{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

Snart udlært:) {{forumTopicSubject}}

Jeg starter i sidste praktik pr 1 feb og skal til eksamner i maj måned:) som sosu hjælper. Jeg kan mærke jeg glæder mig til a blive færdig som elev , har dog overvejet a tage en lille pause fra selve emnet som sosu hjælper når jeg færdig. For ikk at ende med a gå død i det. Her tænkerjeg på i mellemtiden a udd mig til mere:) jeg laver jo akryl samt gele negle i fritiden og vil faktisk derfor gerne ind og blive negle tek. Mit spørgsmål er så , min kæreste fik a kommunen taxa kørerkort efter 3 måneder uden job men kun betalt a kommunen hvis han ku garantere et fast job efter endt udd. Kan jeg gøre det samme? Ikke for at ville nasse på samfundet( som jo os er mig selv) men bare hvis nu muligheden var der

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snart udlært:)
  • #1   18. jan 2011 Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre at få en ny uddannelse betalt af kommunen efter bare 3 måneder, hvis grunden til du går uden arbejde er at du 'bare har lyst til en pause for ikke at gå død i det'.

Jeg håber ikke det kan lade sig gøre. Synes sgu det ville være argerligt hvis 'samfundet' bruget der (for nogen) rigtig hårdt tiltrængte resurser.

• #3   18. jan 2011
    Det tor jeg bestemt ikke du skal regne med desværre :O)
    men ideen er jo god nok men nej

• #4   18. jan 2011 Det kan du ikke. Den uddannelse du vil have er jo fordi du synes det kunne være sjovt og det får du ikke nogen kommune til at betale for, du vil i stedet bare blive sendt i arbejde sikker inden for den uddannelse du er ved at tae nu da det jo vil være der din erfaring ligger.

• #5   18. jan 2011 hvorfor ik spare en del af pengene op inden . ?
    også evt låne resten i banken ?

• #6   18. jan 2011 Nu er jeg selv færdig som sosu-hjælper her til feb..
    Vil sige det sådan at hvis du efter 4 måneder i praktik er ved at køre død i det er det nok fordi at du skulle have valgt et andet fag ? smiley
    Bare et spørgsmål til dig selv smiley

Tror bestemt ikke at kommunen vil betale for udd, til dig... hvorfor skulle de dog det, når de lige så godt bare kunne give det et job, eller sende dig ud at arbejde for kontanthjælp ?

• #7   18. jan 2011 Camilla grunden til jeg ved at kører død i det er som følger> den kommune jeg bor i er ikk til megen hjælp, jeg som elev må selv klare alt! Som de reelt skal klare for mig. Jeg måtte selv finde elev plads , selv arrangere kontrakt og mødetider osv fordi min Udd ansvarlige aldrig er på sin post hun har altid fri eller møder. Man kan ringe og sende mails men man hører sært nok intet fra hende. Har endnu ikk fået mine berretiget kørerpenge som for mig er mange! De påstår skolen tilbageholder papirende. Alle disse skide møg ting gør at tonsvis a lektier samt selve fagmålene hober sig op ! Specielt for mig ! For mig er denne udd mindst ligeså stor og svær som en studenter eksamen! Det er dette jeg går død i.

Jeg kan umueligt spare 30.000 op bare sådan smiley bankerne låner ikk til folk under udd ihvertfald ikk Nordea.

• #8   18. jan 2011 Det skam ikk glæden ved a hjælpe andre jeg går død i. Camilla jeg har så været igang siden maj 2010 såååh 4 måneder ved jeg ikk hvor du får fra?:/ hehe.
    Og til orotering er det faktisk ikk nemt a få job i min kommune de har ansættelses stop inkl vikarer osv:/ og kan ikk leve med et job på 10 timer om ugen

• #9   18. jan 2011 Det kan jeg godt se, det lyder da helt fuckt op.. smiley
    Ja hvis du kun har været i første praktik som i hvertfald her i skanderborg er 4 måneder ?
    Nordea har lånt mig 20.000 kr. imens jeg har været under udd, selvom jeg ikke hat anden indtægt..
    Men uanset hvad syntes jeg at du skal følge dit hjerte, det for man det bedst med selv smiley

• #10   18. jan 2011 Min bank dame er en knotten en , føler altid jeg en lort der i vejen når jeg har bedt om beskeden hjælp:( måske sku jeg skifte bankdame? Hun sagde jeg jo kun havde haft fast indkomst i 13 måneder og det ikk nok:/ det vil jeg da vove a påstå??
    Det er generalt en åndsvag kommune smiley alle elever har samme problemer. Jep har været i praktik i 4 måneder men var os i frivillig praktik fra januar til maj hvor jeg kom i skolen. smiley

• #11   18. jan 2011 nå okay smiley
    -Ja måske en ny bankdame kunne være sagen, min er en ung en og rigtig sød. Men man løber ikke om hjørner med hende smiley

Kommentér på:
Snart udlært:)

Annonce