2.573 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Kvote 2 Kvote 2

Årh, jeg sidder her og skal lave en ansøgning til uddannelse. Nøj hvor jeg bare ikke fatter en brik altså. Jeg har først eksamen i december, men skal søge ind senest 15/3, når det er via kvote 2. Dvs. jeg har jo altså ingen eksamenspapirer at vedlægge. Hvad gør man så? :s
Jeg skal også skrive en motiveret ansøgning, hvor jeg bl.a. begrunder hvorfor jeg vil ind på studiet og kommer ind på relevant erhvervserfaring osv. Hmm? Jeg aner ikke, hvad det lige er jeg skal gøre.
Jeg talte med den ene skole for et par måneder siden, så ved som sådan godt, hvad de kigger på, men har svært ved at forstå hvad det lige er, jeg skal gøre. Har kigget på optagelse.dk og det førte kun til større forvirring smiley

Nogen der har søgt uddannelse via kvote 2, som kan være behjælpelige? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kvote 2
  • #2   1. mar 2011 Øh, hvis du først har eksamen i december, så skal du vel først søge næste år? Eller hvordan hænger det sammen? Du kan vel ikke gå på to uddannelser på en gang (og slet ikke, hvis den ene er adgangsgivende)

Mht motivationsbrevet, så er skal du vel bare sige: jeg vil gerne dette, fordi bla bla bla og jeg har tidligere lavet bla bla bla, som er en fordel/indgangsvinkel til uddannelsen, fordi sådan og sådan.

• #3   1. mar 2011 MMJ - Der står i mit oplæg at jeg har talt med dem for et par måneder siden og godt ved hvad de kigger på.

Forresten, skal jeg vedhæfte eksamenspapirer fra folkeskolen?

• #4   1. mar 2011 Julie - Studiestart 1. februar. Det skal jeg ansøge om 15. marts.

• #5   1. mar 2011 i min klasse skal mange ind via kvote 2 og mht til eksamenspapire så sender du dem bare til udannelsesstedet når du har færdiggjort din eksamen smiley de ved godt at elever på kvote 2 sender dem senere da det altid er sådan.

Mht den motiverede ansøgning der skal du skrive hvorfor du vil ind på det studie og hvis du har noget erfaring med uddanelsen som er relevant. Fx hvis du skal ind på pædagog studiet er det en god ide at skrive hvis man har arbejdet i en børnehave eller ligende. Da det kan forbedre dine chancer

• #6   1. mar 2011 Nad - Okay, mange tak. Hvad med papirerne fra folkeskolen, er de relevante at sende med? smiley

• #7   1. mar 2011 det mener jeg ikke de er. Det fik vi ikke noget afvide om da vejlederen var der. Men er ikke 100% sikker.
    Og det var ihvertfald så lidt smiley

• #8   1. mar 2011 Nå okay :o) Kunne være jeg skulle kontakte skolen for at være sikker på de papirer egentlig.

Jeg håber jeg bliver optaget! smiley

• #9   1. mar 2011 ja smiley ellers ved din studievejleder det måske.
    Held og lykke med optagelsen smiley vi krydser fingre herfra smiley

• #10   1. mar 2011 Mange tak :o)
    Har en mor der arbejder som det, så hun kan måske også hjælpe lidt. Man vil jo gerne være sikker :o) Mener det er 40% af alle de studerende på studiet, der er kvote2 ansøgere.

• #11   1. mar 2011 Irene: arh like that. Så er jeg også med smiley Bare fordi, at på mit studie, kan man ikke vælge at skulle starte til februar, der bliver bare trukket lod-agtigt. smiley

Og folkeskole er lige meget at sende med, hvis højere uddannelse er påkrævet. Hvis folkeskolens afgangsprøve er kravet, så er det relevant at sende med

• #12   1. mar 2011 Julie - Men ville ellers være smart at gøre det hele på den halve tid smiley Og okay, jamen det lyder ikke til det er relevant at vedsende så smiley

• #13   1. mar 2011 Hvilken uddannelse skal du søge ind på, hvis man må være så nysgerrig :)?

• #14   1. mar 2011 Nathalie - Arh så pyt da ;o) Bioanalytiker

• #15   1. mar 2011 Hehe så slap jeg alligevel afsted med det :o) !
    Men det lyder da ret spændende smiley

• #16   1. mar 2011 Der var du heldig smiley hehe.

Ja, det synes jeg smiley

• #17   1. mar 2011 Puha, har også siddet og rodet med det!!!
    Er lige blevet færdig, der er så mange billag osv. når man søger kvote 2 smiley
    Men du skal huske at sætte kryds i at du søger om betinget optag, altså at du får pladsen hvis du består smiley

• #18   1. mar 2011 Ja, det er da ikke til at finde hoved og hale i, kan ikke helt gennemskue hvilke rubrikker jeg skal afkrydse. Der er ikke en til enkeltfag, har læst mig til det er "anden adgangsmetode" eller hvad det nu hedder, men jeg ved ikke hvor jeg så skal påføre de fag det drejer sig om.
    Betinget optag, det vil jeg huske! Tak

• #19   1. mar 2011 I rubrikken hvor der står: anden adgangsgivende eksamen ja, der skriver du bare hvad dit grundlag er smiley

Og så krydser vi begge to lige fingre for at vi kommer ind ikke smiley

• #20   1. mar 2011 Det gør vi! ;o) Hvad har du søgt ind på?
    Der under grundlag, skal jeg så bare skrive alle enkeltfagene ind der? smiley

• #21   1. mar 2011 Jordemoder smiley
    Kun de adgangsgivende, hvis du har flere du ønsker medi din vurdering så skal de skrives på næste side smiley

• #22   1. mar 2011 Jo jo, men de 5 fag der giver adgang skal jeg påføre der? Ej, det lyder da lige til at jeg kan finde ud af det, mange tak! smiley

Uha, det har jeg altid gået og troet var svært at blive optaget på, men krydser fingre for dig! smiley

• #23   1. mar 2011 Det kan du sagtens smiley
    Tak, har brug for alt det held jeg kan få smiley
    Så nu er det bare at vente, til brevet kommer smiley

• #24   1. mar 2011 Jeg får først svar 1.7 så vidt jeg lige kunne se. Puuuuha der er længe til :o)

Kommentér på:
Kvote 2

Annonce