{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

Hjælp til indretning {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal flytte i en lejlighed om en god måned og mangler lidt inspiration og "andre øjne" til at se på, hvordan det er muligt for mig at få min ønskede chaiselongsofa i den nye stue.

Her er link til mit album med plantegning og lidt ekstra info:
http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=57694

Jeg håber I kan hjælpe mig eller give et par gode råd eller andet :-))
Mange tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til indretning
  • #1   8. nov 2010 hvis du ikke skal have de to sofaer burde du da sagtens kunne have en chaiselong =)

• #2   8. nov 2010 ... og nu læste jeg så lige ; )

Du vil ikke bytte om på spisebord og sofaerne?

.. Og er der et plan mere? Jeg synes det er et "sjovt" sted soveværelset ligger =)

• #3   8. nov 2010 Jo, jeg kunne godt bytte rundt på dem, og det har jeg også tænkt lidt på, men ved så ikke hvordan det så skal stå og om tv'et kommer fra langt fra sofaen, for jeg vil hverken have at tv'et eller sofaen står med ryggen fri i rummet, hvis du forstår? smiley

Der er et nedre plan, men det er en andens - undtagen entréen som er mit (og desuden større end vist på plantegningen) smiley

• #4   8. nov 2010 Og hvis jeg vil have tv'et hvor det står nu, og chaiselongen mod den, kommer den til at stå foran døren, som jeg jo ikke vil have smiley

Jeg er helt blind for idéer, synes jeg smiley
    Så det er rart med andres syn.

• #5   8. nov 2010 Altså jeg tænker jo umiddelbart at chaiselongen skulle stå hvor den yderste sofa står på tegningen, med chaiselong-delen langs væggen med tv'et. Og så tv'et mod den væg hvor den inderste sofa står, men kan godt se det ikke dur, når du ikke vil have den stående frit i rummet.

Den er svær!

• #6   8. nov 2010 hvis du vil have fronten mod TV og sofaryggen mod en væg er der jo ingen "skjulte" muligheder...

Du kunne sætte en "falsk væg op så sofaen havde noget at stå op af måske... Eller som TVet kunne hænge på =)

Kreative Nina laver lige en tegning =)

• #7   8. nov 2010 Nu ved jeg ikke hvor stort tv'et er, men hvis det er stort nok, kunne chaiselongen eventuelt stå mod væggen ind til badeværelset, med chaiselongen vendt ind mod muren. Tv'et på væggen overfor

• #8   8. nov 2010 Danielle -
    Netop! Men der er samtidig også en skråvæg ved den inderste sofa, så der kan ikke rigtig stå et tv der.
    Ja, den er lidt svær...

Nina -
    Ja, jeg har tænkt lidt på det. Fx som en rumdeler eller noget, der lige kunne skjule sofaryggen.
    Det lyder godt med en tegning! smiley

• #9   8. nov 2010 Danielle -
    Ja, det var en god idé, men jeg ved ikke hvordan det er med tv'et ved siden af vinduet/døren, hvis nu der er skarp sollys ind? Selvfølgelig kan det også genere ind på tv'et når det står som det gør nu.

• #10   8. nov 2010 (link fjernet)

Her er så Kreative Nina´s ideer til indretning =)

Blå = spisebord
    Rød = chaiselong
    Gul = bord
    Grøn = TV
    Sort = falsk væg, måske med smart tapet
    Brun = reolsysten af en art
    Orange = stol
    Pink = kaffebord

• #11   8. nov 2010 Du kunne jo tegne stuen og møblerne i målestoksforhold, klippe ud og så hygge dig med, at flytte rundt på det smiley

• #12   8. nov 2010 Nina -
    Hvor fedt! Tusind tak. Det er i hvert fald til at overveje.
    Det er en rigtig god idé med den ekstra væg.

Helle -
    Ej, hvor en super fed idé! smiley
    Det vil jeg helt sikkert gøre.

• #13   8. nov 2010 jeg ville sætte sofaen op mod badeværelsesvæggen og tv'et hen til væggen ved vinduet, og så spisebordet ud fra væggen nede i hakket, så siddepladserne ikke bliver presset op af ydervæggen

• #14   8. nov 2010 Jeg ville som Nina, flytte rundt på sofa og spisebord.
    Spisebordet kan ligeså godt stå i den ''lille'' del af stuen, og så sofe i den ''store'' del.
    Jeg ville dog undlade bord og cafébord, da en stue nemt ser presset og lille ud, iforhold til hvad den vitterligt ér. Så keep it simple, men overvej evt en stor rummelig sofa :o)

• #15   8. nov 2010 Karin -
    Der er fra langt fra badeværelses-væggen til vindues-væggen smiley

Rotterne -
    Hvor godt. Det var en fed idé.
    Men jeg tænker lidt ... det ene værelse bliver "kontor"/gæsteværelse, så ved ikke om det bliver for meget også at have et i stuen.
    Jeg synes det er en rigtig god idé med tv'et op ad badeværelset og så sofaen foran - så må jeg finde ud af hvad der skal være bag sofaen smiley
    Mange tak for tegningen. Det er meget rart lige at se det på "papiret".

Ann-Sophie -
    Ja, det er rigtigt - og hvis en kæmpe væg også er der, bliver det meget mindre. Så måske hellere en lav/på højde med sofaen-"rumdeler" smiley

• #16   8. nov 2010 Ah ja da - SELVFØLGELIG!
    Det er da dét, jeg skal smiley
    Selvom Willie nok alligevel ikke vil bruge den kurv, når sofaen er der smiley
    Men så kan han få sin legetøjskasse deromme. Super idé!

Hvor er det godt med al den hjælp, man kan få! smiley

• #17   8. nov 2010 Du skriver goedtnok at du ikke vil have sofa ud i rummet, men en chaiselong er jo ikke med ryglæn hele vejen, så her er mit forslag:
    (målene er nok helt hen i vejret)
    (link fjernet)

Jeg plejer også at gøre det at jeg tegner alle møbler i de rigtige mål og klipper ud som brikker, så man kan placere dem på plantegningen.

• #18   8. nov 2010 Ja nemlig. Jeg har altid været vild med rumdelere, men har aldrig haft plads til en. Måske man skulle finde sig en rigtig smart en nu smiley
    Det er vist bare dét, der er det rigtige.
    Mange tak for hjælpen - det var til stor hjælp og lettelse smiley

• #19   8. nov 2010 Mie -
    Ja, det er ikke så slemt med selve chaiselongen-delen af sofaen ude i rummet. Det er mere hele sofaryggen, jeg helst vil undgå.
    Det ser rigtig godt og simpelt ud. Det kan jeg godt lide.

Hvor er jeg glad for tegningerne, og at I gider bruge tid på det.
    Jeg vil helt sikkert bruge dem alle til idéer, når jeg kommer så langt smiley

Kommentér på:
Hjælp til indretning

Annonce