{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lige en sen tanke
  • #1   20. sep 2012 det er der inde på hestegalleri, så det burde kunne lade sig gøre

• #2   20. sep 2012 Håber ikke der kommer sådan en kategori. Det kan kun føre til mere useriøs avl.

• #3   20. sep 2012 Housebuster hvorfor tror du det ?

• #4   20. sep 2012 altså om en useriøs avler opretter det ene eller det andet sted kan vel ikk gøre aå meget forskel jeg tænkte bare for at rydde lidt op i det

• #5   20. sep 2012 Jeg har aldrig hørt om seriøse opdrættere der laver annoncer hvor de tilbyder deres hanhunde til avl.
    Seriøse opdrættere ved hvor de gode avlshunde er, gennem den reseach de konstant laver.

• #6   20. sep 2012 Hvor skal man ellers slå det op henne?? Man kan jo ikke finde hunden hvis den ingen steder er skrevet op ?? smiley

• #7   20. sep 2012 Seriøse opdrættere har et netværk hvorigennem man effektivt kan finde avlshunde.
    Chancen for at finde en kvalitets hanhund via annoncer er minimal. For ejere af disse hunde ved at ejere af kvalitets tæver ikke søger hanhunde på den måde.

• #8   20. sep 2012 Synes faktisk det er ok med en avls-kategori, så man er fri for at kigge på alle de uinteressante annoncer ang. brunstige hanhunde...... smiley

Men så kunne man også samtidigt udvidde markedet, så det blev delt op i racehunde og blandinger.

• #9   20. sep 2012 Enig med House.......

Skulle der ændres på det skulle det helt forbydes at tilbyde/søge til avl.......

• #10   20. sep 2012 houseB :hmm der er jo nogen som KUN vil have bladninger hva så med dem????

Ryan F : hvorfor???

• #11   20. sep 2012 Seriøse opdrættere har også et netværk, hvotigennem de kommer af med deres hvalpe/folk kan blive skrevet op til hvalpe, så hvori ligger forskellen?

• #12   20. sep 2012 TS jeg tror det er imod reglerne her på HG for mig af forklare hvor jeg ønsker opdrættere af blandinger/designracer hen.

Miemiv Du har ret. Der er minimal chance for at finde en seriøs opdrætter ved at søge annoncer på G&G, DBA eller HG.

• #13   20. sep 2012 Der er en rubrik under markedet, avl, hvor man kan tilbyde sin hanhund eller søge efter avlspartner til sin tæve.

• #14   20. sep 2012 Fordi en opdrætter bør være seriøs og gøre sit arbejde ordenligt, og det mener jeg ikke de kan på diverse hjemmesider med et mix af brugere.

• #15   20. sep 2012 House, Hvorfor er det kun blandinger og designhunde du ønsker et sted hen, de fleste annoncer jeg ser er ren racet hunde UDEN tavle der søger parringer eller hunde med tavler fra andre kluber end DKK.

• #17   20. sep 2012 nu er det jo ikke et lov krav at man kun skal avle på tavle hunder og om i vil det eller ej så sker det og bliver nok ved med det, så når det er fuldt lovlidt, så ser jeg det som helt fint at få det delt i en gruppe for sig selv som ts forslår, når nu i der seriøse alligevel ikke bruger sådanne steder til at finde jeres avlsdyr, vil i også helt slippe for at få dagen ødelagt ved at se på helt alm. menesker kan finde på at få hvalpe, blot for hyggens skyld og ikke for at tjene penge ind på deres dkk tavle dyr. og at sige at der derved vil komme flere useriøse avlere tror jeg ikke på, de vil altid kunne finde en hund at avle på hos naboen eller i gul og gratis.

min personlige holdning er at jeg aldrig selv ville lave hvalpe på en usund hund, den ville skulle gå igennem de samme test hos dyrlægen som en tavle hund, hvis det skulle ske. nu kommer det problem så aldrig herhjemme da jeg ikke vil have hvalpe

• #21   20. sep 2012 Altså hvis en helt 'almindelig' privat person som ønsker en hyggehund går ud og køber en hvalp med tavle fra et seriøst opdræt, giver den hund en sund opvækst, får den passet og tjekket ved dyrlæge for alle aktuelle ting, så kan jeg da ikke se problemet i at sætte en avlsannonce på nettet med sådan en hund. Der er da mere brug for den slags, end for annoncer med stueoodrættede tavleløse gadekryds som tilbydes til avl fordi de ser nuttede ud.

• #25   20. sep 2012 Isabelle ja det gør de nok. Men derfor kan der jo godt stadig være nogle gode hanhunde derude hos private mennesker son er værd at avle på, så er det da fint synes jeg at de blir annonceret på nettet, så når 'betina-på-25's lille pus så absolut SKAL være moar, så kan hun ider mindste bruge en ordentlig hanhund, fremfor en tavleløs, sygdomsramt, hjemmeavlet 'designer'-han (nej de er ikke alle sygdomsramte).

• #30   20. sep 2012 Christian, ja jeg ved at mange mener at alle hunde uden DKK tavle er blandinger, men det er det ikke, selvom det måske i nogle tilfælde kan være svært at bevise.
    Og hvis du spørger dagens Danmark så er jeg temmelig sikker på at jeg har ret smiley
    Men jeg vil da meget gerne se dokumentatione for din påstand om alle hunde uden DKK tavle er blaninger for jeg kan ikke finde nogen smiley

• #32   20. sep 2012 Som seriøs avler er det svært at finde en han via. en salgs ann.

Da kæresten og jeg søgte en han til vores tæve(ikke Chloe), stødte vi da på nogen salgs ann. men ingen af dem havde tjecket hundene for race relaterede sygdomme, hvilket gjorde at vi hoppede langt udenom.
    istedet oprettede vi en søge ann. hvor vi stilte en masse krav, hvilket gjorde at der ikke var mange henvendelser, men kun nogle få.
    Samtidig kontaktede vi seriøse opdrættere, vi var heldige at finde en han vi mente var perfekt, og hvor ejeren gladeligt ville få sin hund tjecket.
    Da vi ikke kendte kennelen han kom fra, så valgte vi selvfølgelig at kontakte et par opdrættere, for at sikre os at han kom fra et seriøst opdræt.

De salgs ann. man finder er som regel tavleløse hunde, hvilket er fint nok, hvis man så lige valgte at få sin hund tjecket for arvelige sygdomme inden man tilbyder den til parring, og forlanger at tæven også bliver tjecket.
    Men de ann. jeg har set, der er de ikke tjecket for noget, eller også er de men uden papirer på det hvilket undrer mig.

Så jeg er desværre bange for at det kan opfordre til mere useriøs avl.
    Dermed ikke sagt at alle er useriøse, ej heller at tavleløse hunde ikke må parre, men tavle eller ej, så skal det være seriøst og gennemtænkt.

• #33   20. sep 2012 Christian smiley du driller men mange har faktisk den holdning at alle ikke FCI hunde er blandinger og det er jeg ikke enig i .
    Derimod er jeg enig i at de fleste blandinger og ikke tavle hunde desværre ikke tjekkes for racerelaterede sygdomme og parres fordi de har en sød hund, men jeg er bange for at også i klubberne findes disse useriøse opdrættere specielt efter alle regler er væk og kun findes i nogle specialklubber, men så er det jo godt man har hundeweb smiley

• #35   20. sep 2012 ups glemte lige, desværre tror jeg ikke et forbud mod annoncer der søger parringer vil hjælpe, derimod oplysning oplysning og atter oplysning om hvad en ny hundeejer skal se efter, det kan måske også hjælpe så der ikke importeres så mange udenlandske hunde hertil.

• #36   20. sep 2012 Ups igen, måske er løsningen at alle ikke tavle hunde der IKKE er tjekket for racerelaterede sygdomme skal neutraliseres, så slipper vi for de der unge mennesker med en sød hund der vil være mor eller far smiley

• #38   20. sep 2012 Jordnød Hvis der er plads i raketten er der rigtig mange hvalpefabrikker og baghaveavlere jeg gerne ser sendt med.

• #39   20. sep 2012 House, det er en stor raket så der er plads til alle der ikke tjekker smiley men desværre tror jeg ikke det er lovligt at forbyde den slags avl, måske er løsningen at vi neutraliserer ejerene af hvalpefabrikkerne så de ikke kan formere sig smiley

• #40   20. sep 2012 men nu er det jo heller ikk så meget annoncering(staves??) af hvalpe mere annoncering af han hund blandet med salg af hvalpe altså er en af dem der godt kan lide og drømme mig igennem de forskellige annoncer så sys jeg godt det kan være liiiidt pres at der er såååå maaaaange fantastiske,smukke,lækkere,nuttede,tuttede og ihhh og åhhh osv. hanhunde det er jo ikk rigtigt dem jeg kigger (søger) efter når jeg kigger på markede så sys da klart det ville være federe af de der ihh åhh hanhunde var et andet sted så hvis det er det man søger kan man finde dem der og ikk "under evt ny hund"

• #41   20. sep 2012 .....,,,,,,,
    Og masser af afsnit

Kommentér på:
lige en sen tanke

Annonce