{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.451 visninger | Oprettet:

Græsplæne hjælp :-) {{forumTopicSubject}}

Jeps, så kom foråret, og græsplænen, den er trist, men vi vidste det, har bare "glemt" det lidt i løbet af vinteren, så nu har jeg brug for lidt gode råd....

Det er en kæmpe græsplæne, bliver brugt til hunde og boldspil....
Den er FULD af mos, så vi skal jo ha spredt noget der tar mos, noget til ukrudt med store blade og så græs frø...
Men i hvilken rækkefølge og med hvor meget mellemrum ??

Jeg har fundet noget i jemogfix der hedder græs fremmer og er plænegødning med jern vitrol - så det tar jo mosset ??
Så skal jeg jo ha sået nyt græs, tænker bare at købe det billige, men hvor længe efter det jernvitrol mon ??

hvad med det ukrudst middel der star storbladet ukrudt, hvornår i rækkefølgen mon det passer ind ??

Altså - hvis du har bare en smule forstand på plæner, vil du så dele din erfaring med mig ??

Hilsen Betina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Græsplæne hjælp :-)
  • #2   26. mar 2011 Det store ukrudt er kun nede på den bagerste del af haven - der kan vi lukke af for hundene hvis det er ...
    Jeg gider impelthen ikk rive for der er 1200 kvm smiley
    jeg har været ved at beskære en masse af de store træer i dag - naboens skide grantræer kan jeg desværre ikk ta mig kærligt af smiley

• #4   26. mar 2011 Kai - hvad koster det at leje sådan en ??

• #5   26. mar 2011 okay, har lige kikket ved lars bonde her i skive - 250 kr for 2 timer .... Synes jeg så en i en af tilbuds aviserne i sidste uge til 449 ???

• #6   26. mar 2011 Der er stor forskel på plæneluftere. De billige man kan købe har givetvis slet slet ikke så stor motorkraft som dem man kan leje.
    Vi lejer en hvert år, med en ordentlig motor, ellers tager det jo evigheder smiley
    Det kan som regel godt betale sig at leje den en hel dag frem for på timebasis, og hvis du har 1200 m så tager det altså liiiige lidt tid at gå den igennem for mos smiley

• #7   26. mar 2011 350 kr for en weekend ville være fint, men synes godt nok 250 kr for 2 timer lyder til at blive en dyr fornøjelse.....

• #8   26. mar 2011 Marianne P: Synes ikke det lyder specielt sjovt hvis man skal leje en hvert år?

Hvordan kan man få det væk for altid?

Vi har en grund på 1511 m2, har også meget mos i græsplænen, lige pt synes jeg det kun ligner mos :o(

Mht. at købe græs, der tror jeg heller jeg ville købe noget langsomt voksende, så man ikke skal slå græsset for tit ;o)

• #9   26. mar 2011 Billige løsninger ønskes ;o)

Hundene slæber mos med ind i pelsen, vildt belastende :o/

• #10   26. mar 2011 Den eneste rigtige og holdbare løsning er at bruge en mosfjerner/plænelufter i marts/april og igen i september/oktober. Når man gør det i foråret, så giv den en go gang kalk bagefter. Vent en uge og så efterså med græs. Og der kan man evt gøde. Hvis man gør det to gange om året tager det ikke så hårdt på plænen og man behøver ikke altid at efterså i foråret.

• #11   26. mar 2011 Jeg så vist noget i tv omkring mos og plæner.. og at grunden til at det kom, var at noget med surhedsgrad eller sådan noget... og der sku man netop tilføje plænen 'noget', for at ændre på forholdet sådan at mossen ik giver bo der - kan snildt være at det var kalk, der blev nævnt.

Så jeg tror ikke helt at man kan lave en vupti-løsning og så er man fri for mos i de næste 10 år.

Kommentér på:
Græsplæne hjælp :-)

Annonce