{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

problemer med udlejer.. langt indlæg {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg sidder her i total vildrede.. en dyb blanding af vrede, raseri og frustration.

Vi har i et stykke tid haft en del problemer med vores udlejer. ( vi bor i en privat udlejet bolig). Han er hidsig og utilregnelig, og hvis vores husleje en enkelt gang er blevet betalt en enkelt dag for sent, er han flippet helt ud..
Men nok om det.. Problemet opstår da han for 3 dages tid siden beder om at komme ind og få lov at aflæse vandmåleren.. Hvilket han ikke har gjort siden år 2009.. Fredag modtager vi så en regning på 8000 kr som han forlanger vi betaler inden for en uge..
Intet varsel.. ingen mail eller opringing.. han skal bare have sine penge..

Han ved.. og vi ved.. at der er no chance for at vi kan nå at skaffe de penge så hurtigt. Synes det er fuldstændig urimeligt fra hans side af og så lige op til jul.. For mig virker det nærmest som et påskud for at smide os ud af lejligheden.
Sidder virkelig og syder af raseri og jeg har egentlig ikke lyst til at betale de penge, det kan simpelthen ikke være rimeligt.

Nu vil jeg prøve at kontakte LLO imorgen og høre ad hvad de siger, men med en tidsfrist på 5 dage, er det begrænset hvad de kan nå at foretage sig.

Hvad gør man lige i den situation. Hvis han smider os ud med den begrundelse at vi ikke har betalt til tiden?

Håber nogen kan kaste lidt lys over situationen og undskyld at det blev et lidt langt indlæg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problemer med udlejer.. langt indlæg
  • #1   22. nov 2010 Jeg vil lige starte med at sige jeg ikke ved hvad du skal gøre..

    Men har altid fået afvide at det er en dårlig ide at leje med en privat udlejer..
    jeg bor i lejerbo og det enlig ikke en skid bedre.. vi har skimmel svamp i vores lejlighed og lejerbo vil ikke gøre noget ved det :S

    håber du finder en løsning! held og lykke !


  • #2   22. nov 2010 Hvis i har en kontrakt med manden, så synes jeg du skal kigge i den og ellers som du allerede har gjort snakke med LLO.

    Ifølge en normal kontrakt burde han ikke kunne smide jer ud på den måde, og slet ikke uden et bedre grundlag....

    Men hvad er det præcist i skal betale med de 8000 kr?


  • #3   22. nov 2010 her er lige et par spørgsmål så vi kan hjælpe lidt bedre
    betaler i et a contobeløb pr mdr eller hvordan
    hvor længe har i boet der siden han ikk har aflæst den før nu (hvis det er et år siden i flyttede ind aflæser han kun en gang årligt ved ikk om dette er lovligt)
    aflæser i selv måleren ind imellem og hvor mange kubik har i brugt ss


  • #5   22. nov 2010 Det lyder godt nok af meget, men ok - vinteren var også hård sidste vinter.
    Men det er vel også jeres eget ansvar at sørge for måleren bliver aflæst ,så i ikke får uheldige overraskelser - i må have skrevet ned hvad den blev aflæst til sidste gang, så kan i jo se om det er helt hen i vejret.


  • #6   22. nov 2010 Hvis udlejer ikke har givet jer en oversigt over forbruget for de sidste opgørelser inden...ja kan ikke lige huske tidsfristen, men så skal i ikke betale nogen efterregning, men derimod have alle de penge tilbage som i har indebetalt.

    Han kan ikke smide jer ud, for der skal en rigtig god grund til det, og det har han vist ikke.


  • #7   22. nov 2010 Nu er det vel ikke til HAM i skal betale de penge ?

  • #8   22. nov 2010 Tror ikke TS mener at det er 8000 for vand, men noget andet smiley

    OBS: tjek om i har en § 11 i jeres kontrakt, hvis I har, så om der står noget om at I kan smides ud med kort varsel, det har vi kørt med, vi udlejer også privat og fik nogle lejere ind, som vi var lidt i tvivl om med hensyn til at betale til dato.



  • #9   22. nov 2010 sidder og er rigtig glad for jeg bor i eget hus...
    vi har også haft problemer dengang vi boede til leje...
    der var et oliefyr som var utæt som ikke blev lavet. der var frost på badeværelset for brændeovnen kunne ikke varme det hele op. vi kontaktede dem 3 gange skriftligt med problemet og andre uden der skete noget. satte LLO på sagen og vi skulle have nedslag i prisen på husleje og de havde 14 dage til at løse problemet. der skete intet så vi flyttede.
    en kammerat bor i en boligforeningslejlighed i Esbjerg, ved ikke lige hvilken. der er taget utæt så der kommer vand ind i køkkenet når det regner og ind i stuen... det er snart 2 måneder siden han første gang gjorde dem opmærksomme på problemet men intet er sket, så nogen gange er man ikke heldigere fordi det er en boligforening..

    men... vi er lidt spændte på at høre hvad LLO siger til din sag...
    jeg var også blevet tosset...


  • #10   22. nov 2010 det kommer jo helt an på hvad der står i jeres lejekontrakt...om i betaler a conto fx....er i meldt på vand,varme og el på jeres bolig hvis i ik betaler a conto, og hvem har sørget for det ( jer eller udlejer) -det skal også fremgå af kontrakten...

    når udlejer kræver manglende betaling som i iflg lejekontrakten ikke har overholdt, skal der sendes et skriftligt påbud med en opgørelse over det skyldige beløb-det har man normalt 10dage til at betale eller indgive klage imod såfremt man kan bevise det er uberettiget-så ka lejer sende en ophævelse (ik en opsigelse) af lejemålet hvis altså ikke der kommer indsigelser...der har i så yderligere 10 dage til at fraflytte lejemålet og så går sagen i fogedretten....man skal bare bemærke forskellen mellem en opsigelse og en ophævelse...opsigelsen er på 3mdr...

    så tjek din kontrakt om du har alt på det rene...betalt hvad du skulle...evt snakke m det selskab der skyldes til (om udlejer har betalt for jer, for ik at der blev lukket)....du kan starte en boligsag hvis det er udlejer der er forkert på den, men det tager også tid....


  • #11   22. nov 2010 hvor er det dejligt at kunne hjælpe øøøøh eller kan vi for syns ikk der bliver svaret på vores spørgsmål og så er det svært at hjælpe he he

  • #12   22. nov 2010 i vores lejekontrakt står følgende omkring vand:

    Udlejer leverer vand til lejemålet, udgiften til vandf fordeles på grundlag af individuelle forbrugsmålere..
    Vandregnskabet begynder den 01.01.2009

    Jeg er ganske klar over at jeg skal betale mit forbrug, og jeg har såmænd ikke indveninder imod dette.. Det der gør mig vred er at manden kom onsdag og aflæste vandmåleren.. uden nogen form for forvarsel af nogen art.. og så sender han et brev vi modtager fredag eftermiddag med følgende besked:

    Beløbet indsættes INDEN den 26 november 2010.

    Det kan da ikke have sin rigtighed at man har 1 uge inklusive en weekend.. til at betale beløbet? er det overhovedet lovligt at kræve betaling på en regning med så kort tidsfrist?


  • #13   22. nov 2010 har du forsøgt at kontakte udlejer og evt lave en afdragsordning med ham? det vist din eneste mulighed pt.....der findes ikke regler for hvor lang tid en betalingsfrist skal være på, det skal bare være muligt at kunne nå bank eller posthus..dvs udlejer må ik gi dig en regning 5 min før posthus eller bank lukker, så den betalingsfrist du har fået kan du desværre ikke gøre noget ved....du kan betale i "protest" dvs du betaler, men sender et anbefalet brev hvor i du gør opmærksom på hvis der er noget som fx ikke er overholdt iflg kontrakten....

    desværre...


  • #15   22. nov 2010 Det lyder lidt mærkeligt at i ikke skulle have betalt à conto vand i næsten 2 år og har i ikke, må i jo have vidst det. Det er jo ikke udlejer, der får pengene, han skal betale dem videre til vandselskabet, så han skal nok selv bruge pengene. og betalingsfristen er helt normal. Ofte får man dog f.eks. 14 dage. Dog syntes jeg det er meget i skal betale, hvis det kun er vand og hvis i kun er 2 personer. Vi har et stort hus og da vi boede 6 personer her og ydermere har en 4000m2 stor have, som blev vandet, brugt badebassin m.m. Der betalte vi ca. 4500,. for et år.

Kommentér på:
problemer med udlejer.. langt indlæg

Annonce