{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.745 visninger | Oprettet:

seriøst, er det rimeligt? {{forumTopicSubject}}

Søndag de 19 December ved 20.30 tiden er jeg på vej hjem fra weekend tur. på vejen hjem holder jeg inden om en tankstation, hvor jeg tanker min bil, fylder 19,46 L diesel i en dunk, og trækker en kop kaffe i butikken.

da jeg står ved kassen siger jeg til den meget unge mand bag disken at jeg skal betale benzin, diesel og kaffe. jeg spørger om jeg må hæve 200 kr over beløbet. det måtte jeg ikke. for deres regler sagde max 100 kr over. det var selvfølgelig ok. og jeg gentager at jeg skal betale benzin, diesel og kaffe. her begynder han så at fortælle at han ville få en advarsel hvis han gav mig over 100 kr over beløbet, og han havde allerede 2. jeg siger til ham at det vil jeg selvfølgelig ikke være skyld i, og siger nu for 3 gang at jeg skal betale for benzin, diesel og kaffe, og så gerne vil have de tilladte 100 kr over.

jeg betaler og kører hjem.

den 23 december får jeg brev fra shell service at jeg har (min bils reg. nr) tanket 19.46 liter brændstof og er kørt fra regningen.......den lader vi lige stå et øjeblik......

og at jeg skal betale 100 kr i tillæg for at være kørt fra regningen og hvis ikke det er betalt inden 10 dage overdrages sagen til politiet.


jeg ringer til nummeret i brevet, men får en telefonsvarer. 2 gange prøver jeg den 23 dec.


igen den 25 december ringer jeg nummeret op, og får fat i ham der har underskrevet brevet. jeg beder ham se overvågningsfilmen og tjekke dankort transaktionerne fra den 19 december omkring klokken 20.30, om ikke der er sket en fejl af en eller anden slags?



jeg bekræfter min bil, min påklædning og mit indkøb i telefonen. jo det er sandt at jeg havde sort thermovest, blå cowboybukser på, brune støvler med noget plyds-værk og håret i hestehale. jep det er mig. at mit køb var benzin, diesel og kaffe. det er helt sandt.


han ville ringe tilbage, og det gjorde han så ret tidligt i morges.

her fastholder han at der kun er betalt for benzin og kaffe, men at han da godt kan se på filmen at jeg 2 gange står og peger ud på forpladsen mod min bil med åben bagsmæk, og han vil også medgive mig at det godt kunne tyde på at min hensigt er at gøre ekspedienten opmærksom på noget der ude.


men han fastholder at han mangler betaling for 19,46 liter diesel, og at den unge mandlige ekspedient kun er et menneske, som kan begå fejl. jovist. det er jeg helt enig i. men jeg synes ikke det er ok at han skal begå fejl på min regning. det er trods alt ikke mig der har ansat ham, og har en forsikring der dækker hans eventuelle fejltrin.

det er her jeg synes det er fjollet at han ikke skyndte sig at sige lad os slå halv skade vi kan få det fjolleri her ud af verden. den havde jeg indgået i på stedet. men nej. han var hverken til at tale fornuft med eller få et venligt stemt ord ud af. og stejler jeg altså.

jeg synes det i den grad er urimeligt at han forlanger 100 kr ekstra fordi hans ekspedient åbenbart blev så forvirret over jeg spurgte om 200 kr over beløbet at han ikke evnede at slå 3 varer ind på kasseapperatet?


er han urimelig? er jeg urimelig? er vi urimelige?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  seriøst, er det rimeligt?
  • #1   28. dec 2010 Nej, du er ikke urimelig, du har oplevet dårlig kundebetjening

  • #2   28. dec 2010 Og du opdagede ikke at prisen var på 200 mindre end forventet?

  • #3   28. dec 2010
    Jeg betalte gerne den manglende del af regningen men de 100 kr kan de godt se langt efter.....
    ikke på vilkår om man skal betale gebyr for noget en ekspedient ikke har kunnet forstå eller klare. hans dårlige service skal du ikke betale 100 kr og det ville jeg også fortælle dem i butikken


  • #4   28. dec 2010 Det undrer mig, at du ikke regnede ud, at han tog forkert - der er er jo immervæk forskel på prisen på en kop kaffe og hundrede over, en på benzin, kaffe og hundrede over.

    Nå - benzinen må betales, gebyret, det må de selv ligge og rode med.

    Jeg har i øvrigt været ude for noget, der kunne minde om engang - og hurra for Dankort, for jeg havde en kvittering, der kunne bevise, at jeg havde betalt. Der var politi involveret, og de blev noget sure i skralden over at være blevet kontaktet af tanken, når det var dem, der havde lavet en bommert.


  • #5   28. dec 2010 Havde NÆGTET at betale de 100 kr.. Ikke fordi det er mange penge, men af princip! Kan blive så irriteret over så dårlig en service.. Det er jo tydeligt at du ikke er løbet fra betalingen eller lign. Ihh jeg var blevet gal!

  • #6   28. dec 2010 Jeg ved ikke, hvad du mener med halv skade, men mener, du må betale det, du skylder og så må han selv klare de 100. Det er ikke din skyld. Jeg lægger sjældent mærke til beløbet, når det er dankort. Måske, hvis det blev 5 kr. eller 10.000 for en tankning, men om det er 200 eller 700 tror jeg ikke, jeg ville bide mærke i.

  • #7   28. dec 2010 Jeg har arbejdet som medhjælper på en shell i 10 år.. Er der dog ikke længere..

    For det første... DU har været inde i butikken,,, OG det er medarbejderens ansvar at holde styr på havd folk skal betale... For de SKAL spørge dig om du har tanket , hvis de kan se på skærmen at der er tanket...

    For det andet... Når du har betalt Benzin og kaffe i følge shell... Så er det deres fejl hvis de ikke har trukket penge for Diesel...

    For det tredje... De kan ikke kræve de der 100 kr...

    For det fjerde.. Politiet gør ikke en skid ved det.. Det er shell selv der skal betale.. Det kaldes en "smutter"...

    Selv hvis det er folk der smutter fra benzinen bevidst, kan det være svært at få dem til at gøre noget..

    Vi var engang ude for en ung fyr, som tankede hans bil helt fuld imens der var pisse travlt... Han undlader at sige ved kassen at han har tanket og han udnyttede at det var en ny der var på arbejde...
    Han slap for at betale, da ekspedienten skal spørge... Og det vidste han desværre.. Han har lavet det nummer andre steder.


  • #8   28. dec 2010 Med risiko for at lyde hellig , vil jeg dog alligevel give mit besyv med.

    Jeg tjekker altid om der bliver trukket det korrekte beløb og gør indsigelser hvis det ikke passer , både når det er til butikkens fordel og til min.

    Jeg ville have opdaget fejlen med det samme.

    Hvis det var mig , ville jeg betale uden yderligere kommentarer.


  • #9   28. dec 2010 tænker lidt ved mig selv.... Du checkede ikke din bon, da du gik ud, for så havde du jo opdaget, at der ikke var trukket det beløb, du regnede med. Det ville jeg ihvertfald.
    Men derudover så vil jeg nu nok heller ikke betale, da det ikke er din fejl at ekspedienten ikke spørger om det hele.

    Noget lidt andet, jeg anede faktisk ikke at de SKULLE spørge om benzin og at man kan slippe afsted med ikke at betale, hvis de glemmer at spørge. Jeg plejer nemlig selv at henvende mig ved kassen og sige hvad stander, jeg har tanket fra. Er aldrig nogensinde blevet spurgt om jeg har tanket benzin.


  • #10   28. dec 2010 du kan da ringe til forbrugerrådet og spørger hvordan du skal forholde dig... De må kende dine rettigheder.......

  • #11   28. dec 2010 Betragtes det ikke som tyveri, hvis det fører til en anmeldelse ?

    Selvom ekspedienten har lavet en fejl ,så bliver det jo i sidste ende påstand mod påstand, hvis det kommer så langt, spørgsmålet er så om du er villig til evt at få en plet på straffeattesten for tyveri...

    Personligt havde jeg betalt


  • #12   28. dec 2010 For lige at få det på det rene, så har du IKKE betalt for diesel, men kun for kaffe og benzin?

    Var jeg dig ville jeg selvfølgelig betale for diesel, ville dog ikke betale for gebyret, da fejlen tydeligvis IKKE er din.

    Jeg arbejder i kundeservice i en butik, og oplever ofte at kassemedarbejderne glemmer at slå en vare ind, og at kunden så kommer op til mig for at betale. Jeg siger altid pænt mange tak, og er meget taknemmelig for deres ærlighed.
    Har engang oplevet en kunde der grundet en fejl hos ekspedienten, havde fået varer til knap 800 kr, samt 200 kr i kontanter, UDEN at have betalt.
    Han går hjem, kigger på sin bon, og syntes at der var noget underligt ved ekspeditionen, Fejlen går op for ham, og han vender derefter tilbage til os, og forklarer det hele. I sådan en situation vælger jeg at give kunden 10% rabat på samtlige køb, for det er jo på ingen måde hans skyld..

    Derfor synes jeg heller ikke at du skal betale gebyret for de 100 kr. da fejlen jo slet ikke ligger hos dig. Men dieselen ville jeg omgående betale for hvis jeg var dig, for du har jo modtaget varen.


  • #13   28. dec 2010 så har jeg talt med banken.

    535,78 er det beløb der på den tank, på det tidspunkt er hævet på min konto.

    dagsprisen på 95 oktan benzin var 10,34 som jeg tankede 21,50 liter af. altså 272,50.



    så regnestykket ser sådan her ud:



    benzin 218,56

    Diesel 202,22

    Kaffe 15,00



    = 435,78



    og 100 kr kontant til mig.



    for mig ser det ud til jeg har betalt hvad jeg købte.

    jeg har klaget til tankens hovedkontor, som nu vil se på sagen


    men ja. det er korrekt. til trods for at jeg flere gange gentager hvad jeg skal betale, mener shell at jeg kun har betalt 2 ud af mine 3 varer. altså benzin og kaffe


  • #14   28. dec 2010 Janne,
    har du kvitteringen? Måske liggende i bilen?

    For så er der jo slet ingen ko på isen, og du HAR tydeligvis betalt.
    Kan ham du har talt med, ikke se på overvågningen at du kun modtager 1 hundredekroneseddel? For i så fald er det jo tydeligt.

    Og må jeg spørge hvor i landet den shell befinder sig, for jeg har selv haft en højst ubehagelig oplevelse på en Shell-station, hvor det også endte med at de skrev mig som smutter..


  • #15   28. dec 2010
    Janne K

    jamen så er alting jo heldgivis i skønneste orden for du har bevis på at deres dankort har hævet for det du fik og det er bevis nok.


  • #16   28. dec 2010 Ok, troede ikke du havde betalt for diesel

    Men er der trukket penge på dit kort, så ville jeg da bede tankstationen om dokumentation for det "skyldige" beløb, samt tidspunkt og derefter fremsende den en kopi af kontoudtog....


  • #18   28. dec 2010 jamen inderst inde var jeg jo i tvivl om hvor vidt der var betalt for den diesel. men med bankens hjælp fandt jeg frem til idag at enten har jeg købt OVERORDENLI G dyr kaffe, eller også er alt i skønneste orden.

    for jeg fandt dagsprisen på benzin. ved jeg har taget MAX 23 liter, for jeg har pt hul i min benzintank på bilen, så ville det jo være pænt dumt at fylde den op. men det er heller ikke der den står og falder. det ER om den diesel er betalt.
    nu håber jeg shell danmark godt kan se der er noget galt her.....


  • #19   29. dec 2010 de 100 kr skal sløjfes, så vil jeg tilføje at shell er styret af forskellige ejere.. vores har 7 stationer,

    Jeg skal ikke kunne sige hvad de gør andre steder men jeg ved med vores overvågnings system er det svært hvis der er mange biler der tanker at kunne se på kamera hvem der er smuttet fra regningen på standeren. har der evt været travlt da du tankede?

    Det med at vi skal spørge om de har tanket, ellers får de gratis brænstof holder ikke det er folks ansvar at betale for det de tanker.

    Men jeg tror da ikke medarbejderen har gjort det med vilje, selvfølgelig er det pisse irriterende.
    Men i skal da nok finde ud af det, ellers må du jo ringe til shell kundeservice så skal det nok gå hurtigt


  • #20   29. dec 2010 ja og gerne pb hvilke stationer det handller om ?

Kommentér på:
seriøst, er det rimeligt?

Annonce