1.050 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Menu til nytårsaften???? Menu til nytårsaften????

Jeg får en kammerat på besøg nytårsaften, og skal jo så lave mad :0)
Jeg vil gerne lave en 3 retters menu, så forretten skal ikke være for tung, og det skulle gerne være sådan at man kan spise dessert :0)
Men jeg aner ikke hvad jeg skal lave........I tankerne havde jeg noget skaldyrshalløj/hvidvinsdampet-et-eller-andet til forret, kalvemedaljon/roastbeef til hovedret, og så noget chokolade-halløj til dessert.......
Nogen der har nogen ideer til hvad jeg kunne lave???

Og er der nogen der har prøvet at lave blødende chokolade muffins????

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Menu til nytårsaften????
  • #1   26. dec 2010 Vores nytårsmenu ser sådan her ud:

Forret: Skinkestang og tun mousse
    Hovedret: Grillet svinekam m/bagte kartofler, salat og flute
    Dessert: Hj lavet Daim is

Natmad; Rejemadder

• #2   26. dec 2010 Forret: Tarteletter med pestogratinerede kammuslinger
    Hovedret: Oksemørbrad
    Dessert: Crepes suzettes

• #4   26. dec 2010 Mon der er nogen steder man kan bestille mad fra når det kun er til 2 pers.?????
    Det skal være nogen der udbringer i Vestjylland eller også skal det være i nærheden (Esbjerg/Varde)

• #5   26. dec 2010 Vi skal bare være herhjemme og hygge os og jeg tror at vi skal have raclette:-)

• #6   26. dec 2010 Riley - jeg har lavet blødende muffins flere gange, det er super godt, men er også en ret heavy dessert. Lidt is til sammen med lidt frugt, især hindbær ville være rigtig lækkert, sig til hvis du vil have en opskrift.

• #7   26. dec 2010 Mette S: Jeg vil rigtig gerne have en opskrift :0) Det er nemlig super lækkert!!! Og gerne en fremgangsmåde ;0)

Mette: Har også overvejet raclette.....det er nemlig super hyggeligt :0) Man bliver bare så frygtelig mæt :0D

Rikke: I hvad og hvordan marinerer du tigerrejerne??

• #8   26. dec 2010 Rikke: Det lyder vildt lækkert :0) Tror jeg skal forsøge mig med det, elsker tigerrejer :0)
    Og så bliver det blødende chokolademuffins med is og syrlig jordbær"sovs" til :0)

Så mangler jeg bare hovedretten........har lyst til noget rødvinsmarineret oksekød, evt. hasselbagte kartofler, rødvinssovs og så nogle grøntsager...........Nogen gode ideer/opskrifter???

• #9   26. dec 2010 Rikke: Hvidløgscreme......er det bare creme fraiche med hvidløg eller????

• #10   26. dec 2010 Godt så her goes:

ca. 12 muffins

275 gram 70 % chokolade
    250 gram Lurpak
    200 gram sukker
    6 hele æg (pastoriserede)
    110 gram mel

(jeg sagde jo den var ret heavy, men den smager fandme godt)

Fremgangsmåde:
    Chokoladen smeltes i vandbad, det må ikke blive for varmt. smørret puttes i chokoladen (det står stadig i vandbadet) og skal smelte sammen med chokoladen.
    Sukker piskes i, derefter piskes æggene i 1 ad gangen, melet piskes i lidt ad gangen.

Derefter smører du formen og hælder dejen i og sætter det i fryseren. Jeg plejer at have det i fryseren i ca. 30 min.
    Når de skal bages er det ved 210 i grader i forvarmet ovn (meget vigtigt den er forvarmet) ikke varmluft.
    De skal bage ca. 12-15 minutter.

er rigtig lækkert sammen med lidt softice og lidt hindbær.

Håber du kan bruge den smiley og held og lykke.

• #11   26. dec 2010 Mette S: Tusind tak :0) Den lyder vildt lækker, det må absolut prøves :0)
    Jeg skal vist ud og købe en muffinsform ;0)

• #12   26. dec 2010 Held og lykke med det, jeg håber de bliver gode.

Det gode ved den her opskrift er, at den er ret svær at fucke op. Jeg kan rigtig godt lide at lave mad og er, efter hvad jeg selv skal sige, også ok god til det, men desserter er jeg bare bedre til at spise end jeg er til at lave, men den her kan jeg finde ud af smiley

• #13   26. dec 2010 Jeg skal hygge med min mor og hund i år.. og vi har besluttet at spise fondue... som altid smiley

• #14   26. dec 2010 Uhhha vi bliver 9 mennesker og 8 hunde her til nytår smiley Vi skal have reje coctail og tunmousse med flütes til forret, oksemørbrad på webergrillen ed hasselbach kartofler indbagte champignoner, og bønner i svøb til hovedret og til dessert skal vi traditionen tro have frugtsalat smiley

• #16   27. dec 2010 Vi skal være hjemme og skal lave raclette og måske have rejecoctail til forret og noget is til dessert, vi gør ikke så meget ud af den aften, da vi kun er os selv og skal bare slappe af smiley

Kommentér på:
Menu til nytårsaften????

Annonce