{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Behov for modermælk - Hvor længe ?
  • #1   27. dec 2010 6 mdr

• #2   27. dec 2010 Har googlet lidt...
    12 mdr er det jeg får ud af min søgning -

Citat" Mælk til barnet mellem 0-12 mdr.

Det anbefales at barnet ammes fuldt til det er omkring 6 mdr. Hvis barnet ikke mættes med modermælk alene kan tidligst begyndes med skemad fra 4 mdr.

Det anbefales at amningen fortsættes efter at skemad er startet. Gerne til barnet er et år eller længere.

Stopper amningen før 9 mdr.´s alderen gives modermælkserstatning.

Børn der får modermælkserstatning i flaske kan fortsætte med en enkelt flaske erstatning til 1 års alderen."

• #3   27. dec 2010 Så kan jeg jo med god samvittighed starte fravænning.. Sofie er 14 mdr nu

• #4   27. dec 2010 Det optimale må være, at et barn får modermælk indtil 6-8 månedersalderen, hvor tarmen er modnet.

Derefter er det vel et spørgsmål om kontakt og hygge.

• #5   27. dec 2010 Tror da de fleste er begyndt at få kartofler og sovs når de er over et år..

• #6   27. dec 2010 Du har vist gjort mere end rigeligt, væn hende bare fra, lad hende måske beholde aften tåren - hvis du har lyst (det er jo hygge) men ellers er det på tide at få lidt mere frihed smiley
    Held og lykke med det......

• #7   27. dec 2010 ja altså når de er over 1 år, så er det jo som regl kun en enkelt gang om dagen de bliver ammet eller for flaske og det er som regl inden de kommer i seng for de flestes vedkommende, og det kan de sagtens undvære.

de fleste børn er jo kommet i enten vuggestue eller dagpleje, og er der en god del af deres dag, og der er for de jo altså alm mad smiley

• #8   27. dec 2010 jeg ammer 1 gang i døgnet nu..
    Om morgenen :o)) Bare for at være anderledes.
    jeg er ikke så vild med godnat amning da modermælk er meget sukkerholdtig og skidt for tænderne

Og ja naturligvis får hun både rugbrødsmadder og sovs og kartofler mm.

Kommentér på:
Behov for modermælk - Hvor længe ?

Annonce