{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

brev til danmark! {{forumTopicSubject}}

Så fint skrevet! så rigtigt! ærgeligt at politikerne herhjemme ikke kan se det..

Kære lillebror, hvad sker der?

Det virker som om, du i de seneste år har mistet fodfæstet. Fra at have været grunden til min misundelse opfører du dig nu nærmest som en ængstelig gammel gubbe. Søde Danmark, let dit hjerte. Hvad er det med dig?

Før var du kendt for din åbenhed. Med din hjertelige latter favnede du det flerkulturelle og forskelligheden. Din hyggepolitik var misundelsesværdig set med storebror Sveriges øjne.

Du hånede mig for alle mine regler og forbud. Med al ret anklagede du mig for at vare kedelig og grå. Lige siden jeg undslap Anden verdenskrigs rædsler, vendte jeg mig indad og tænkte, at man er sig selv nærmest. Dag for dag arbejdede jeg med at bygge et beskyttende net så tæt, at jeg knap kunde ånde.

Samtidig glemte jeg dig, Danmark. Jeg vendte dig ryggen gennem årtier og for dette beder jeg dig om undskyld! Da vi nu igen har bygget en broderlig bro mellem os, ser jeg, at min modige lillebror græder sig i søvn.

Hvordan kan det lade sig gøre at ignorere grundloven?
Tidligere fik jeg ondt i maven, når jeg spiste af din mad. Din kylling indeholdt salmonella og min mave havde det virkeligt ikke godt. Men nu, lillebror, vender den sig af helt andre grunde.

Kære Danmark, hvorfor smider du romaer ud med hovedet først? Hvorfor lader du debatten om muslimer føre til heksejagt? Hvad er grunden til at indvandrere er blevet symbol på ondskab og at hunderacer forbydes på grund af sine ejeres brister?

Hvorfor stormes kirker og hvorfor rives ungdomshuse ned? Hvorfor sender du dine soldater i ørkenkrig og hvorfor trues fristeders eksistens?

De idealer som vi voksede op med synes at have forsvundet ud af din krop. De demokratiske fri- og rettigheder, grundlæggende for enhver, betyder de ingenting? Ytringsfriheden. Demonstrations- og forsamlingsfriheden. Hvordan kan det lade sig gøre at ignorere grundloven?

Hvorfor lod du 900 mennesker fængsle, mishandle og fornedre uden at de var mistænkt for ulovligheder? Hvorfor lod du dem placere siddende på jorden? Lod dem tisse i bukserne. Besvime. Bryde sammen?

Kære lillebror, du kan stadigvæk vende om. Åbn igen favnen, du behøver ikke at vare bange. Jeg findes endnu ved din side, du kan stadig vælge at gøre det rigtige.

Med venlige hilsner,

Din storebror
Sverige

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  brev til danmark!
  • #1   19. feb 2011 Sandt? Hvorhenne?

• #2   19. feb 2011 Enig i det med indvandrerpolitikken, men ikke i at der er noget galt i at rive gamle forfaldne huse ned. Hvis Svenskerne er så vilde efter at huse autonome må de endeligt oprette et ungdomshus selv. Det kan ikke passe at Danmark skal være Skandianiens røvhul bare fordi Svenskerne mangler et sted at ryge hash og kaste med sten. Det må de altså gøre derhjemme.

• #3   19. feb 2011 Jeg er ikke enig i ret meget....

• #5   19. feb 2011 Godt skrevet!! Jeg synes, det er ved at være pinligt så intolerante, vi er i det her land.

• #6   19. feb 2011 Jeg kan ikke se hvorfor Sverige skal hives ind i debatten.

Latterlig "brev"

• #7   19. feb 2011 Anita

At folk kan være sådan.. Det fatter jeg simpelthen ikke

• #8   19. feb 2011 Ej.. Jeg bliver simpelthen dårlig af at læse sådan noget.. smiley

• #9   19. feb 2011 Ismanden blev vel opsagt øjeblikkeligt?

• #10   19. feb 2011 Ikke enig i ret meget.... jo... er enig med Lars... Latterligt "brev".....
    man kan ikke stille tingene så firkantet op..... verden ER ikke lavet af skumfiduser.....

Og har nu ikke noget imod folk der har mørkt hus..... har jeg selv..... (hentyder til indlægget ---> Skrevet: 19-02-2011 17:35:47)

• #11   19. feb 2011 Enig T&M :o)

Anita: Jeg er så ked af at høre at der stadig er nogen der bliver behandlet sådan herhjemme ... Det er ikke okay !!

Jeg har ligesom Suzy heldigvis aldrig boet nogen steder hvor mentaliteten er sådan.

• #12   19. feb 2011 Det var godt at høre Anita

• #13   19. feb 2011 Jeg læser altså ikke brevet så bogstaveligt som det lyder til mange herinde gør. Det er jo bare en humoristisk tekst, præcis ligesom alle de andre jokes der laves smiley

• #14   20. feb 2011 ¤ Søster McFluff ¤

men ikke i at der er noget galt i at rive gamle forfaldne huse ned. Hvis Svenskerne er så vilde efter at huse autonome må de endeligt oprette et ungdomshus selv. Det kan ikke passe at Danmark skal være Skandianiens røvhul bare fordi Svenskerne mangler et sted at ryge hash og kaste med sten. Det må de altså gøre derhjemme.

-- dette er uvidenhed , jeg har selv været en aktiv del af ungdomshus kulturen i mange år og en stor samfundsstøtter på mange måder.
    jeg syntes det er synd for folk som dig der vælger er se på tingende som du gør, du kan selfølgelig vælge at mene hvad du vil om ungdomshuse-fristeder-ytringsfrehed og ret til div variationer i vores samfund men fordøm ikke dem der rent faktisk prøver at gøre en forskel og dem der kæmper for det de tror på. at der bliver kastet med sten og røget hash vil jeg ikke forsvare men jeg vil forsvare alle de der tør at stå frem- ligegyldig hvordan de vil blive remt,set på, eller fordømt .
    mit hjerte banker for den bevægelse, jeg ved ikke hvor jeg ville være idag hvis det ikke var for den.

• #15   21. feb 2011 Jeg jeg syns så det er et latterligt "brev".... Sådan er vi jo heldigvis så forskellige :o)

Jeg vil vælge at svare på et af de spørgsmål "storebror" stiller: Hvorfor smider du Romaer ud med hovedet først?

Fordi de stjæler med arme og ben!

Og nej jeg mener ikke ALLE romaer stjæler med arme og ben - men dem der blev "smidt ud med hovedet først" stjal med arme og ben....

:o)

Gider ikke engang gå ind i den med at visse hunde er blevet forbudt - den har vi jo haft oppe at vende her på HG utallige gange - og vi blir aldrig enige :o)

Men som jeg startede med at skrive - jeg synes det er et latterligt brev - jeg synes DK er et helt igennem fantastisk land at leve i - og hvis vi ikke er enige i de love og regler der bliver lavet - så kan vi jo heldigvis bare stemme anderledes næste gang....

Vi lever i et land, hvor vi ikke bliver smidt i fængsel for at give vores mening til kende, vi får ikke hugger hænderne af når/hvis vi stjæler, fri abort, fri religion osv osv osv osv :o)

Hilsen en glad, tilfreds og STOLT dansker

• #16   21. feb 2011 Jeg har da aldrig i mit liv læst så meget vrøvl på en gang før... Hvem finder dog på at skrive så ynkeligt et brev..??

Kommentér på:
brev til danmark!

Annonce