{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.449 visninger | Oprettet:

Hælen er meget svær:-( {{forumTopicSubject}}

Er igang med at strikke mine første sokker, men jeg kan simpelhen ikke forstå hvordan jeg ska lave den hæl. Jeg kan ikke finde ud af at læse opskriften, så det giver mening. Er der en sød sjæl der kan forklare det på en nem måde? Jeg har slået 48 m på 4 pinde og har strikket skaftet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hælen er meget svær:-(
  • #1   4. dec 2010 Nu ved jeg ikke, hvad din opskrift går ud på, for der findes flere måde at strikke hæl på. Jeg plejer at gøre som følger:

Hvis du forestiller dig, du starter på en ny omgang. Du strikker så de første 12 m., som du plejer. Når du kommer til nr. 13, tager du en længere pind og strikker de næste 24 over på den. Derefter vender du om og strikker de samme 24 masker. Husk, at hveranden pind nu er ret og hveranden er vrang, da du strikker frem og tilbage i stedet for rundt. På hveranden pind tager du en maske ind i hver side til du har måske 10 tilbage og herefter gør du det samme bare hvor du tager en maske ud i hver side på hveranden pind, til du har 24 igen. Når du så har strikket de 24 retmasker fortsætter du med de sidste 12 masker fra den oprindelige omgang og derefter bare derudaf igen.

Du vil ende med en sok, hvor der er hul i hver side af hælen, som så til sidst sys sammen.

• #2   4. dec 2010 Maskeantallet er ca., da der jo er stor forskel på opskrifter og tykkelse af garn og pinde. Man kan prøve forsigtigt at stikke foden i undervejs for at se, hvor få masker, man skal ende på midt i hælen

• #3   4. dec 2010 Okay tak, jeg prøver lige:-) men bliver der ikke "knuder" der hvor man lukker hullerne i hver side?

• #4   4. dec 2010 Nårhh tror jeg forstår nu, bliver hælen ikke sådan timeglasformet? så det passer?

• #5   4. dec 2010 Jo, man kan godt sige, dn bliver timeglasformet og timeglasset folder jo så sammen på midten, altså der, hvor det er smallest. Det kommer til at være "spidsen" af hælen.

For dælen, det er svært at forklare smiley

• #6   4. dec 2010 fandt en video der kan forklare hvordan du strikker hæl http://www.garnstudio.com/lang/dk/video.php?id=69

• #7   5. dec 2010 Ja, kan sagtens forstille mig at det må være dobbelt så svær at forklare som det er at læse de opskrifter og få noget meningsfuldt ud af det;-)

Pia P: Tusind tak! Det er jo super genialt!! videon må lige nærstuderes et par gange eller tre;-)

• #8   5. dec 2010 TUSIND TAK!!!! jeg har haft min 1. sok liggende i 3 uger nu, for jeg gik helt i sort da jeg læste oprkriften, kunne slet ikke finde rundt i det, men NU skal den strikkes færdig så jeg kan komme i gang med den anden smiley

• #9   5. dec 2010 God fornøjelse smiley det er ikke så svært når først man kommer i gang, men sådan er det med så mange ting ......... håber du poster billede af det færdige resultat ?

• #10   5. dec 2010 Pia P: Det skal jeg nok, men bliver ikke færdig forløbig. Var til en meget våd julefrokost i går og har ikke lige strikke-overskud idag;-)

Kommentér på:
Hælen er meget svær:-(

Annonce