{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Nyt kapitel- kvote 2 ansøgning {{forumTopicSubject}}

Så har jeg sgu temmelig spontant fået sendt en ansøgning til Erhvervsakademi Aarhus om optagelse som multimediedesigner.
Jeg er uddannet journalist og har gået ledig i et år nu efter endt uddannelse. Så nu skal der ske noget nyt. Jeg er MEGET spændt på, hvilke muligheder en kombination af de to uddannelser kan give mig, og hvordan det bliver at gå i skole med - måske - en masse, der kommer direkte fra gymnasiet. Jeg er trods alt tættere på de 30 (gys) end på de 18.

Er der andre, der har søgt kvote 2 til (endnu) en uddannelse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt kapitel- kvote 2 ansøgning
  • #1   14. mar 2014 Spændende smiley Håber det bedste for dig smiley
    - Men nix, jeg skal søge kvote 1 til et par skoler, så der er jo god tid endnu smiley


  • #2   14. mar 2014 Jeg kunne også godt have søgt kvote 1- mit gennemsnit fra gymnasiet er højt nok til at komme ind den vej, hvis det går, som det er gået de sidste to år, men studievejlederen sagde, at mit bedste bud var at søge ind via kvote 2, for hvis mit gennemsnit var højt nok, så ville jeg alligevel komme ind på det og hvis ikke, så havde jeg gode chancer med min erhvervserfaring osv. Så det er spændende smiley

  • #3   14. mar 2014 Ingen kvote 2 ansøgning her, men i stedet en ansøgning til kandidatuddannelse.. Hold nu fast, hvor føler jeg mig voksen.. men jeg synes jo nærmest lige jeg er blevet student.. hah smiley

  • #4   14. mar 2014 Søgte kvote 2 sidste år og startede på uddannelsen i september, er rigtig glad for det, men det er bestemt en udfordring at gå i klasse med så mange unge, bliver selv 30.

    Ikke for at være lyseslukker, men så vidt jeg ved så er det også utrolig svært at få arbejde som multimediedesigner


  • #5   14. mar 2014 Nope, men held og lykke! smiley
    Jeg søger kvote 1 til husdyrvidenskab til sommer! smiley


  • #6   14. mar 2014 Og forresten held og lykke med optagelsen smiley

  • #8   14. mar 2014 Husdyrvidenskab i KBH? Jeg har ofte overvejet at tage det studie. smiley

  • #9   14. mar 2014 AboutMyDogs: Det er ca. lige så svært, som journalist. Men jeg kan se, at de opslag, hvor de søger journalister ofte har krav om en masse kvalifikationer, som multimediedesignerne har, så jeg håber, at kombinationen giver noget med sig smiley Om ikke andet, så er det et felt i udvikling og som jeg finder interessant. Og jeg bliver ikke dummere af at lære noget- i modsætning til at gå og pille numse smiley

    Charlotte: Jeg overvejer også stadig at søge ind på en kandidat. Men universitetet er vist bare ikke for mig. Jeg har simpelthen ikke disciplin til alt det selvstudie. Men hvor er det spændende (og voksent). Hvilken kandidat?

    Bauque: Uh den har jeg også kigget på, men den er så langt fra, hvad jeg har evner og fag til, så det blev droppet. Det er ellers en super spændende uddannelse, lyder det til


  • #10   14. mar 2014 Julie: Jeg tror helt sikkert kombinationen af journalist og multimediedesigner kan føre noget fedt med sig. smiley
    Jeg søger ind på et par forskellige cand.merc.'er og krydser alt for at komme ind, da jeg ikke har retskrav til nogen af dem..


  • #11   14. mar 2014 Sender også en kvote 2 afsted i aften... Filosofi! Åhgudjeghåberjegkommerind!!! Jeg er lige blevet færdig som sygeplejerske i januar, men det er slet ikke drømmen.. Så jeg satser på endnu et studie på SU suppleret op med vikartimer som sygeplejerske...

    Held og lykke til jer andre.. smiley


  • #14   14. mar 2014 Genfødt: Jeps, inde på SCIENCE smiley
    Det er simpelthen drømmestudiet for mig! smiley
    Håber at komme ind på det, men har søgt biologi-bioteknologi som 2. prioritet, fordi den med de rigtige valgfag er adgangsgivende til kandidaten Animal Science. Og sp biologi som 3. prioritet.


Kommentér på:
Nyt kapitel- kvote 2 ansøgning

Annonce