{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.445 visninger | Oprettet:

Sygeforsikringen Danmark {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop fået brev vedr . at de opsiger mig medlemskab pga. de mener jeg var "stemplet" som kronisk syg på indmeldelsestidspunktet. Det var dog lige på grænsen da jeg meldte mig ind, så regner ikke med jeg kan klage over denne afgørelse eller andet.

Der står så at jeg snarest muligt vil modtage en opgørelse over det økonomiske mellemværende mellem os - er det tilbagebetaling af alt indenfor det næsten år jeg har været medlem?? Får jo også til briller, linser mv.

Søger egentlig andre som også har fået sådan et øv-brev fra Danmark.
Og nogle som ved om jeg så aldrig kan blive medlem af dem??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygeforsikringen Danmark
  • #1   5. mar 2011 Om du aldrig kan blive medlem, det kommer jo an på hvad det er du fejler. Hvis det er kronisk skal du nok ikke regne med det smiley

• #2   5. mar 2011 Hvis man melder sig ind, og så straks får en masse tilskud, så kan det jo ikke være anderledes at de rejser spørgsmålet om man har været syg inden. Det står jo i deres medlemskriterier. Jeg troede egentlig at man nærmest skulle afgive en lægeerklæring for at blive medlem.

Hvis jeg skulle søge i dag, var jeg klart blevet afvist. Men da jeg har været medlem siden 1983, så har de ikke noget at komme efter, selvom jeg ikke er rask i dag.

Sådan er reglerne. Det er så ikke så slemt når det er Danmark. Det er jo langt værre hvis man vil have sig en sygeforsikring. Spørgsmålet er om de vil tage en, og hvis de gør kan de lave forbehold for den tilstand man er i, når man tegner forsikringen.

Håber du klarer at skulle tilbagebetale det du måtte have fået for meget.

• #3   5. mar 2011 Så kan jeg nok godt forberede mig på at skulle betale det til dem som jeg får tilbage i Skat smiley Øv øv.

Men det må forbehold må jeg snakke med dem om på mandag. Det er jo snedigt at spytte sådan et brev ud til weekenden for dem smiley

Det drejer sig om mistanke om Morbus Crohn. Så ved egentlig ikke hvad lægerne jo har sagt til dem, for til mig siger de at de fortsat kun mistænker en kronisk lidelse.

• #5   5. mar 2011 Ja det er om at få sig meldt ind inden man bliver syg.

• #6   5. mar 2011 Hvis du ikke har fået en diagnose, så kan de ikke smide dig ud, for den endelig er blevet be-/afkræftet. Hvorfor ringer du ikke til egen læge på mandag og forhører dig. Det kan være at de ved mere om en evt. diagnose. Ellers vil jeg slå på at du ikke har fået en diagnose.

• #7   5. mar 2011 Winther - det var også det jeg troede jeg nåede, men de ser åbenbart mere striks på reglerne end jeg gør, så der er nok ikke andet at gøre end rette sig efter hvad de siger :s

Kommentér på:
Sygeforsikringen Danmark

Annonce