jeg fik den opereret ud, og fik en masse smertestillende til bagefter, jeg fik bare lokal bedøvelse..

ugen efter fik jeg fjernet i den anden side af samme årsag.. Jeg tror jeg gav mellem 1500-2000 kr for det hele, inkl smerterstillende, bedøvelse osv

• #2   27. mar 2011 Ihhhhhh tusind tak smiley hah,det lyder ikke særlig betryggende !

• #3   27. mar 2011 Jeg har lige fået opereret en visdomstand ud ved egen tandlæge.. Det foregår bare ved alm bedøvelse af tanden.. Jeg gav 1300kr for operationen og 235kr for bedøvelse..

• #4   27. mar 2011 Eeej jeg havde håbet man kunne få narkose smiley

• #5   27. mar 2011 Jeg har ikke fået opereret en ud, altså de skar en smule og så hev de den ellers ud. Jeg var kun lokalbedøvet, men jeg synes helt klart det værste var at blive bedøvet. Resten gjorde ikke synderligt, heller ikke dagen efter selv om jeg blev syet. Det gav jeg 2900 kr for.

• #6   27. mar 2011 Stella - hold da op bor du i kbh ?

• #7   27. mar 2011 Hvis du beder om at få narkose så kan du sikkert også det.

• #8   27. mar 2011 Tror du ? Det vil jeg prøve at hører om smiley

• #9   27. mar 2011 Ja jeg var inde i midten af København hos en kæbekirurg tror jeg det hedder, for at få tanden ud. Tandlægen turde ikke selv, da den sad tæt ved en nerve.

• #10   27. mar 2011 Lille MY .

Du skal ikke høre på alle de grimme historier om visdomstænder smiley - det er meget forskelligt hvordan det er . Jeg har fået fjernet 2 i overmunden ( begge i lokalbedøvelse ) og jeg spiste 1 time senere begge gange og havde overhovedet ikke ondt eller måtte tage smertestillende nogle af gangene .

Man siger det afhænger meget af om de sidder i over eller undermund - dem i overmunden er oftes nemmest at fjerne smiley .

• #11   27. mar 2011 Åh for søren !

• #12   27. mar 2011 Jeg har fået fjerne 2 begge i undermunden, den ene hos min egen tandlæge og der var netop gået betændelse i osv og derfor virkede bedøvelsen ikke ordenligt, det gjorde nas.. Den anden fik jeg fjernet på Riget også i lokalbedøvelse, men det var så effektivt jeg kunne intet mærke og den sad nede i kæben. Men jeg jeg var gul og blå i mange dage efter.

• #13   27. mar 2011 Du bor i Sønderjylland ?? . find en tandlæge i Tyskland, de skulle efter sigende være ligeså dygtige men til halv pris smiley

• #14   27. mar 2011 Susanne - åh tak smiley

Min sidder dog i undermunden smiley

Nadja - kan almindelige læger også fjerne dem ?

• #15   27. mar 2011 Hvis du skal i narkose, så skal du selv betale for det, og det er dyrt RIGTIG dyrt.

Jeg har fået opereret 2 stk. ud af 2 omgange ved alm. bedøvelse, og mener at jeg gav omkring 2500,- pr. gang.
    1. gang havde jeg smerter i et par dage efter og levede af yoghurt..
    2. gang havde jeg ingen smerter og spiste varmmad allerede om aftenen.

• #16   27. mar 2011 Jeg har en veninde var i narkose, da hun skulle ha fjernet hendes visdomstænder, så det burde da ikke være umuligt. Det er bare dyrere.

Min var i undermunden, men jeg tror også det er meget forskelligt fra person til person.

• #17   27. mar 2011 Susanne - ja bor ca 15km fra grænsen smiley Men er mest tryg ved min egen tandlæge smiley Ellers tusind tak smiley

• #18   27. mar 2011 mamalouise -
    Jeg fik også grimme historier at vide da jeg skulle have min den første fjernet , og jeg var så bange og trak tiden ud .. kun for at finde ud af , at det var nemt på mig smiley - derfor er det vigtigt at få at vide at ikke alle skal igennem et helvede *GG*

• #19   27. mar 2011
    Fik trukket en visdomstand ud for ikke så lang tid siden. Det var min tandlæge der gjorde det, og jeg kom af med 400 kr. og havde overhovedet ingen gener efter den. Bortset fra et kæmpe krater i munden, som skulle holdes rent indtil det havde lukket sig.

• #20   27. mar 2011 crazy det var dælme billigt smiley Hvor var det henne ?

• #21   27. mar 2011 Jeg kender ikke pris, men vil også gerne berolige dig lidt. Jeg har fået fjernet to, den ene kan jeg ikke huske hvornår og hvordan, men den anden tog 1 minut vil jeg tro, jeg mærkede intet og bagefter var det bare ubehageligt med det hul den efterlod til det lige voksede sammen. Jeg troede faktisk bare, de var i gang med at prøve at rokke den lidt for at tjekke om bedøvelsen virkede og så var den ude.

Jeg tror bestemt ikke, det er alle, der giver narkose. Jeg undersøgte det på et tidspunkt, fordi jeg er så rædselsslagen for tandlæger, at jeg tænkte, det kunne være en løsning og der fandt jeg frem til et par klinikker i mit område, der kunne gøre det. Men det var ret dyrt smiley

• #22   27. mar 2011 Altså min sidder stadig nede i tandkødet - de har alle været på vej de sidste 5år så de tager sig god tid smiley

• #23   27. mar 2011 Jep, det var overraskende billigt. Blev også helt glad da jeg fik regningen. smiley Det var en tandlæge i Esbjerg. Men det skal så liges siges, at hun hverken skar eller på nogen måde opererede i tandkødet. Jeg fik nogle bedøvende stik, og så rykkede hun den ud. Det tog max. 15 min. Nå jo fik også røngtenbillede taget, for at hun kunne se rødderne. Det var inkl. i prisen....

• #26   27. mar 2011 Hvis tanden kan rykkes ud ved alm tandlæge koster det som regel omkring 400-500kr.. Så knuser de enten tanden og fjerner stumperne, eller rykker tanden helt op! Hvis de skal skære i tandkødet er det en operativ fjernelse og det koster omkring 1000kr.. Og hvis de skal både skære ogind til tandrods knoglen - er det en kæbe kirurg der skal ind over, det er ikke alle tand klinikker der har sådan en tilknyttet, men så er prisen omkring1500.

• #28   27. mar 2011 Jeg fik Lokalbedøvelse og lattergas.. det er godt nok til at slå mig ud som sov jeg ggg

men det er sku ikke rart har selv været der..

• #29   28. mar 2011 Lille my jo alm tandlæger kan godt gøre det, grunden til jeg fik det gjort på riget var fordi det var 3 måneder før jeg blev 18 år så jeg hørte stadig til hos skoletandlægen og hun havde ingen erffaring i det derfor sendte hun mig videre til riget :-))) Derfor kender jeg heller ikke prisen for det, da jeg fik dem fjernet inden jeg selv skulle betale for det, altså det var ikke planlagt men det var heldigt for mig det var inden.

• #30   28. mar 2011 Har fået fjernet alle 4.

Kun en drillede lidt, men intet var så slemt som jeg tidligere havde hørt.

Har tandlægeskræk, men fik fjernet 2 af gangen og det kunne jeg holde ud.

Havde ikke de store smerter efterflg.

• #32   28. mar 2011 Uh det lyder ikke så slemt når i alle fortæller om det smiley Kontaktede lige min tandlæge i dag og hvis den bare kan rives op koster det et par hundrede kroner men max pris var 1500 hvis de skulle operere lidt ! Men den gør heldigvis ikke så ondt i dag - så krydser fingre for betændelsen er på vej væk smiley

Tusind tak for alle svar smiley

Kommentér på:
Visdomstand ?

Annonce