{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

lige en tanke.. {{forumTopicSubject}}

ja sidder lige med en tanke om stamtavle.. nu har det været så meget oppe at vende med om det er bedst med tavlehunde eller uden tavle.
men så tænkte jeg om hvordan debatten ville lyde hvis det handlede om katte eller heste?
for mit vedkommende har jeg både haft heste med og uden papirer og har været heldig med begge dele. men hvis jeg sku avle sku det være med papirer.
og har faktisk os haft katte både med og uden papirer.
men kom med jeres meninger:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lige en tanke..
  • #1   5. mar 2011 Har kun katte uden papir. Har haft islænder med papir og shætlænder uden. Men vil rigtig gerne have islænder med papir igen når tiden lige er der

• #2   5. mar 2011 ja der har været mange.. har bare ikk set dem med katte og heste.. eller hva der ellers nu ka være.. kaniner, rotter osv.

men var os bare en tanke jeg lige havde. hehe

• #3   5. mar 2011 Jeg syntes også katte skal have papire. men når jeg er på katte siden så syntes jeg ikke der er lige så meget sygdom hos Katte som hos hunde.

For vi har da både haft Huskatte, Main coon og Norsk skovkat ingen problemer der. men min familie går heller ikke så meget op i katte som hunde. det er jo mest bare mussefangere også kælekatte men interessen er ikke lige så stor.

jeg er dog interesseret i katte og har en Ragdoll med tavle og jeg er da super glad for hende. vil nok aldrig købe et dyr uden tavle, har altid købt med tavle efter jeg har købt mine egne dyr smiley det bliver nok ved sådan. min næste kat skal også være en Ragdoll bare en kastreret hankat. så min pige får en legekammerat hun også kan få noget ud af.

• #4   5. mar 2011 Hvis du stiller samme spørgsmål på KG ville de alle sammen også snakke for tavle...Jeg har selv haft både kaniner, katte, og hunde og tilknytning til heste uden tavle. Har ikke som sådan oplevet den store forskel, sundhedsmæssigt, men oplevet at temperament og sind ikke helt har været forudsigeligt, men derhenad (i den retning der har været forventet).
    Tjah, jeg har nok været heldig. Dog har de bedste heste, jeg har redet,været rene med fin afstamning (AQH) og indeholdt nøjagtigt de kvaliteter, som er specifikt for racen og bl.a. avlet på en hingst, som stadig var aktiv i både avl og konkurrencer som 15 årig.

Jeg kan godt følge dem, der går meget op i tavler på hunde, af sundhedsmæssige årsager, fordi hunde har flere genetisk betingede sygdomme end f.eks. heste.

M.h.t. kate tager jeg nok lidt mere let på det. Jeg elsker f.eks. persere og har haft nogle stykker og også haft tavleløse killinger. Men det var bl.a. for at undgå de totalt fladsnudede persere, som ofte lider af øjensygdomme og vejrtrækningsbesvær. Derfor lavede vi et kuld med længere næser og i fejlfarver...... Men det er jo i nogens øjne under al kritik.....

• #5   6. mar 2011 Jeg har haft hest med tavle.
    Kat uden
    Og hunde både med og uden.
    Vedr. kat, ja så er jeg ligeglad med tavle. For mig er en kat en mussefælde, og ikke ret meget andet.
    Til dels også når vi snakker hest. Der har jeg det som Hanne L
    Men hunde , da siger jeg tavle. Nok fordi jeg har haft bl.a. hunde hvor jeg har været meget uheldig.

Kommentér på:
lige en tanke..

Annonce