{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Selvrisiko på sygeforsikring? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle

Jeg er interesseret i at høre hvilket forsikringsselskab I bruger og hvor stor selvrisikoen er på hundens sygeforsikring.

Min Berner Sennen døjer desværre en hel del med hot spots, så vi besøger dr. dyr en hel del smiley Så derfor er jeg interesseret i den lavest mulige selvrisiko - selv om præmien måske er lidt højere, kan det måske betale sig. Det er i hvert fald værd at undersøge inden næste regning skal betales smiley

Har Dyrekassen nu og giver 1.661 kr. i årlig præmie med en selvrisiko på 608 kr.

På forhånd tak for jeres hjælp

Mvh. Ina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selvrisiko på sygeforsikring?
  • #1   22. jan 2011 Når først hunden er syg kan den ikke optages andre steder...

Men så vidt jeg ved, så betaler man da kun en gang selvrisiko når det er samme lidelse... Så når du har betalt de 608 kr, så skulle de jo gerne dække resten.

• #2   22. jan 2011 Det er ikke én lang lidelse. Når han kommer i behandling forsvinder det igen for derefter at komme igen senere med alt fra 2 uger til 3 måneders mellemrum. Så det er ikke en diagnose man kan få.

• #3   22. jan 2011 argh, hvis det kommer igen inden for 2 ugers tid ville jeg da mene at det burde gå under samme...

Og igen, når hunden lider af det kan den ikke optages andre steder....

• #4   23. jan 2011 Ja, du har nok ret og de gange hvor de (hot spotene) er kommet tæt på hinanden har dyrlægen også været sød og slå regningerne sammen - jeg har dårligt kunne nå at sende regningerne ind, men selskabet dækker jo kun den medicin dr. dyr bruger under besøget og ikke det jeg får med hjem, men er efterhånden blevet god til at opdage dem hurtigt, så de sidste har han ikke fået medicin ved dr. dyr, og så er der ikke ikke meget at komme efter når selvrisikoen er så høj smiley

• #5   23. jan 2011 Ina, nej det er jo noget skidt.... men så igen 600 kr synes jeg ikke er så slemt.. det kunne da være meget værre....
    Selv har jeg alm brand.. de har 300 i selvrisiko.... Dog ikke derfor jeg har dem smiley

• #6   23. jan 2011 Hvorfor har du dem så - hvis jeg må vide det? :o) Og forresten tak for svarene - dejligt du gav dig tid.

• #7   23. jan 2011 Ina, det var fordi de har et godt ry, de dækker mange ting. De dækker hele hundens levetid og ikke kun til de bliver 8 eller 10 år som mange andre forsikrings selvskaber....

• #8   23. jan 2011 Det er også gode argumenter. Gid jeg havde kendt til dem da jeg tegnede forsikring, men så må den næste blive ved dem :o) Af skade bliver man klog.
    Sov godt :o)

• #9   23. jan 2011 Jamen det er jo lige det man gør... smiley
    Godnat og sov godt. Og pøj pøj med de hot spots.. Håber godt nok i snart bliver fri for dem

• #11   23. jan 2011 Ja de har behandlings forløb på 60 dage, så du skal kun betale selvrisiko en gang, hvis det er forsat behandling....

Men om du kan skifte uden problemer ved jeg ikke, der skal vel skrives om hunden tidligere har været syg og måske der så tages forbehold ved den nye forsikring ?

• #12   23. jan 2011 Hej Ina

Tak for sidst smiley
    Vi har Købstedernes Forsikring, hvor vi samlet betaler ca. 1000 kr for ansvars- og sygeforsikring. Selvrisikoen hedder 10%, dog mindst 500 kr og max 1500 kr af de samlede behandlingsudgifter. Så der slipper man billigt, synes jeg.
    Andre steder har man jo både et fast beløb og en procentdel i selvrisiko.
    Vi skifter til Agria snart, fordi de dækker fødselshjælp samt sygdomme på hvalpe - og det er bedst at have den dækning hvis/når Lúa skal have hvalpe. Vil man ikke avle, er KAB (Købstedernes Forsikring) meget gode og billige smiley
    Agrias priser og selvrisiko er højere, men til gengæld er dækningen jo så udvidet med fødselshjælp mv.
    Knus fra Malene

• #13   23. jan 2011 Ina - Din selvrisiko er 608,- + 20% af udgifterne smiley ...

• #14   23. jan 2011 Krumme:
    Har ham Flemming Kristensen evt. en hjemmeside du kender? Tak for tippet. Har tænkt på noget allergi halløj, men tror måske jeg har fundet ud af selv, at rå kødben ikke er det bedste for ham. Han fik et ben fredag og søndag aften begyndte han at beklage sig...hmmm! Og med varme (for ham) og fugtigt vejr, så var det der smiley

Malene:
    Selv tak - bemærkede du egentligt noget ved ham lørdag, da I passede ham? Heldigt det ikke smitter...pyha smiley Og tak for tippet, dem undersøger jeg lige. Hils Nicolai, Lua og bettefisen smiley

Rene:
    Jeg har kun gjort brug af sygeforsikringen én gang (har åbentbart penge nok...hi hi) så tror du jeg skal oplyse den ene gang eller de 5-6 andre gange? Vil jo nødig lave forsikringssvindel!!!!

Millen: Hmm...ja, det har du da vist egentlig ret i. Det havde jeg lige glemt - så blev det da lige pludselig endnu mere dyrt smiley

Generelt:
    TUSIND tak for tippet om en behandlingsperiode på 60 dage. Det skal jeg da vist lige snakke med dr. dyr om.

Skønt, at I gider tage jer tid til at hjælpe - tak

• #16   23. jan 2011 Jeg bemærkede ikke noget ved ham i weekenden. Men han lavede en stor hvid puha på gåturen, så jeg kunne godt gætte at han havde spist ben smiley

• #17   23. jan 2011 Krumme:
    Tak for det :o)

Malene:
    Hi hi smiley Sorry, men nu er det også slut med ben - desværre for han ELSKER at ligge og hygge sig i haven med sådan et :o(

• #19   24. jan 2011 Krumme:
    Ja, det går min teori også på lige nu, og det foder vi bruger lige nu (Royal Canin) har lige skiftet deres proteinkilde ud fra kylling til okse...hmmm...crap! Så leder med lys og lygte efter et ny foder uden oksekød og med genrelt lavt proteinindhold. Det laveste jeg har fundet er på 20 %

Kommentér på:
Selvrisiko på sygeforsikring?

Annonce