{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

Når folk spørger og siger... {{forumTopicSubject}}

"Hvordan klare du dig dog ?"
"Ej det lyder hårdt!"
"Hvordan så med din fremtid?"
"Hvor er du sej, du ser altid så glad ud !?"

Det plejer at være reaktionerne på min sygdom og mit liv

Jeg plejer at svare "Tjae, vi har alle forskellige odds i livet, jeg må jo bare arbejde ud fra de kort jeg har fået" Med et smil på læben.

Men disse dage er godt nok hårde... fy for fanden hvor livet bare kan ramme et hårdt og brutalt nogle gange... føj !!!
Nu føler jeg mig bare som en af Danmarks bumser, det laveste i fødekæden på kontanthjælp, pisset på af kommune og alle dem der ellers skulle hjælpe, alene og forladt.... æv en følelse

( ved ikke hvad jeg vil, skulle bare lige ud med det....)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når folk spørger og siger...
  • #1   26. nov 2010 Hej Freja

Hvor har du dog ret i at vi alle har forskellige odds i livet.

Selv er jeg nådigt sluppet. Dog har jeg sygdom tæt inde på livet da min yngste datter (der nu er 17 år) har være syg siden hun var 4 år og først fik en diagnose da hun var 11 år. De sidste 6 år er så gået med operationer og medicinsk behandling. Resultatet er blevet så godt at hun ingen hjælpemidler bruger mere og siden maj måden har været 100% medicinfri.

Og når jeg skriver alt det her til dig så er det simpelthen fordi jeg engang i mellem bliver så flov over hvor utaknemmelig, forkælet og forvent jeg er.
    Fik i morges et 'skattesmæld' på 10.000,- og øffer i forvejen over at jeg ikke har råd til vinterdæk på min bil......... og når jeg så læser din tråd og kommer til at tænke tilbage på min datters kamp, så får jeg simpelthen sådan en dårlig smag i munden, for hvor er mine problemer dog små og ubetydelige i forhold til så mange andres.

Tak fordi du fik mig hevet ud af 'jeg-kan-kun-se-til-min-egen-næsetip'-trippet!

Må jeg spørge dig hvad du fejler?

Du må ikke føle dig som den laveste i fødekæden, og slet ikke med den sunde indstilling du tilsynladende har til livet. Ingen tvivl om at det er surt og belastende at være på kontanthjælp og blive pisset på af kommunen. Men alene og forladt? Jeg håber kun du mener sådan lige nu, for i længden er det så absolut ikke noget nogen mennesker har fortjent.

Du får i hvert fald et KÆMPE KNUS og masser af gode tanker herfra :o)

• #2   26. nov 2010 Tusind tak allesammen - håber også jeg kan komme op...... kan bare slet ikke se vejen lige nu - og har aldrig rigtig prøvet at "ramme" bunden før ( selvom jeg ikke er helt nede som i "jeg giver op" men... still)

Hvor er det godt din datter er medicin osv fri nu Grynet ! Det er bare poisitivt !

Jeg lider af Fibromyalgi og hyper sensitivt nervesystem - Så har hele tiden (!!) ondt og lys, lyd ,berøring osv er jeg meget påvirkelig overfor !! ( kort fortalt )

Problemet lige nu er at jeg går på et "center" for folk med smerter - og de har så fundet en praktik til mig fra mandag.
    Problemet er at jeg havde planlagt, hvad jeg næsten ikke kan lide at kalde det, Ferie fra søndag med en super tæt veninde i hendes forældes sommerhus i jylland.
    Men det var ikke "bare" ferie for mig , Har ikke været ude for mine 4 vægge ( ud over gåture osv ) i ALT for lang tid, er stresset og sur, har ingen døgnrytme men et MEGA søvn underskud, græder over intet, prøver at gemme mig væk osv.
    Så havde BRUG for det !

Snakker så med kommunen, de siger nej til aktiverings fritid eller hvad det nu hedder, fordi at der er et praktik tilbud,
    Men praktikpladsen siger de sagtens kan rykke start en uge...
    Dog er kommunen ikke til at snakke med.

Og nu har jeg ikke lyst til noget som helt - plejer ellers altid at være frisk og kalr på sådan noget, Men har aller mest lyst til bare at melde mig syg mandag og drikke mig stiv smiley

( undskyld for alle slåfejlene... )

• #3   26. nov 2010 og ja - ved godt at ferie ikke er en menneskeret... men .... :S

• #4   26. nov 2010 Ferie er muligvis ikke en menneskeret, med det må da være i alles interesse at dine batterier bliver ladet op?

Jeg har netop haft en ung pige i praktik i 5 uger (hun har været sygemeldt i 2 år, og endte også med at måtte sygemelde sig under praktikperioden. Og selv om hun blev indlagt, hendes medicin blev fordoblet og lægen frarådede fysisk aktivitet, var kommunen ikke til at hugge eller stikke i: hun SKULLE møde op de sidste 2 dage i perioden, hvis hun fortsat ville have penge hver måned.
    (Jeg gav hende fri den næstsidste dag og tog på café med hende og spiste frokost den sidste dag ;o).

• #5   26. nov 2010 Du lyder som en rar person Grynet !!

Det er jo netop det - Og når det ikke er noget problem fra Praktikpladsens side, så giver det INGEN mening for mig at jeg skal trækkes igennem det her... smiley

Åh hvor er det dog hårdt !!! ladge først mærke til hvor meget jeg havde behov for den "ferie" da den blev revet væk mellem fingrene på mig :S

• #6   26. nov 2010 Tak :o)

Hvad skal du i praktik som?

Måske chefen på din praktikplads er lige så rar, så det alligevel på den ene eller anden måde løser sig at I kommer afsted..... måske i lidt forkortet udgave?

Mød du op på mandag, få en godt forhold til dem og se om ikke det kan lade sig gøre at tage afsted sidst på til en god lang veninde weekend i sommerhuset. Det håber jeg for dig :o)

• #7   26. nov 2010 Øv hvor trist med den ferie. Der findes vist ikke noget værre end ting, man ingen indflydelse har på selv. Det er SÅ frustrerende når ens ve og vel ligger i hænderne på andre mennesker.

Ja, der er jo desværre ikke nogle trøstende ord at sige til dig, så jeg vil nøjes med "ae ae"

• #8   26. nov 2010 afsted sidst på til en god lang... = afsted sidst på UGEN, skulle der have stået.

• #9   26. nov 2010 Som chauffør for et frugt firma - i 2-3 timer mandag og onsdag.

Jeg ved det ikke - Det er bare så hårdt at skulle anderkende at det ikke er lørdag / søndag vi skal afsted men så måske torsdag.
    Ved heller ikke om min veninde kan der ?

Ved dog hun også har brug for det - og vi er så gode til at slappe af sammen så det kunne være perfekt !!!

Marinne - Lige præcis - Det er bare så deprimerende når jeg VED at jeg ville gøre et 120 % bedre job hvis jeg fik lov til at lade op først ! :S

• #10   26. nov 2010 du har os altid min støtte søde.... husk det smiley

• #11   26. nov 2010 Jeg var for et års tid siden i et rigtig ringe tilbud fra kommunen. Sådan noget, hvor man skulle møde hver dag og have "timer", så man kunne lærer at tackle hverdagens problemer/sygdom. Det fungerede på ingen måde ikke.

Dog var der en dag en psykolog på besøg. Og hun sagde faktisk at er du ikke syg, når du kommer ind i "systemet", så bliver du det!
    Det er så skide hårdt at skulle kæmpe med en kommune, der kun ser "penge" og ikke personen bag, hvis du kan følge mig?

Har desværre ingen gode råd, for jeg har ikke selv fundet fidusen til at kunne klarer sig igennem "systemet"...

Sender et kæmpe cyber kram afsted og masser af tanker og god bedring til dig

• #12   27. nov 2010 Tak !!!!!

• #13   27. nov 2010 Det kender jeg jo alt til Freja, min kommenue ville heller ikke lade mig holde fri i en uge for nogen år siden og jeg havde bare brug for at komme væk og se noget andet, så jeg endte med at give dem en sygemeldning fra min læge af for så må de ikke røre mig imens og så tog jeg en uge fri, det var så rart.

• #14   27. nov 2010 kan jeg godt forstille mig !!!! sikke en "frihed "

• #15   27. nov 2010 Jep det var en dejlig ferie smiley

Kommentér på:
Når folk spørger og siger...

Annonce